Първите четири ферибота са тръгнали от Гърция към Италия, след като тази сутрин държавните служители на пристанищата прекратиха ефективната си стачка. Между 600 и 700 тежкотоварни камиона продължават да бъдат блокирани на италианските пристанища Бари и Анкона.
Александър Стамболийски от наскоро учреденото сдружение „Съюз на българските транспортни работници“ обясни:
От Гърция тръгнаха кораби за всички пристанища, за момента поне за Италия знам, че нито един от нашите шофьори не се е качил на кораб. Тъй като стачката беше в Гърция, всички фериботни връзки бяха закотвени на гръцки пристанища и на италианските пристанища специално нямаше нито един кораб.
По информация на сдружението най-рано тази вечер могат да тръгнат първите кораби в обратна посока, тъй като заради стачката не е имало никакво движение по морския път между двете държави. Между 600 и 700 са тежкотоварните камиони, блокирани на италианските пристанища. До момента няма информация за бедстващи наши шофьори. Въпреки това колегите им от италианската федерация на превозвачите са заявили, че са в готовност да осигурят вода, храна и медицинска помощ, ако е необходимо.
Основният проблем на нашите шофьори, пътуващи по този маршрут, както и по времето на февруарската блокада от страна на гръцките фермери, отново е липсата на навременна информация от официалните власти в Гърция. Според законодателството в южната ни съседка два дни след прекратяването на ефективна стачка, протестите могат да бъдат подновени за цяла седмица. Това е и основното притеснение на българските превозвачи.
В публичното пространство все по-често се дискутира темата за споделеното родителство и предлаганите промени в Семейния кодекс. Тези промени предвиждат..
Нищо на белия свят не е вечно. Дори любовта е горчива на вкус. Изтанцувай го тоя живот, човече! И бездруго е колкото един блус... Ивайло..
Преди дни в столичната галерия Intro се откри изложбата "Нощта разказва" – съвместен проект между Росен Карамфилов, свободният дух с четка в ръка, който..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg