Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Плакатът и улицата

доц. Калина Христова
Снимка: НБУ

Плакатното изкуство съществува вече близо два века. Плакатът служи както да привлича вниманието, така и да информира. Доскоро основната функция на плаката беше да бъде част от улицата, от уличното изкуство – да бъде очевиден. 

„Виждаме в последните години как тази тенденция се обръща и плакатът напуска улицата и влиза в галериите. Една от причините за това е, че, не само заради пандемията, която ни сполетя миналата година, печатната реклама, печатането на хартия до голяма степен се намали като обем и са прехвърли в дигиталното пространство“ – това каза доц. Калина Христова, която завежда Департамент „Изящни изкуства“ в НБУ и води магистърска програма „Плакат и комуникативен дизайн“. В предаването „Време и половина“ тя обърна вниманието и към още една причина: 

„Ако се замислим в града няма достатъчно указани, установени места, на които плакатът да вирее, а това е наистина много важно. Ако се сравним с държави като Швейцария и Полша, където плакатното изкуство е на много високо ниво, можем да кажем, че там то е достъпно, то е част от градската култура“ – сподели доц. Христова и добави, че за да се върне това изкуство отново на своето място, т.е. на улицата, трябва и съдействието на културните институции като театри, кина, а и на самата държава.

Чуйте участието на доц. Калина Христова в предаването „Време и половина“




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Весела Ножарова: Българският артпазар все още не е регулиран

В сянката на пандемията един лозунг започна да се издига сред хората – "Купувайте изкуство от живи художници, на класиците пари не им трябват". Тази фраза, която бързо придоби популярност, отразява желанието на обществото да подкрепи съвременните творци, да им осигури възможност за развитие и признание. Но как да разпознаем съвременен талант, който..

обновено на 25.04.24 в 12:50

Резервно око: един различен поглед към реалността

Художникът Радослав Мъглов представя новите си творби в изложбата "Резервно око" в столичната галерия "Аросита". Кураторът Викенти Комитски споделя за експозицията: "В тази изложба на Радослав Мъглов, под формата на серия от непоказвани рисунки, се ангажира с една история за деконструкция на образа като такъв. Рисунките, с четка и..

публикувано на 25.04.24 в 07:53
Радостин Радев

Като на филм: пътят от България до Англия на актьора и продуцент Радостин Радев

Вместо да стане полицай, какъвто си е представял, че иска да бъде, той избира да е от хората, които могат да изиграят всеки, дори човекa на реда. От школата в Симеоново до самолета, който каца в Лондон, Радостин Радев извървява пътя на самоосъзнаването и вечното усъвършенстване в преследване на влечението – актьорското майсторство. Британската..

публикувано на 24.04.24 в 16:46
Кадър от снимачния процес

Музикален клип говори за любовта на човек към родината

Предстои премиерата на музикалния клип "Оставам" на певицата Вили Русева. Сюжетът на клипа представя една история за силната и непреходна любов между човек и родина. Идеята се ражда от режисьора Борислав Костов, който от години работи по сценарий за филм за българската история – "Коси в прахта".  Самият късометражен музикален филм е продуциран от..

публикувано на 24.04.24 в 16:04

Привидният парадокс на непреходната култура

От какво зависи непреходното в културата на прехода – обобщения на културолога и филолог проф. Александър Кьосев по повод заключителната му лекция в рамките на проекта "Култура на прехода", която ще се състои днес (24 април) от 18:30 ч. в Театралната зала на Софийския университет. Проф. Александър Кьосев, директор на Културния център на..

публикувано на 24.04.24 в 11:36