Ники Стоичков обича киното. Вече е извървял пътя на човека, който се бори, за да се занимава с онова, което истински иска, и сега му предстои да стане добър в това. Ники, както е познат на всички, не иска киното да е просто нещото, което работи. Иска то да е неговата професия. Затова и гори в това, което прави. При това гори заедно с още хора. Всички те са обединени от любовта си към седмото изкуството. Във всичките му форми. Най-добре е обаче, когато киното е българско.
Ники е създател на онлайн платформата NoBlink, която дава достъп до немалък брой български филмови заглавия. Екипът на платформата също създава немалко такива. От четири години те призовават хората да не мигат пред българското кино. За тях то тепърва има какво да покаже и най-вече да разчупи стереотипа на „добре е като за български филм“.
Ники Стоичков е режисьор и продуцент. Името му върви редом до това на „Доза щастие“ – първият български филм, който оглави годишната класация на Google (т.е. това е най-популярният филм у нас за изминалата година, изпреварвайки по търсене в мрежата суперпродукциите – „Аквамен“, „Жокера“ и „Отмъстителите: Краят“).
Това, както и темата на филма, са неща, за които трябва да се говори, както и направихме с Ники, един от продуцентите на този успешен български филм – говорихме за успеха, щастието и всичко онова, което се крие зад „не мога“. Разговорът можете да чуете в звуковия файл.
Разговор на Таня Димова с Ники Стоичков във „Време и половина“
Международният театрален фестивал "Дивадло" в Пилзен e един от най-престижните фестивали, посветени на театралното изкуство в Европа. Фестивалът представя най-доброто от чешкия театър и някои от най-значимите заглавия от международната сцена в различни форми и жанрове – драматичен, куклен и уличен театър, както и танц и мюзикъл. Театроведът..
Фестивалът за съвременен танц и пърформанс представя най значимите заглавия на световната сцена. С опита си и възможностите си световните и европейски имена с престижни награди, освен, че представят представления за широката публика, дават поле за дискусия със зрителите и създават и уоркшопи за професионалната танцова общност у нас. Сред предстоящите..
Ден на Института за литература при БАН с акцент върху научната периодика се състоя на 21 ноември. Научната периодика на Института включва списания и поредици, като издателският център "Боян Пенев" има важна роля. Научните издания на Института за литература към БАН, някои от които съществуват от много години, са четири – сп. "Литературна..
"Рисунка. Майстори" – така е наречен проектът на СБХ с куратор Явора Петрова. Тя кани 22-ма художници - майстори да участват със свои работи: "Поканих автори с биография в рисунката. Автори, които се изразяват чрез рисуването, които не обясняват своите мисли, а търсят образите за тях. Художници с уникален почерк, майстори в това, което правят във..
Краят на авторството, краят на кориците? Или вечно неизтребимите спори на живота ще си намерят нова почва някъде отвъд? Въпроси, които поставя книгата "Панспермия. Халюцинация за роман" от Полина Видас. Тяе магистър по литературна теория от Софийския университет и по психодрама към НБУ, психоаналитик и групов аналитик към Българско общество по..
В съботната вечер (23 ноември от 20 часа) ще си припомним три спектакъла на Софийската опера. Първият досег на българската публика с "Бохеми" е през..
В "Мрежата" гостува Ирина Морозовская, която е психотерапевт, известен бард, но най-вече одеситка. Проведох разговора си с нея на 19 ноември, ден след..
Фестивалът за съвременен танц и пърформанс представя най значимите заглавия на световната сцена. С опита си и възможностите си световните и европейски..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg