„Ела отново, сладка любов, сега те каня“ е една от най-популярните песни на английския бароков майстор Джон Дауланд. Това е една от прелестните миниатюра, които Соня Йончева изпълнява в новия си диск. Освен това има няколко испански барокови образци, като „Не е нужно да му разкривате красотата“ от Томас де Торехон и Веласко. И заедно с пиесите от 17 в. ще откриете съвременен хит от репертоара на АББА „Като ангел, минаващ през моята стая“, който Соня интерпретира в прелестен аранжимент, без да изневерява на изискания си стил. Заедно с всички тези световноизвестни пиеси се чува и една българска песен, в която певицата вплита тъга и копнеж „Заблеяло ми агънце“.
„Презареждане“ или може би „Прераждане“.
„С този проект, който обмислям от около десет години, искаме да подчертаем непреходния звук на музиката, изграждайки мост между минало и настояще. Свързвайки света на Монтеверди със света на българската народна музика, испанските хакари с английските мадригали, ние искаме да покажем колко глобален може да бъде звукът на тази музика, дори ако по това време хората не са могли да общуват както ние“ – казва Соня Йончева. С нея са музикантите от „Капела Медитеранеа“ с диригент Леонардо Гарсия Аларкон, които са записали и няколко инструментални пиеси от Франческо Кавали, Сантяго де Мурсия, Симон Диас, Клаудио Монтеверди.
„Някои стилове в музикалните композиции изненадващо продължават да ни вълнуват и петстотин години по-късно, защото комбинират огромен емоционален заряд с величествена лекота, споделя Соня Йончева. Този проект е от изключително значение за мен. С него искам да подчертая вечността на тази музика и чувството на безкрайна свобода, което ни подарява. Това е апел към прераждане и възстановяване, от които нашият свят отчаяно се нуждае“, допълва Соня.
Проектът „Rebirth“ е записан в концертната зала „La Chaux-de-Fonds“ в Ньошател по време на първата карантина през 2020 г. За промоцията на албума има великолепен клип, заснет сред пролетни треви, потоци и гори на фона на „Сладка забрава“ – ария на Арналта от операта „Коронацията на Попея“ от Монтеверди.
В диска са включени и двама композитори ярки представители на венецианския барок – учител и ученик – Франческо Кавали и Барбара Строци – прочута певица и композиторка, а оперите са „Ксеркс“ и „Влюбеният Хераклит“.
Днес името на българката е добре познато по целия свят. Освен на най-големите сцени тя редовно пее на концерта за националния празник на Франция – 14 юли, слушахме и на концерта за юбилея на Парижката опера. След като в последните години тя пресъздаде едни от най-трудните оперни партии сред които Дездемона, Тоска, Елизабет, Норма, Имоджене, Федора, Медея, с този диск Соня се завръща към началото на кариерата си, когато под ръководството на Уилям Кристи тя участва в барокови опери на Монтеверди, Пърсел, Рамо, Хендел. Гласът ѝ звучи ефектно и изискано, а интерпретациите ѝ са стилни. Ако слушаш диска от начало до край той преминава на един дъх, тъй като към всеки трак има встъпление, което променя атмосферата от предишния.
Истински барокови бисери са избрани в листата на творбите – ария на Саломе от „Св. Йоан Кръстител“ на Алесандро Страдела, арията на Аделанта от „Ксеркс“ на Франческо Кавали, „Сребърният лебед“ на Орландо Гибънс, „Очи, които ме презирате“ от Хосе Марин, арията на Минерва от операта „Прометей“ на Антонио Драги, „Чуй ме, Господи“ от Алфонсо Ферабоско-младши.
Това е четвъртият солов албум на певицата, след „Париж, моя любов“ от 2015, „Хендел“ – 2017, „Верди албум“ от 2018 година.
"Винаги съм смятал, че един артист, примерно в класическата музика, трябва да е земен – казва Емануил Иванов. – Не бива да се самоиздигаме на пиедестал, не трябва да създаваме изкуствена дистанция между себе си и публиката и да се считаме за недосегаеми, само защото свирим или правим музика. Нямаме никакво право на това – трябва да сме близки..
Либрето: Виктор Жозеф Етиен и Иполит Луи Би (по едноименната драма на Фридрих Шилер) Първо изпълнение: 3 август 1829 г. в Париж. Действащи лица: • Вилхелм Тел – баритон • Мелхтал – бас • Арнолд, негов син – тенор • Валтер Фюрст – бас • Лайтхолд – бас • Геслер, австрийски императорски наместник в Швейцария – бас • Рудолф, негов адютант – тенор..
"През тази година стартираме третото издание на "Международния музикален фестивал за класическа музика и изкуства". Подчертавам изкуства и правя това уточнение, защото в предишните издания, фестивалът беше само с класическа музика. Сега разширяваме диапазона ,включвайки различни изкуства, като в бъдеще тенденцията е форумът да обединява всички..
Фънк вечер What the Funk представят на 24 април катедра “Поп и джаз изкуство” към Вокалния факултет на НМА “Проф. Панчо Владигеров” и Общинският културен институт “Надежда”. В концерта участват Джаз формация “София” и студентите от класа по пеене на ас. д-р Адриана Бенова и от класа по саксофон на хон. ас. Апостол Апостолов - Толи. Повече от..
По повод 40 години преподавателска дейност и още повече концертна, пианистката и клавирен педагог Антонина Бонева организира концерт. На сцената заедно с нея ще музицират настоящите и ученици Марина Мравова, Йоанна-Лора Василева, Мартин Цветков и Димитър Михайлов, които са лауреати на десетки награди от международни конкурси. "Реших да отбележа..
Георги Пенков-Джони не прилича на нищо друго в българската култура и същевременно е направил толкова много за нея, че е трудно делата му да бъдат..
В разговора с проф. Румен Кастелов акцентирахме върху многообразието, което предлага самата тема: новите стари автомобили, "придобивките" на века –..
Художникът Радослав Мъглов представя новите си творби в изложбата "Резервно око" в столичната галерия "Аросита". Кураторът Викенти Комитски споделя за..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg