Трябва ли да се забрани достъпът на автомобили по планината и какво е състоянието на инфраструктурата на парк “Витоша“?
Темата коментира в “Нашият ден“ Йордан Рангелов, член на УС на „Сдружение за развитие на ски зона Витоша“:
“Достъпът на автомобили през празничните дни трябва да е силно ограничен. Поради недостатъчен градски транспорт хората се ориентират към автомобилите си, за да се качат в планината."
Лифтовете
"На какъвто и интервал да вървят автобусите няма да могат да поемат целия поток от хора, които искат да посетят планината. Продължавам да твърдя, че българската държава не се интересува от проблема с лифтовете. Или се интересува, колкото да се каже, че се работи по въпроса.
Непрекъснато обикаляме по различни институции с идеята да обясним нашето виждане за въжените линии, но засега не сме постигнали нищо. Има тотално разминаване между това, което според нас е полезно за хората, и желанието на държавата да направи нещо.
Изработихме предложение и становище за промени в Плана за управление на Витоша в точките, които според нас стопират развитието на въжените линии.
Категорично казваме, че не желаем да се строят хотели и жилищни комплекси на територията на парк “Витоша“, но искаме да се изградят необходимите спортни съоръжения и помещения за съхраняване на техниката, която ги обслужва.
Срещнахме се с господин Здравко Здравков, който е главен архитект на София. Всички са запознати с това предложение – казват, да, добре, но реално не се прави нищо, за да се случи това.
Разговаряхме за всичките лифтове, които в близкото минало извеждаха хората в планината.
Тяхната идея е Княжевският лифт да бъде построен единствено и само в трасето, което ние го знаем. Изразихме нашето мнение, че това е лошо решение, защото, слизайки на Копитото, хората имат малки възможности."
Чуйте Йордан Рангелов в звуковия файл.
Проф. Любомир Топалов е преподавател в Университета в Бостън в САЩ. Бил е и 10 години преподавател по политология и международни отношения в Университета "Мейджи“ в Токио. Автор е на книгата "Политическа икономия на популизма“. Пътят на един радиоводещ в БНР до преподавател в Америка и Япония. Краткият престой по неволя във Виетнам. Защо земята..
Балчик се гордее с един от най-старите и емблематични морски клубове в България. Създаден през 1946 година, този клуб е първият в страната, който построява собствена сграда през 1965 година и яхтено пристанище през 1985 година. През годините клубът е обучил хиляди младежи и всяка година подготвя около 70-80 души за капитан-лодкари. Природната..
Какви опасности грозят всеки, обявен за чуждестранен агент в Русия, как се използва "Законът за чуждестранните агенти" срещу изразилите различно мнение там и има ли бъдеще опозицията в РФ, коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" Андрей Захаров , руски журналист, който живее в България и е обявен за международно издирване от..
В деня след като страната ни чества 187-ата годишнина от рождението на Васил Левски, в "Нашият ден" разговаряме за това как се възпитават младите хора в любов към България и в следване на заветите на Апостола. Мариана Манчева , дългогодишен директор на Средно училище "Васил Левски", Карлово споделя, че всеки ден в родния град на Апостола..
Какво ни казаха политическите играчи с действията си по време на политическа криза, коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" Любомир Аламанов , комуникационен експерт. Нетрадиционното предложение на ПП/ДБ "Това беше пример за една много добра политическа комуникация – честна и открита, която успя да постигне няколко цели. На..
Какви опасности грозят всеки, обявен за чуждестранен агент в Русия, как се използва "Законът за чуждестранните агенти" срещу изразилите различно..
Какво ни казаха политическите играчи с действията си по време на политическа криза, коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" Любомир Аламанов ,..
Под патронажа на Министерството на културата, в сътрудничество с Посолството на Италия в България и на Италианския културен център в София, на 21 юли в..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg