Поводът за срещата с италианския диригент Андреа Витело е издаденият неотдавна негов диск „Октети“, записан със „Солистите на Скалата“, в който са събрани Октет за духови инструменти на Игор Стравински, Октет на Петер Йотвьош, Октет на Алесио Елиа, „by heart“ на Албертас Навикас и „Gargoyles in love“ на Рита Уеда.
На 10 септември миналата година на пулта пред Софийската филхармония застана италианският диригент Андреа Витело. Под негово диригентство бяха изпълнени Соната за камерен оркестър на Нино Рота, Сюита от филмови хитове на Енио Мориконе, както и Концерт за пиано и оркестър №20 на Волфганг Амадеус Моцарт със солист световноизвестния Андрей Гаврилов.
Концертът в София беше първият за диригента след първата забрана за концерти. Оказа се, че след концерта тук ще трябва да спази карантината и да прекара четиринадесет дни у дома. Уговорихме се да изпрати записите от диска „Октети“, за да го представим пред слушателите. Можете да ги чуете на 13 януари от 17 часа.
„Внушително изпълнение“ отбелязва „Кориере дела Сера”, „най-високи стандарти на интонация – удивително лирично и детайлно“ – пише Реми Франк в „Пицикато”.
Името на Витело не е съвсем непознато у нас. От няколко години той е във връзка с оркестъра в Пазарджик, с който организираха „European Union Condicting Competition“. Витело е основател и на Международния конкурс за оркестрови диригенти „Антал Дорати“ в Будапеща, на фестивала „Capriccio Italiano“ във Флоренция и др.
Учил е композиция и хорово дирижиране в Консерваторията „Джовани Мартини“ в Болоня при Джан Паоло Лупи. Специализирал е съвременен репертоар при Марко Анджус и Сандро Горли в Тревизо и Милано. Негов преподавател по дирижиране е Джовани Ренцети в Музикалната академия в Пескара. Работил е със Симфоничния оркестър на Сан Ремо и Камерен оркестър „Фиорентина“, Филхармоничен оркестър Ломжа (Полша), Филхармоничен оркестър в Ница (Франция), Оркестъра на гръцкото радио и телевизия, Държавна опера в Пловдив, Хабаровската филхармония, оркестър „Руските солисти“ и др.
В звуковия файл чуйте какво сподели Андреа Витело.
С настъпването на 2021 г. певицата и педагог и гъдулар Галя Петрова-Киркова прибави още една впечатляваща и нова страница към своето професионално амплоа – директор на Департамента за езикова и специализирана подготовка към Академията за музикално, танцово и изобразително изкуство „Проф. Асен Диамандиев“ – Пловдив. „Именно в академията започна и..
Не е лесно без любов на този свят. Не е лесно без мечтите да летят. Не е лесно, а минутите мълчат, не връщаш само времето назад. Задържайки стрелките на часовник остарял не отмервай само дните през които си живял и точно както искаш – влюбен и щастлив, до теб е бил приятел, с който днес да продължиш. Забрави следата няма – твоят път е начертан В..
Обявен от Густав Малер за дете-чудо, Ерих Корнголд усвоява тънкостите на музиката с помощта на Александър Цемлински. Талантът на Корнголд е безспорен и много големи музиканти от 20 век стават първи изпълнители на композициите му. Сред тях са инструменталистите Артур Шнабел, Карл Флеш, Яша Хайфец, Паул Витгенщайн, също диригентите Артур Никиш и Феликс..
Знаменитото италианско мецосопрано стъпва на голямата сцена, когато е на 22 години. Исторически миг, тъй като през 1957 г. в Ла Скала е световната премиера на „Диалози на кармелитките“ от Пуленк. Две години по-късно е дебютът ѝ в Ковънт Гардън в „Медея“ на Керубини. На достолепната сцена Фиоренца извайва едни от най-ярките си роли: Амнерис, Еболи,..
16 януари 3.00 часа – Ейвинд Грувен (1901-1977), ув. Хьоларлюд, oп. 38. 3.07 часа – Йозеф Хайдн (1732-1809), Финал. Алегро из Концерт за тромпет и оркестър в ми бемол мажор Hob. VIIe:1. Соло тромпет - Уле Едвард Антонсен. 3.13 часа- Томазо Албинони (1671-1751), Алегро из Концерт за тромпет в си бемол мажор, oп. 7. Соло тромпет – Уле Едвард Антонсен...
Днес, повече от всякога, се обръщаме към науката и търсим решения, свързани не само с кризата, причинена от Covid-19, но и с още по-всеобхватната и..
Какво представляват техническите паспорти на сградите, задължителни ли са, има ли краен срок за получаването им, кой ще ги изработи и кой ще заплати цената?..
Обявен от Густав Малер за дете-чудо, Ерих Корнголд усвоява тънкостите на музиката с помощта на Александър Цемлински. Талантът на Корнголд е безспорен и..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg