Радиопостановката на „Докато гледаме пиесата“ от английския драматург Райс Ейдриън е част от един силен и запомнящ се проект от 2001 година – „Панорама на Би Би Си радиодрама” – съвместен проект на националното радио и Британския съвет. Тогава в продължение на пет седмици бе представена разноликата британска драматургия от края на ХХ век: „Всъщност умряло е кучето” от Том Стопард; „Пет мълчания” от Шийла Стивънсън; „Епизод заснет в Хирошима“ от Майкъл Уол; „Сивият човек” от Джил Адамс и „Докато гледаме пиесата” от Райс Ейдриън. Силни драматургични произведения от водещи съвременни драматурзи от различни поколения и с различен поглед към конструкцията и смисъла на драматургичния текст.
„Докато гледаме пиесата“ е пиеса в пиесата. Мъж и жена гледат пиеса, която ги провокира да напуснат собствения си свят и да го погледнат отстрани. Поражда се болезнена откровеност за непоносимостта им един към друг, както и прозрения за прахосания им живот. Така че изкуството не винаги е безопасно. Ако е истинско, способно е да размърда заспалото подсъзнание и да предизвика бури от подтискани от години мисли и чувства.
Участват артистите: Иван Иванов, Милена Живкова, Петя Силянова и Ивайло Герасков.
Постановка: Петър Дамянов.
Юджийн О'Нийл пише "Дългият път на деня към нощта" през 1940 година, само четири години преди това, през 1936-та, той става Нобелов лауреат като драматург. В "Дългият път на деня към нощта" О'Нийл разказва историята на своето семейство. Всички конфликти и ситуации, съответстват на мъчителните, изстрадани мигове, изживяни през годините в неговия дом...
Отиде си вълшебницата на музикалното оформление Валя Бояджиева. Професионалният ѝ път премина в БНР. Работи за различни редакции в програма "Христо Ботев". За късмет на Радиотеатъра, тя прекара дълги години като музикален оформител на радиопиесите. Остави толкова много след себе си, че ще трябва продължително да ѝ благодарим. Фин човек. Прекрасен..
Словото се умори и капна. Капна до такава степен, че ми е съвестно да прибягвам до услугите му. То е като кон, коленичил кон. Камшик, камшик трябва! Единственият камшик – това е смехът! Смейте се, гадове, на мъките на падналото слово. Виктор Ерофеев, "Три срещи" "Орфей" на Кокто е модернистична и ексцентрична интерпретация на една класическа..
Историята на "Монетата" започва през 2020 г., когато е отличена като победител в конкурса за нова пиеса на Нов български университет. На 20 януари 2021 г. се състоя премиерата ѝ на сцената на Младежки театър "Николай Бинев". В началото на 2025 г. пък слушателите на програма "Христо Ботев" ще могат да чуят премиера на аудио "Монетата" – от 16 часа на..
Камила Грудова (Camilla Grudova) е канадска писателка, която дълго време не може да си позволи свой мобилен телефон, а баба ѝ се е препитавала като шивачка в Париж. Първата машина, която Камила е имала в дома си била шевна, компютър получава едва като тийнейджърка и вероятно с негова помощ завърша История на изкуството в университета в Торонто. За..
В старата господарска къща на остров Мавриций, чието име се превежда като Еврика, душата на любителя на антики крещи "Еврика" във всяка стая. В Eureka, La..
В ситуация на неспирни изненади, които всекидневно ни поднася не само родната политическа среда, образователната сфера не прави изключение. Обществото е..
Беше въпрос на време звукът на новата вълна на руския пост-пънк да се завърне на софийската сцена, а за Ploho изминалата година и половина беше повече от..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg