Излезе най-новият брой на списание “Култура“. Водещият на броя, Людмила Димова, разказва за него в “Артефир“.
“В броя се фокусирахме върху един определен аспект от проблемите, които стоят пред галериите. Но през него може да се разбере цялостното състояние на художествените галерии. Опитахме да направим връзка с предишния период от развитието, през социализма, когато произведенията на изкуството нямат цена. Тяхната цена се формира по друг начин, не според пазарните критерии. И какво стана през следващите тридесет години, през които повечето галерии и художествени музеи в страната нямат възможност, дори националните, да откупуват произведения. Единственият начин, по който могат да увеличат своите колекции, е да получават дарения.“
“Имаме един 30-годишен период, в който много малко музеи в страната имат колекции. Една от тях е Софийската градска галерия, затова направихме интервю с нейния директор – Аделина Филева. Имаме материал от Владия Михайлова, който в основни линии щрихира начина, по който могат да се подпомагат галериите и музеите в периоди като този, в който се намираме днес. Опитахме се да дадем представа за съвременния пазар на изкуството и как музеите функционират на този пазар."
“Опитахме се да извадим лайтмотива, че общините дължат на своите галерии много. Най-вече възможността да им оставят собствените приходи, които така или иначе изработват, за да могат с тях да правят откупки, да водят политика по някакъв начин. И да допълнят техните бюджети, които са изключително оскъдни.“
Повече за съдържанието на броя можете да чуете от звуковия файл.
"Два века изкуство в България" е нов цикъл с популярни лекции, който обхваща културните и художествени процеси в страната от началото на XIX век до края на 90-те години на ХХ век. Техен организатор е Петко Желязов, водещ и модератор в платформата "Рацио" и Кристина Тужарова, дългогодишен лектор и основател на инициативата "История на изкуството..
Носталгично дивертименто Люлееше лятото своите тежки камбани. По устните лепнеше сладкият сок на живота. Светът нямаше сенки. В реката се стапяха бавно дори неясните очертания на хоризонта. Аз знаех, че този ден няма да се повтори, но времето беше отключило катинара си и тихия ход на нашата смешна история отмерваха не часове и..
Издателство "Библиотека България" обяви победителите от VI Национален литературен конкурс "Вие пишете, ние четем" . Над двеста автори участваха в тазгодишното издание на конкурса с поезия на тема: "Монолог на хвърления камък". С отзвук от завършилия VI Национален литературен конкурс в "Артефир" гостуват писателите и издатели Симеон Аспарухов и..
"Принцесата на Бухенвалд" е доказателство, че в историята на Втората световна война няма пощадени. Испанската авторка Ана Андреу Бакеро гостува в България, за да представи своя дебютен роман, разказващ печалната история на Мафалда Савойска – сестра на царица Йоанна Българска. "Попаднах на историята на Мафалда изключително случайно",..
Германско-австрийският писател Даниел Келман гостува в България, за да представи най-новия си роман "Светлина и сянка". Книгата излиза в превод на Жанина Драгостинова и разказва историята на австрийския режисьор Георг Вилхем Пабст, който добива слава с няколко големи филма от епохата на немския експресионизъм. Пабст остава спорна фигура и до днес..
Германско-австрийският писател Даниел Келман гостува в България, за да представи най-новия си роман "Светлина и сянка". Книгата излиза в превод на Жанина..
"Принцесата на Бухенвалд" е доказателство, че в историята на Втората световна война няма пощадени. Испанската авторка Ана Андреу Бакеро гостува в..
Когато предишния път бях на остров Мавриций надлежно се сбогувах с него завинаги, защото смятах, че едва ли ще се върна в този отрязък от рая. Но..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg