Българско национално радио © 2020 Всички права са запазени

Запис на Николай Волев и Уте Кристине Круп

Снимка: Даниела Манолова

"Майчин език, отечество/ Muttersprache, Vaterland" е един от онези много редки и интересни художествени феномени, в които на всяко следващо ниво от замисъла, смисъла, правенето, ефекта, таргета залагаме на прескачане на граници и билингвизъм. Подобен фокус не само че не завързва ръцете, а дава толкова много нови посоки и предизвикателства. 

Правиш пиеса, написана на немски, но разказваща история от България, обаче самата тази история стига до Германия, обаче ние разказваме историята на български, обаче героите на нашата история прескачат границите леко като самите нас, обаче ние работим за българска публика, обаче…

Уте Кристине Круп е авторка на романи и пиеси и благодарение на идеята и съдействието на Гьоте-институт този текст стигна до Радиотеатъра и българския ефир.

Написана през 2010 и поставена за БНР от режисьора Николай Волев през 2011, "Майчин език, отечество" е многопластова радиопиеса за паралелния живот на две приятелки в две пъстри и контрастни действителности – Германия и България.

Участват Ана Пападопулу, Йоана Буковска, Велислав Павлов, Юлиана Сайска и Тома Бранкованов.


 
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Бунтът на смирената

Когато четем Достоевски, усещаме от колко много поделементи е съставен човекът и сякаш Достоевски е авторът в световната литература, който е успял да ги обхване. Самият писател се състои от много трагични съдби – каторга, болести, зависимости, хищни издатели, дългове, нещастни любови, загуба на деца, величав, огромен литературен талант. Повестта..

публикувано на 24.10.20 в 08:25

Запис на Методи Андонов, 60 години по-късно

Текст, написан през 1853, при това като резултат на смел опит чрез нескривано подражание да създадем нещо артистично в тотално празното пространство, и записан в студио на радиото през 1963, ще прозвучи отново в неделя през нощта. Смисълът на подражателния акт в онези десетилетия на 19-и век, когато българска драматургия не е имало, е бил стратегически..

публикувано на 17.10.20 в 09:15

Накъде да тръгнеш със счупен чадър под дъжда

29-минутното аудио в събота от 19.30 успява да разкаже цяла и плътно поднесена история за големите и сериозни травми и тяхното преодоляване. Успява да разкаже история с пестеливост и непринуден тон, които естествено предизвикват съпричастие и любопитство към това какво ще стане по-нататък. В центъра на повествованието са един син и неговата майка, които..

публикувано на 16.10.20 в 12:00

Завръщането на Блудния син

Албер Камю е един от най-четените и обичани автори на 20-и век. Най-известните му творби са „Чумата“, „Падането“, „Чужденецът“, „Разбунтуваният човек“, „Митът за Сизиф“. Той е ярък представител на екзистенциалисткото движение във Франция, деен участник в политическите сблъсъци на своето време. Освен собствената си драматургия, Камю адаптира за сцена..

публикувано на 24.09.20 в 15:45

Щастието вътре в нас

Михаил Казаков е роден през 1986 година. Завършил е право. Писането обаче е в сърцето и сред талантите му. Негови пиеси получават номинации в няколко конкурса за съвременна българска драматургия. Има реализирани постановки в Радиотеатъра, а в момента на театрална сцена с успех се играе пиесата му „Кризисен център“. „Здравейте! Писането е мое хоби, но..

публикувано на 19.09.20 в 11:05