„Веселите уиндзорки“ е една от най-загадъчните пиеси на Уилям Шекспир. Написана е почти изцяло в проза. Действието й се развива единствено в Англия, в градчето на кралската резиденция Уиндзор.
Шекспир написва тази пиеса за две седмица по указанието на кралица Елизабет, която толкова много харесала образа на Фалстаф в предишната му пиеса „Хенри IV“, че наредила на неговия създател да го види пак на сцената – този път влюбен.
Ето какво казва големият датски литературовед, изследовател на творчеството на Шекспир Георг Брандес: Не без вътрешна съпротива поетът се подчинява на варварското искане на „лъчезарната“ кралица и го изпълнява... Така му се наложило да накърни гениалната фигура на Фалстаф и да унизи могъщия рицар до пошъл стар шут, жаден за пари, вино и жени. И заключава: Нито една от пиесите на Шекспир не се отличава с толкова еснафски дух... Изобщо, най-ценното в нея е здравият аромат на английската земя, с който тя е пропита.
Пълнокръвни, живи образи, интригуващ сюжет с неочаквани обрати, кипящо въображение, пленителен език, бурни изблици на радост и самоирония, язвителен смях – това са „Веселите уиндзорки“ – заедно с тъга, мъдрост, може би дори отчаяние.
В радиопостановката участват: Ирина Тасева, Стефан Гецов, Апостол Карамитев, Таня Масалитинова, Иван Андонов, Славка Славова. Режисьор – Николина Томанова.
17 април, от 16 часа
Юджийн О'Нийл пише "Дългият път на деня към нощта" през 1940 година, само четири години преди това, през 1936-та, той става Нобелов лауреат като драматург. В "Дългият път на деня към нощта" О'Нийл разказва историята на своето семейство. Всички конфликти и ситуации, съответстват на мъчителните, изстрадани мигове, изживяни през годините в неговия дом...
Отиде си вълшебницата на музикалното оформление Валя Бояджиева. Професионалният ѝ път премина в БНР. Работи за различни редакции в програма "Христо Ботев". За късмет на Радиотеатъра, тя прекара дълги години като музикален оформител на радиопиесите. Остави толкова много след себе си, че ще трябва продължително да ѝ благодарим. Фин човек. Прекрасен..
Словото се умори и капна. Капна до такава степен, че ми е съвестно да прибягвам до услугите му. То е като кон, коленичил кон. Камшик, камшик трябва! Единственият камшик – това е смехът! Смейте се, гадове, на мъките на падналото слово. Виктор Ерофеев, "Три срещи" "Орфей" на Кокто е модернистична и ексцентрична интерпретация на една класическа..
Историята на "Монетата" започва през 2020 г., когато е отличена като победител в конкурса за нова пиеса на Нов български университет. На 20 януари 2021 г. се състоя премиерата ѝ на сцената на Младежки театър "Николай Бинев". В началото на 2025 г. пък слушателите на програма "Христо Ботев" ще могат да чуят премиера на аудио "Монетата" – от 16 часа на..
Камила Грудова (Camilla Grudova) е канадска писателка, която дълго време не може да си позволи свой мобилен телефон, а баба ѝ се е препитавала като шивачка в Париж. Първата машина, която Камила е имала в дома си била шевна, компютър получава едва като тийнейджърка и вероятно с негова помощ завърша История на изкуството в университета в Торонто. За..
Обучението на деца със специални образователни потребности (СОП) е предизвикателство както за родителите, така и за учителите. Една от причините е..
"Магията на Изтока" е изложбата живопис на Силвана Пападами, която вече може да бъде разгледана в галерия "Еритаж". Темата ѝ е свързана с мистиката на..
"Йерма" от Федерико Гарсия Лорка е най-новото заглавие в афиша на Yalta Art Room. Премиерата на спектакъла е на 16 и 24 февруари от 19.30 ч. на..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg