Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Новата звезда на френската опера издаде първия си диск

сряда, 15 януари, от 14.30 часа

Бенжамен Бернхайм
Снимка: Manon Leprévost/benjaminbernheim.com

Изключителният френски лиричен тенор Бенжамен Бернхайм подписа ексклузивен договор с Deutsche Grammophon през април 2019 г.

„Със своята зряла музикалност, мощно сценично присъствие и ангажираща личност Бенжамен Бернхайм се откроява сред останалите оперни певци“ – представят новата си звезда от лейбъла.

„Работата в партньорство с лейбъл с толкова дълга и богата история, е едновременно огромна чест и огромна отговорност“, казва Бернхайм, за когото най-престижните оперни театри в света вече са роден дом.
„Това ми даде още по-голям стимул да се представя на най-високо ниво.“ 

Дискът е записан с Пражката филхармония, с диригент Еманюел Вийом и включва най-популярните арии от опери на Доницети, Верди, Масне, Гуно, Годар и дори Ленски от „Евгений Онегин“ на Чайковски. 

Бенжамен Бернхайм е роден в Париж през 1985 г. Учи в Лозана, след което става член на известната международна оперна студия в Цюрих. Той е един от най-търсените лирични тенори в световен мащаб. Редовно е канен в Миланската Скала, Берлинската държавна опера, Кралската опера Ковънт Гардън, Виенската държавна опера, на фестивала в Залцбург. Където и да отиде, той пленява публиката с хипнотизиращите си вокални и актьорски интерпретации. 

Музиката на родното му място Париж е особено близка до сърцето му. „Френският репертоар изисква перфектна дикция и способността да се предаде значението и зад текста“, отбелязва Бернхайм. „В тези арии има толкова много поезия и толкова много подробности, които да открием в тях. Целта ми е да изложа всичко това в моите изпълнения. Това са произведения, в които мога да дам 150% и да използвам всеки различен аспект на моя глас“.

„Операта има бъдеще“, заявява той с убеждение, бъдеще, което той сам олицетворява със своята харизматична и жизнена артистичност. „Операта не е на смъртното си легло и не трябва по никакъв начин да променяме нейните основни качества. Но това не означава, че не трябва да се движи с времето.“ Имайки това предвид, Бернхайм използва ефективно социалните медии за свързване и взаимодействие с аудиторията си.

„Гласът ни е като отпечатъка ни“, отбелязва той. „Той е напълно уникален и това е, което създава магията във всяко изпълнение.“

Бернхайм използва инструмента си с фино усъвършенствана техника, проявяваща забележителна пъргавина, когато става въпрос за смяна на регистъра, за да разкрие всеки нюанс на партитурата. Той също използва своя безпогрешен музикален и емоционален инстинкт, за да се претвори изцяло във всяка роля, която играе. Резултатите са поразителни и разкриват художник, който винаги търси свежо вдъхновение.

„Стойността все още не е за мен, казва той. Искам да продължа напред, винаги отворен за нови идеи и открития“.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Станчо Стоилов

Разкази по ноти – историята на Станчо Стоилов

Едно от изданията на предаването "Портрети" посветихме на един, бих казала, истински будител на народната музика в Граово. Това е Станчо Стоилов – стилен певец с оригинален авторски репертоар, педагог, прочут майстор на традиционни инструменти и акордьор. Името му свързваме и с първото музикално училище за фолклор у нас. През октомври 2024 г. се..

публикувано на 05.01.25 в 12:50

Метрополитън отваря архивите си: "Хензел и Гретел"

В последната събота за 2024 година, на 28 декември, Метрополитън опера отвори архивите си и така в прочутите съботни радиоматинета прозвуча празничен спектакъл от Коледа през 1982 г. Едно възхитителното ретро предаване от Ню Йорк ви поднасяме и ние на 4 януари от 20 часа : "Хензел и Гретел" от Енгелберт Хумпердинк . В любимата приказка,..

публикувано на 04.01.25 в 08:05

"Хензел и Гретел", опера-приказка в три действия от Енгелберт Хумпердинк

Музика: Енгелберт Хумпердинк Либрето: Аделхайд Ветте по приказката на братята Якоб Лудвиг Грим и Вилхелм Карл Грим Първо изпълнение: Ваймар, 23 декември 1893 г. Действащи лица: • Петер, майстор на метли – баритон • Гертруд, негова съпруга – мецосопран • Хензел, техен син – мецосопран • Гретел, тяхна дъщеря – сопран • Вещицата – тенор или..

публикувано на 03.01.25 в 17:22
Торд Густавсен

Торд Густавсен за най-хубавите неща в живота

В първия ден на годината от 23 ч. "Джаз+" ни връща във вечерта на концерта на Торд Густавсен в столичната зала "България". Само тук публикуваме пълния запис на разговора ни минути след саундчека:

публикувано на 01.01.25 в 18:50

Светлина Стоянова и Виви Василева са солистки на тазгодишния празничен Новогодишен концерт в НДК

Традиционният и чакан от публиката Празничен новогодишен концерт отново ще се проведе в първия ден от новата година в зала 1 на НДК, от 19.30 часа. На сцената със солистките застава Фестивалният симфоничен оркестър с диригент Емил Табаков в партньорство със Coфийcĸaта филхармония. Маестро Емил Табаков споделя, че не търси прилики с празничния..

публикувано на 01.01.25 в 08:05