„Не снимай как изглежда, снимай как се усеща“, казва американският фотограф Дейвид Алън Харви. В дни на доброволна изолация, а и не само, фотографите са съгласни с тази мисъл. Поне тези, които споделиха едно „Време и половина“ със слушателите на програма „Христо Ботев“.
Мирослав Маринов от Софийската фотографска школа намира смисъл именно в усещането за фотография. Макар и под карантина, той и школата продължават своята дейност онлайн. Курсове има, има и желание от страна на хората да научат повече за майсторите на фотографията и техниките за заснемане на всичко онова, което ни заобикаля.
В тези смутни времена Мирослав открои най-силно фотографските дневници, които всеки един от нас би могъл да прави. Снимките, които запечатват миговете от деня, близките, с които споделяме изолацията, а и нас самите, има какво да ни разкажат. Особено след време, когато всичко това ще е просто спомен. Какъв, разбира се, е въпрос на гледна точка. Подобно на фотографията.
Христо Русев също преподава онлайн. Той е част от „PhotoSchool“, където разказва в детайли за репортажната фотография, travel фотографията, уличната фотография, но най-вече разказва за историите зад самите снимки. Христо е фоторепортер. Работи за италианска агенция, но фотографиите му могат да бъдат открити в немалко световни медии по света. Могат да бъдат разгледани и на официалните му страници в социалните мрежи.
Христо продължава да документира хората и техните истории дори сега, във време на пандемия. Той цели да покаже доброто, което не само че още е сред нас, но според него става все по-осезаемо. Фоторепортерът припомни и колко ценна е работата на хората с фотоапарат в ръка. А и на журналистите като цяло.
Каква е фотографията по време на карантина според Мирослав Маринов и Христо Русев, можете да чуете в звуковите файлове.
Семестриалната изложба на ателие "Керамика" на Нов български университет се нарича Fun & Games и беше открита в галерия "Сердика" с галеристка Клара Арнаудова. Заглавието е препратка към работния, обучителния и творческия процес на студентите. В света на дуализма, от който сме част, позитивното и негативното вървят ръка за ръка, четем в анонса за..
Ася и Радослав Рачеви разказват за изкуството на дублажа и какви са неговите специфики, как се изгражда образ само с глас зад кадър и какво трябва да притежава един актьор, за да практикува този занаят. Гласовете им са сред най-емблематичните в бранша. Те са куклени актьори, завършват НАТФИЗ в класа на проф. Димитър Стоянов и са сред..
Новата поетична книга "Очаквани места" на Мирослав Христов разказва неочаквани истории със запомнящи се герои и действия. Илко Димитров споделя: "Новото и, трябва да се каже, специалното в тази книга, е акцентът върху фабулата. Поетичните текстове вече са не описание или изразяване на чувства, а създаване на истории, които се развиват във времето..
Новият брой на сп. "Страница" може да се нарече музикален. Не само цял един раздел "Литературен университет" е посветен на музиката и литературата, но и интервюто на Клео Протохристова с писателя и преводача Иван Станков е "за музиката в думите, за думите като музика и за "Отсамния край на невъзможното". В броя са публикувани "Фонограми" от Цочо..
Две изложби изследват разрухата и паметта, и превръщането им във възможност за ново начало. Проектите на Яна Абрашева и Слава Савова насочват вниманието към някогашни "обещаващи" родни индустрии и състоянието им в момента. В "Оберлихт" в галерия "Поста" Яна Абрашева възкресява спомена за завод "Родопа" чрез витраж от изпочупените стъкла на..
С два концерта на 14 и 17 февруари в зала " Катя Попова " в Плевен и в зала " България " в София, Плевенската филхармония ще представи..
В Софийската градска художествена галерия предстои закриване на изложбата "Европа в България. Отражения на европейски художествени направления в..
Българският фармацевтичен съюз отбеляза 18 години от създаването си, като отново заяви пред журналисти и управляващи своята твърда позиция срещу..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg