Българско национално радио © 2021 Всички права са запазени

Нов рекорд: 22 885 посетители на Лехар-фестивала

{ include file="./partials/authors.html" } БНР Новини
Новият художествен ръководител на Лехар-фестивала в Бад Ишъл Томас Енцингер (вляво) и кметът Ханес Хайде

Отминалият сезон с 22 885 посетители на Лехар-фестивала в Бад Ишъл надхвърли високите очаквания към новия художествен ръководител Томас Енцингер. „Радостта е голяма, но отговорността също. Винаги може да се желае още повече“, казва Енцингер и продължава: „От продажбата на билети за един милион евро постигнахме един рекорд на приходите, но разходите също се увеличават, така че финансовата ситуация е трудна.“
Енцингер апелира към спонсорите да подкрепят оперетното изкуство и за в бъдеще, а държавните субсидии да останат стабилен фактор във финансирането на фестивала, понеже изкуството и културата са важни съставки на обществения живот. Резюмето на Енцингер за отделните постановки е еуфорично. 14-те постановки на „Цветето от Хавай“ с продадени билети на 88,68% са доказали, че човек трябва да има смелостта да поставя и по-малко познати оперети на сцената. „Страната на усмивките“ с 16 постановки и продадени билети на 86,11% е показала, че в оперетата има място както за фантазия, гланц и страсти, така също тя предлага едно поле за критика. Средният успех на „Сиси в концерт“ с продадени билети на 47,59% трябва да се подобри в следващите години, така че третата постановка да заема едно достойно място във фестивалната програма. Почти разпродаденото и специално композирано за Бад Ишъл музикално кабаре „На рехабилитация с Лехар“ е било „критично-хапещо“ и „нещо съвсем особено“, както и концертът на Сузане Марик „Хопла, сега идвам аз!“.
Освен това фестивалът предлага и постановки за деца: „Цветето от Хавай за деца“ и „Еттерепо“ (огледалната дума на „оперете“ на нем.) – една театрална работилница за младежи. Ще бъде продължена и съвместната работа със  Залцбургския университет, който тази година се занима в рамките на един научен симпозиум с теми като „Чуждото. Миграция. Музикален театър“. Новият сезон ще зарадва публиката с оперетата „В ресторанта Бялото конче“ на Ралф Бенацки, която Енцингер сам ще постави, а също и с „Парижки живот“ на Жак Офенбах, както и Лехаровата оперета „Кло-Кло“. Известни артисти като Сузана Хиршлер, Рамеш Наир, Роман Мартин и Хелга Папоушек вече са дали съгласието си за участие в новия сезон.


 
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Николай Лугански

Пианистът Николай Лугански с романтичен рецитал във Вербие

Лугански е роден в Москва на 26 април 1972. Родителите му са научни сътрудници – физик и химик. На 5-годишна възраст, преди още да знае нотите, синът им свири соната на Бетовен изцяло по слух. Завършва прочутото Централно музикално училище в Москва, а след това и Московската консерватория. Негови преподаватели са Татяна Кестнер, Татяна Николаева и..

публикувано на 01.08.21 в 09:15
Триото отляво на дясно: Михаил Иванов, Мартин Марков, Атанас Попов

Триото на Мартин Марков открива инициативата Sofia Jazz Days

В летните постпандемични месеци се наблюдава едно истински вдъхновяващо масирано завръщане на сцена на добрия нов български джаз – тук можем да споменем като изключително вдъхновяващи Джаз Форум Стара Загора (който откри сезона още в началото на юни и то съвсем тематично), провеждащото се в моментна юбилейно издание на Джаз фестивала „Варненско лято“,..

публикувано на 31.07.21 в 13:43

Повече музикант, отколкото китарист – интервю с Петър Петков (ate)

Петър Петков е класически китарист, роден в Пловдив и живеещ в Гданск, Полша. Въпреки че никога не е загърбвал напълно класическата китара, България го познава най-вече с музиката му под псевдонима ate . В това си амплоа той работи с електрическа китара и аудио ефекти, чрез които създава разливащи се минималистични композиции, които концентрират в..

публикувано на 31.07.21 в 12:53

Красимира Стоянова в „Мария ди Роан“

„Музиката е моят живот. Така ме е орисал баща ми, така и продължих и не мога да си представя всекидневието си без мисълта за нея. Не знам каква бих била, ако нямах на времето цигулката в ръцете си. Тя ми даде всичко. Операта за мен е само едно естествено продължение на любовта ми към цигулката. Чувствам живота си пълноценен и активен и съм безкрайно..

публикувано на 31.07.21 в 08:25

Програмата на Еврокласик ноктюрно от 1 до 15 август 2021

1 август 3.00 часа – Волфганг Амадеус Моцарт (1756-1791), Увертюра към операта „Дон Жуан“, K.527. 3.07 часа – Волфганг Амадеус Моцарт (1756-1791), Симфония кончертанте в Ми бемол мажор, K.364. Солисти: Стивън Коупс (цигулка) и Хиоби Сим (виола). 3.39 часа – Волфганг Амадеус Моцарт (1756-1791), Симфония № 38 в Ре мажор, K.504, „Пражка“. Изпълнява..

публикувано на 30.07.21 в 08:15