Министерството на транспорта обсъжда вариант с отдаването на концесия на Летище София, за да бъдат погасени дълговете на БДЖ, каза министърът на транспорта Ивайло Московски. Бъдещият концесионер ще трябва да плати авансово концесионните такси за 35 години напред. Процедурата по отдаването на концесия ще бъде прозрачна и при ясни критерии, така че да няма опасност заложените изисквания да не бъдат спазвани, посочи той:
Специфична е тази процедура, тя има и предимства, и недостатъци, но това е единственият начин, по който можем да осигурим вътрешни на системата средства, които да покриват дълговете на железниците. Ако имахме от някакъв друг актив, който да е свързан пряко с железниците, без да ощетяваме въздушен, воден или някакъв друг транспорт, вярвайте, бихме го направили. Няма друго нещо в сектора, освен РВД и летища, откъдето мога да взема ресурс. Колегите от железниците ще ви кажат - в момента описват сграден фонд на БДЖ облигационерите, ако не реагирам по някакъв начин, утре няма да има железница. Вариантът бюджетът да плати тези дългове на БДЖ, вярвайте ми, не знам дали примерно вашето семейство или самите вие ще сте съгласни с вашите данъци да се платят дългове на железниците, трупани с годините.
Московски уточни, че в момента дълговете на железниците са на стойност около 600 милиона лева.Българският културен институт в Берлин (БКИ-Берлин), НУИИ "Илия Петров" - София и галерия "Дебют" представят експозиция от икони и живопис на Станимир..
В рубриката "Темите на деня" разговаряхме с Милена Статева , доктор по психология и социален психолог, която ни разказа за един иновативен метод за..
"Черно хайку", новата стихосбирка на поетесата Яна Букова имаше едновременна премиера на три езика в България, Гърция и САЩ в три издателства с богата..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg