Би трябвало да е свикнала със светлината на прожекторите и възхищението на публиката, но поразява със скромността и вглъбеното си отдаване на изкуството. Маша Илиева се е превъплътила във всички големи роли в балета, единствено чужда ѝ е ролята на капризна прима в живота.
Мария Илиева познава големия успех, но е платила и високата му цена. Всички сме чували, че изкуството иска жертви, но за балета е особено вярно, защото той изисква строго посвещение, физически лишения и изтощение, травми.
Илиева познава всеки един аспект на балетното изкуство. Минала е през кордебалета, за който казва, че е голяма школа. Триумфирала е на сцената в най-желаните роли. След което се занимава с режисура и балетна педагогика.
През кариерата си Мария Илиева се е изправяла пред различни трудности и е преодолявала най-различни препятствия. Това като че ли подхранва у нея една спокойна увереност, че с упоритост и много работа ще преодолее и този изключително тежък момент.
Примабалерината Маша Илиева е репетитор и режисьор в Софийската опера и балет и преподавател по Исторически танци в Държавната музикална академия - София. Тя е магистър по балетна режисура и доктор по детска балетна педагогика. Огромния си преподавателски опит изгражда с практиката в своята Балетна школа "Маша Илиева". Тя е възпитаничка на легендарната академия „Ваганова“ в Санкт Петербург и е сред най-ярките имена в съвременния български балет.
През 2009 г. се оттегля от сцената, но ценителите на изящното изкуство помнят силните ѝ въздействащи изпълнения на главните роли в "Лебедово езеро", "Спящата красавица", "Жизел", "Силфида", "Лешникотрошачката", "Дон Кихот" и др.
Книгата на Надежда Радулова "Палимпсести в литературния модернизъм. Хилда Дулитъл, Джийн Рис, Марина Цветаева" беше представена снощи в зала 1 на Софийския университет "Св. Климент Охридски". Тя излиза с 20-годишно забавяне, но както сподели проф. Миглена Николчина, текстът не е загубил от силата си. Изданието беше представено от Васил..
Магията е заложена вътре в нас, благодарение на приказките и историите, с които изучаваме света като деца. Всеки път, когато се впуснем в подобно приключение, ние развиваме въображението си. Така разширяваме себе си и се чувстваме изпълнени и вдъхновени. На този принцип Ангел Георгиев създава късометражната комедия, съчетана с вълшебства, "Бандата..
На 26 април от 18.30 часа в новото пространство за събития "Светофар" в София ще се състои премиерата на поетичната книга "Кой те обича" от Каръл Ан Дъфи. За поезията на британската поетеса, поет лауреат на Обединеното кралство (2009-2019 г.), ще говорят издателят и преводач на книгата Калоян Игнатовски , Надежда Радулова и Мария П. Василева...
Скандалната навремето пиеса на Иван Теофилов "Поетът и планината" (1963) излиза за първи път като текст 60 години по-късно, като в книгата освен пиесата е отразена и нейната история. Публикувани са отзиви, рецензии и цялата съпътстваща разгромяваща театралнокритическа рецепция, както и спомени на създателите на спектакъла с режисьор Леон Даниел...
Движенческата лаборатория "Ход" е пространство, ръководено от Цвета Дойчева. В нея се провеждат работилници, посветени на танца и движението. Сега там тече цикъл лекции на Николай Колев, които преминават по-скоро като разговори на тема "Тялото в киното". "Еросът и порастването – филми с инициация" беше темата на първата лекция. Сега предстои втората..
Загрижеността сред обществото нараства с нарастващия брой случаи на коклюш, като служебният министър на здравеопазването, Галя Кондева, сподели, че..
Предстои премиерата на музикалния клип "Оставам" на певицата Вили Русева. Сюжетът на клипа представя една история за силната и непреходна любов между човек..
От какво зависи непреходното в културата на прехода – обобщения на културолога и филолог проф. Александър Кьосев по повод заключителната му лекция в..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg