Българско национално радио © 2021 Всички права са запазени

За Великденския оперетен концерт в Бад Ишъл

{ include file="./partials/authors.html" } БНР Новини
Снимка: Юлия Атцмансторфер

Чудесни гласове очароваха публиката в пълната зала на конгресния и театрален дом в Бад Ишъл на Великденския оперетен концерт. Младата полякиня Паулина Хорайска е била открита на един конкурс за оперетни певци на частния музикален университет „Антон Брукнер“ в Линц и поканена за участие във Великденския концерт на 21 април.

Темпераментната Хорайска е един многообещаващ лиричен колоратурен сопран и има хубав, мек глас. Тя беше убедителна в арията на Адела от „Прилепът“ на Йохан Щраус и с песента на Юлия „Ярка луна“ из оперетата „Братовчедът от Дингсда“ на Едуард Кюнеке. И един изключителен тенор пя на Великден в оперетния концерт. Като заместник на разболелия се Роман Мартин беше ангажиран Клеменс Кершбаумер, който през отминалия сезон получи ролята на принца Лило-Таро в оперетата-ревю „Цветето от Хавай“ на Пал Абрахам в оперетния фестивал на името на Франц Лехар в Бад Ишъл.

Въпреки изненадата и лист хартия с текст в ръка, но и веднага след едно участие във Великденска меса в църквата, Кершбаумер блестеше с ясни височини, артистичен талант, импулсивност и енергия. Той въодушеви публиката с ариите „Колко са тъжни изисканите дами“ от операта буфа на Жак Офенбах „Парижки живот“, и „Но господа!“ от зингшпила на Ралф Бенатцки „Бялото конче“.

Безспорно голямата звезда на този Великденски концертен следобед беше сопраното Александра Райнпрехт. С голям опит на сцената, но също и привличаща като магнит публиката, певицата е позната от отминалия сезон на оперетния фестивал в Ишъл с ролята на Лиза от „Страната на усмивките“ на Франц Лехар. Сопраното доминираше на 21 април със сила и интензивност във височините. В кулминационни моменти в концерта се превърнаха дуетът на Отилия и д-р Зийдлер „Целият свят е небесносин“ от музикалното въведение към зингшпила „Бялото конче“ от Роберт Щолц и песента на Елизабета „Влюбена съм“ от оперетата на Франц Лехар „Хубав е светът“.

Малкият по състав, но фин в изпълненията си оркестър на града Бад Ишъл под диригентството на Валтер Ерла, гарнираше песенните номера с великолепни увертюри, маршове, полки и валсове. Певците и оркестърът оставиха след себе си впечатлението за един чудесен, първокласен оперетен концерт, който възбуди апетита към предстоящото оперетно лято в Бад Ишъл.



 
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Николай Лугански

Пианистът Николай Лугански с романтичен рецитал във Вербие

Лугански е роден в Москва на 26 април 1972. Родителите му са научни сътрудници – физик и химик. На 5-годишна възраст, преди още да знае нотите, синът им свири соната на Бетовен изцяло по слух. Завършва прочутото Централно музикално училище в Москва, а след това и Московската консерватория. Негови преподаватели са Татяна Кестнер, Татяна Николаева и..

публикувано на 01.08.21 в 09:15
Триото отляво на дясно: Михаил Иванов, Мартин Марков, Атанас Попов

Триото на Мартин Марков открива инициативата Sofia Jazz Days

В летните постпандемични месеци се наблюдава едно истински вдъхновяващо масирано завръщане на сцена на добрия нов български джаз – тук можем да споменем като изключително вдъхновяващи Джаз Форум Стара Загора (който откри сезона още в началото на юни и то съвсем тематично), провеждащото се в моментна юбилейно издание на Джаз фестивала „Варненско лято“,..

публикувано на 31.07.21 в 13:43

Повече музикант, отколкото китарист – интервю с Петър Петков (ate)

Петър Петков е класически китарист, роден в Пловдив и живеещ в Гданск, Полша. Въпреки че никога не е загърбвал напълно класическата китара, България го познава най-вече с музиката му под псевдонима ate . В това си амплоа той работи с електрическа китара и аудио ефекти, чрез които създава разливащи се минималистични композиции, които концентрират в..

публикувано на 31.07.21 в 12:53

Красимира Стоянова в „Мария ди Роан“

„Музиката е моят живот. Така ме е орисал баща ми, така и продължих и не мога да си представя всекидневието си без мисълта за нея. Не знам каква бих била, ако нямах на времето цигулката в ръцете си. Тя ми даде всичко. Операта за мен е само едно естествено продължение на любовта ми към цигулката. Чувствам живота си пълноценен и активен и съм безкрайно..

публикувано на 31.07.21 в 08:25

Програмата на Еврокласик ноктюрно от 1 до 15 август 2021

1 август 3.00 часа – Волфганг Амадеус Моцарт (1756-1791), Увертюра към операта „Дон Жуан“, K.527. 3.07 часа – Волфганг Амадеус Моцарт (1756-1791), Симфония кончертанте в Ми бемол мажор, K.364. Солисти: Стивън Коупс (цигулка) и Хиоби Сим (виола). 3.39 часа – Волфганг Амадеус Моцарт (1756-1791), Симфония № 38 в Ре мажор, K.504, „Пражка“. Изпълнява..

публикувано на 30.07.21 в 08:15