Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Маша Илиева – деликатната прима

Снимка: operasofia

Би трябвало да е свикнала със светлината на прожекторите и възхищението на публиката, но поразява със скромността и вглъбеното си отдаване на изкуството. Маша Илиева се е превъплътила във всички големи роли в балета, единствено чужда ѝ е ролята на капризна прима в живота. 

Мария Илиева познава големия успех, но е платила и високата му цена. Всички сме чували, че изкуството иска жертви, но за балета е особено вярно, защото той изисква строго посвещение, физически лишения и изтощение, травми.

Илиева познава всеки един аспект на балетното изкуство. Минала е през кордебалета, за който казва, че е голяма школа. Триумфирала е на сцената в най-желаните роли. След което се занимава с режисура и балетна педагогика. 

През кариерата си Мария Илиева се е изправяла пред различни трудности и е преодолявала най-различни препятствия. Това като че ли подхранва у нея една спокойна увереност, че с упоритост и много работа ще преодолее и този изключително тежък момент.

Примабалерината Маша Илиева е репетитор и режисьор в Софийската опера и балет и преподавател по Исторически танци в Държавната музикална академия - София. Тя е магистър по балетна режисура и доктор по детска балетна педагогика. Огромния си преподавателски опит изгражда с практиката в своята Балетна школа "Маша Илиева". Тя е възпитаничка на легендарната академия „Ваганова“ в Санкт Петербург и е сред най-ярките имена в съвременния български балет. 

През 2009 г. се оттегля от сцената, но ценителите на изящното изкуство помнят силните ѝ въздействащи изпълнения на главните роли в "Лебедово езеро", "Спящата красавица", "Жизел", "Силфида", "Лешникотрошачката", "Дон Кихот" и др. 



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Надежда Радулова с книга за литературния палимпсест

Книгата на Надежда Радулова "Палимпсести в литературния модернизъм. Хилда Дулитъл, Джийн Рис, Марина Цветаева" беше представена снощи в зала 1 на Софийския университет "Св. Климент Охридски". Тя излиза с 20-годишно забавяне, но както сподели проф. Миглена Николчина, текстът не е загубил от силата си. Изданието беше представено от Васил..

публикувано на 26.04.24 в 09:00

"Бандата на Банши" търси рецепта за магия в късометражен филм

Магията е заложена вътре в нас, благодарение на приказките и историите, с които изучаваме света като деца. Всеки път, когато се впуснем в подобно приключение, ние развиваме въображението си. Така разширяваме себе си и се чувстваме изпълнени и вдъхновени. На този принцип Ангел Георгиев създава късометражната комедия, съчетана с вълшебства, "Бандата..

публикувано на 26.04.24 в 08:35

Поезията на Каръл Ан Дъфи в първо издание на български език

На 26 април от 18.30 часа в новото пространство за събития "Светофар" в София ще се състои премиерата на поетичната книга "Кой те обича" от Каръл Ан Дъфи. За поезията на британската поетеса, поет лауреат на Обединеното кралство (2009-2019 г.), ще говорят издателят и преводач на книгата Калоян Игнатовски , Надежда Радулова и Мария П. Василева...

публикувано на 26.04.24 в 07:50

За скандалната пиеса на Иван Теофилов – 60 години по-късно

Скандалната навремето пиеса на Иван Теофилов "Поетът и планината" (1963) излиза за първи път като текст 60 години по-късно, като в книгата освен пиесата е отразена и нейната история.  Публикувани са отзиви, рецензии и цялата съпътстваща разгромяваща театралнокритическа рецепция, както и спомени на създателите на спектакъла с режисьор Леон Даниел...

публикувано на 25.04.24 в 17:55

Серия от лекции за тялото в киното с водещ Николай Колев

Движенческата лаборатория "Ход" е пространство, ръководено от Цвета Дойчева. В нея се провеждат работилници, посветени на танца и движението. Сега там тече цикъл лекции на Николай Колев, които преминават по-скоро като разговори на тема "Тялото в киното".  "Еросът и порастването – филми с инициация" беше темата на първата лекция. Сега предстои втората..

публикувано на 25.04.24 в 17:29