Влязлата в сила от 1 септември тази година нова Наредба за статута и професионалното развитие на учителите и педагогическите специалисти постави множество въпроси пред университетите, които подготвят учители.
Новата наредба е рестриктивна към университетите, тъй като практическата подготовка на студентите, които получават професионална квалификация "учител" трябва да се осъществи от учители-наставници. Такива могат да са само старши или главни учители, а те са малко, а и не всички желаят да са наставници, казва заместник-ректорът по учебната дейност на Шуменския университет проф. Наталия Витанова:
Това внася определени притеснения у нас, че ние няма да можем да организираме практиката на студентите си, тъй като няма да има достатъчно учители-наставници. Нашият опит показва, че не винаги придобитата квалификация е гаранция за успех и за умения да работят със студентите и всъщност по този начин една група учители, иновативни, не могат да вземат участие в практиката на студентите точно поради тези ограничения в наредбата.
Предложението на професор Витанова е или да се промени тази част от наредба 12, или да бъде даден гратисен период от година-две, за да могат младите учители да добият необходимата квалификация за наставници.
Учените и лекарите твърдят, че кожата е най-големият човешки орган. Какво означава това в грижата и лечението на най-честите кожни тумори? – това бе..
Петър Галев, експерт от от CredoWeb, платформа за комуникация между лекари, направи задълбочен анализ на състоянието на здравеопазването в България през..
Тази година Дядо Коледа няма да донесе нищо на "Аларма Пънк Джаз" ... Но вместо него вече пристигна (директно от Норвегия, ако не чак от Лапландия)..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg