„Ако си естествен и следваш себе си, то ти следваш своето сърце, а следваш ли него – ти следваш и своя път“, казва Силви Велев по повод изложбата си "Завръщане в Шангри Ла" в институт „Конфуций“ в София. Експозицията ни отвежда в един мистичен свят на несъществуващи природни форми и растения. Пейзажите на българския художник са издържани в стила на китайската живопис, но носят своя авторски неповторим отпечатък. Водещото в тях е въображението и желанието на автора да се слее с природата и преоткрие една друга страна от живота, част от загадките на Вселената.
Експозицията е един съвременен поглед към най-голямото направление в китайската пейзажна живопис „Шан – Шуей“ в превод - планина и вода. Авторът споделя, че в началото на творческия си път е бил силно повлиян от древните китайски художници, изучавал е техните картини, но никога не се е опитвал да ги копира като през годините е работил за изграждането на своя собствен творчески почерк. Картините му носят влиянието на даоизма и китайската калиграфия и показват не само стремежа към усъвършенстване на техниката, но и към осмисляне ролята на линията, разделяща и обединяваща Ин и Ян.
Силви Велев освен художник е и калиграф и преподавател по древното китайско бойно изкуство Тай Дзи. Създател е на школата по калиграфия „Небесен дракон“ в София. Китайското му име е Уей Си (伟 西). Изложбата му "Завръщане в Шангри Ла" ще продължи и през месец февруари в институт „Конфуций“ в столицата. Ето какво разказа той за създаването за своите картини и голямата си страст към китайската философия и култура.
Гергина Иванова Дворецка e журналистка и поетеса, родена в София. Завършва Софийската гимназия с преподаване на френски език и българска филология в Софийския университет "Свети Климент Охридски”. Още като студентка започва работа в тогавашната "Младежка редакция" на програма "Христо Ботев". Целият ѝ професионален път е свързан с БНР. Още през 1990..
В нашата история, но и в световната такава, артбохемството е особен фактор. Соцбохемството беше и проява на стихиен хедонизъм в творческите среди, но и акт, понякога, на свободомислие и еманципация от идеологическите канони. Говорим за всичко това въз основа на културния и творческия живот във Варна през десетилетията на социализма. Повод е и книгата..
Документалната изложба "Строителни войски" на фотографа Гаро Кешишян изследва темата за рядко коментираната държавна практика от близкото минало – трудовата повинност в България. Експозицията включва 92 фотографии, заснети в периода 1983 – 1995 г. и създава образно пространство за емпатия и лична връзка със служещите в Строителни войски, разкривайки..
Актрисата и певица Анастасия Левордашка и тромпетистът и диригент Румен Левордашки гостуват в "Моето семейство" в навечерието на светлите семейни празници. С поведението си и житейската философия двамата дават ракурс на връзка между баща и дъщеря, който генерира талант, щастие и вяра в красотата. И Румен, и дъщеря му Анастасия, вярват, че..
"Бохемските места на соца. Варна" е третото поред изследване на Мариана Първанова, посветено на бохемската история на социализма. С разкрепостяването на социализма в края на 70 и началото на 80 години на ХХ век настъпва кулминацията на артистичните изяви в морската ни столица. "Във Варна си дават среща артисти на много високо ниво, създава се..
Жителите на троянското село Черни Осъм са обезпокоени от развитието на проекта за изграждане на язовир в близост до населеното място. В "Нашият..
Галерия-книжарница "Къща за птици" събира днес (10 декември) от 18.00 ч. на литературно четене поетите Балчо Балчев, Валери Манолов, Георги Веснаков (via..
Явор Гърдев е име, което едва ли се нуждае от представяне в културните среди на България. Театрален и кинорежисьор с дългогодишен опит, той впечатлява..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg