„Митарствата на Гърневи“ е опит за документална сага. Конструиран като пъзел от истории, които ту неочаквано се преплитат, ту скачат напред и назад във времето, ту приключват с изненадващи разкрития, фичърът се стреми да построи „в движение“ галерия от образи и същевременно да създаде акустичен еквивалент на онова особено усещане за мощно и неравномерно течение на времето на Балканите.
Историите започват, приключват или просто преминават през живота на тримата главни герои: Борис, Марияна и Иван, потомци на рода Гърневи. Персоналното разследване на Иван Гърнев го отведе почти 200 години назад във времето и назад в историята на пра пра родителите си, едно само по себе си изключително рядко постижение за бурната история на България, където поколенията изчезват в мъглата на времето без никакви писмени свидетелства векове наред.
Персоналното разследване на Иван Гърнев го отведе и далеч извън границите на България – в Мюнхен, където Кочо Гърнев, единственият български художник, присъстващ във френската класация „Художници на ХХ век“, е поддържал малко артистично заведение. И още по-далече – в Кито, Еквадор, където друг митарстващ Гърнев създава цял нов клон на рода и става губернатор на щат, а еквадорските му потомци предприемат свои странствания в посока Щатите. Персоналното разследване на Иван се случва пред микрофона и неусетно зад простите записи от Либяхово (Илинден), Тешево, Гоце Делчев, София се натрупаха образи, истории, сцени, уникален език и звук.
Фичърът е правен през 2014 година и сега предлагаме нова версия като минисериал в три части.
Юджийн О'Нийл пише "Дългият път на деня към нощта" през 1940 година, само четири години преди това, през 1936-та, той става Нобелов лауреат като драматург. В "Дългият път на деня към нощта" О'Нийл разказва историята на своето семейство. Всички конфликти и ситуации, съответстват на мъчителните, изстрадани мигове, изживяни през годините в неговия дом...
Отиде си вълшебницата на музикалното оформление Валя Бояджиева. Професионалният ѝ път премина в БНР. Работи за различни редакции в програма "Христо Ботев". За късмет на Радиотеатъра, тя прекара дълги години като музикален оформител на радиопиесите. Остави толкова много след себе си, че ще трябва продължително да ѝ благодарим. Фин човек. Прекрасен..
Словото се умори и капна. Капна до такава степен, че ми е съвестно да прибягвам до услугите му. То е като кон, коленичил кон. Камшик, камшик трябва! Единственият камшик – това е смехът! Смейте се, гадове, на мъките на падналото слово. Виктор Ерофеев, "Три срещи" "Орфей" на Кокто е модернистична и ексцентрична интерпретация на една класическа..
Историята на "Монетата" започва през 2020 г., когато е отличена като победител в конкурса за нова пиеса на Нов български университет. На 20 януари 2021 г. се състоя премиерата ѝ на сцената на Младежки театър "Николай Бинев". В началото на 2025 г. пък слушателите на програма "Христо Ботев" ще могат да чуят премиера на аудио "Монетата" – от 16 часа на..
Камила Грудова (Camilla Grudova) е канадска писателка, която дълго време не може да си позволи свой мобилен телефон, а баба ѝ се е препитавала като шивачка в Париж. Първата машина, която Камила е имала в дома си била шевна, компютър получава едва като тийнейджърка и вероятно с негова помощ завърша История на изкуството в университета в Торонто. За..
Германско-австрийският писател Даниел Келман гостува в България, за да представи най-новия си роман "Светлина и сянка". Книгата излиза в превод на Жанина..
"Принцесата на Бухенвалд" е доказателство, че в историята на Втората световна война няма пощадени. Испанската авторка Ана Андреу Бакеро гостува в..
Когато предишния път бях на остров Мавриций надлежно се сбогувах с него завинаги, защото смятах, че едва ли ще се върна в този отрязък от рая. Но..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg