На пулта пред Софийската филхармония на 25 февруари застава нейният главен гост-диригент Саша Гьотцел. Това за него е втори сезон на този пост. През този сезон той е дирижирал още два концерта – на 24 септември представи творби на Густав Малер, а на 22 октомври – Рихард Щраус и Волфганг Амадеус Моцарт. До края на сезона ще дойде отново, за да предложи програма посветена на годишнината на Астор Пиацола.
За тази вечер (25 февруари) австрийският диригент е избрал концерта за пиано и оркестър №17 в сол мажор, KV453 на Моцарт със солист Сергей Редкин и Симфониета за камерен оркестър, оп. 23 на Александър Цемлински. Смее се, че поводът да събере двамата в една програма е годишнините от тяхното рождение, но съвсем сериозно обяснява, че ако Моцарт е познат, популярен и обичан от всички, то името на Цемлински е по-непознато, но ако не е бил той „съвременната виенска романтична музика нямаше да съществува. За мен той е липсващата връзка между романтиката от 19 в. И съвременната романтична музика“.
Още от разговора със Саша Гьотцел може да чуете в звуковия файл.
A сега да станем! Шапки долу! Защото влиза един ритащ същински хард рок колос, класик. Казват, че жив класик бил онзи, дето като го срещнеш, си викаш: "Божичко, тоя още ли е жив!". Да, жив е гигантозавърът, гордо носи името Глен Хюз . Голям приятел на България и герой, който си сверява часовника с миналото в името на бъдещето. А той още го има...
В понеделник, 17 февруари, от 18 часа в концертната зала на Националната музикална академия в София ще се състои официалното представяне на наскоро издадената книга с новооткрити писма на Любомир Пипков до неговите родители от Париж. Писмата датират от края на 20-те и началото на 30-те години на ХХ век, когато големият български композитор е живял,..
С последната, четвърта част – "Залезът на боговете", завърши представянето на монументалната тетралогия "Пръстенът на нибелунга" на Рихард Вагнер в Кралския театър "Ла Моне" в Брюксел. Огромно начинание, започнало през ноември 2023 г. Продукцията ще остане в историята на операта и с факта, че тя бе реализирана сценично от двама режисьори...
73 сезон на Оперния фестивал в Уексфорд, Ирландия се откри на 18 октомври 2024 г. със спектакъл на опера, определяна като "типично италианска" – "Маските" на Пиетро Маскани. В предаването ви предлагаме пълен запис от залата на Националния оперен театър в Уексфорд с участието на солисти и оркестъра на Уексфордския фестивал под диригентството на..
Музика: Пиетро Маскани Либрето: Луиджи Илика Премиера: 17 януари 1901 г. Пролог Актьорите и техният импресарио представят героите: • Бригела, пътуващ търговец; • д-р Грациано, юрист; • Коломбина, неговата прислужница (влюбена в Бригела); • Панталоне, богат жител; • дъщеря му Розаура (влюбена във Флориндо); • заекващия Тарталия; • капитан..
След поредния четвърти опит на "Възраждане" да прокара в Народното събрание законопроекта си за регистрация на чуждестранните агенти, а пък ДПС-Ново начало..
Режисьорът и създател на една от най-успешните театрални формации "Кредо" Нина Димитрова е навъртяла стотици хиляди километри с турнета и фестивали по..
"Два века изкуство в България" е нов цикъл с популярни лекции, който обхваща културните и художествени процеси в страната от началото на XIX век до..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg