„TANGOMACHINE“ е първият танцов танго-спектакъл у нас, който изследва в дълбочина естетиката на аржентинското танго. С него авторът, хореограф и изпълнител в спектакъла Ивайло Александров и партньорката му в танца Габриела Панчева изразяват величието на танца. За тях той не е просто национална култура на Аржентина или социален танц, който се танцува по т.нар. "милонги", а една истинска естетическа революция.
„Танго отдавна вече се е превърнал в алтернатива на всяко едно сценично действие. Той вече има своята екранна история, своята грандиозна композиторска и музикална история, своята хореографска и техническа история. Вече говорим за школи в аржентинското танго, които обуславят развитието му и бъдещата му значимост“, обясни в ефира на „Какво се случва“ Ивайло Александров.
Целта на „TANGOMACHINE“ е да обедини елегантността на класическото танго, наричано още Tango Milonguero, с екстравагантността на Tango Nuevo – тангото на младите, което е крайно непознато в България, за да покаже безграничността на танца. Спектакълът излиза от рамките на познатото, за да навлезе в дебрите на неизвестното и така да разчупи формата, представите и усещанията за тангото, дори с начина, по който се изпълнява.
„TANGOMACHINE“ е изграден на базата на съновидението и реалността. Той прелива от дигиталната форма към живото действие. Танцьорите се срещат с публиката едва на финала, когато екранът се вдигне и се осъществи първото пряко съприкосновение с духа на салона, в който танцуват.
„Постарали сме се да предадем в детайли танца във всяко едно отношение“, споделя Габриела Панчева. Тя твърди, че именно в дигиталната визия може да се изследва сложността на танца и да се наблюдават движенията на тялото.
Ивайло Александров е на мнение, че именно това превръща и „TANGOMACHINE“ в уникален спектакъл:
„Той се занимава с проблема за взаимоотношенията между мъжа и жената. Всъщност разказва един човешки живот в буквалния и преносен смисъл на думата. С всичките перипетии и конфликти, с всичките очарования и с цялата тази доза привличане и отблъскване.“
Всеки от танците в спектакъла отразява даден житейски период в една връзка. Според публиката го прави дори по-добре от която и да било словесна конструкция.
Чрез танца Ивайло Александров и Габриела Панчева предават усещанията и емоцията си на зрителите, а те от своя страна ги разчитат и се припознават в тях. Това се случва един път в месеца на сцената на Театрална работилница „Сфумато“. Следващата дата е 18 ноември.
Повече за спектакъла и за магията на аржентинското танго можете да чуете в звуковия файл.
Снимки, видео – Театрална работилница "Сфумато", YouTube
Валерия Вълчева обича играта. Играта с пространството, играта с образите и всичко, което бяга от класическия театър. Този път не е изключение. В премиерата на "Три сестри" по Чехов и под нейна режисура, тя развива действието в къща, а именно артистичното пространство на Art House. Обичайно за театъра, който тя прави, публиката отново е част от..
"Католиците в България XVII – XX" е изложба, посветена на делото на българските католици и приноса им в българската история. Проектът представя две експозиции, подготвени от Националната библиотека "Св. св. Кирил и Методий" и Националния археологически институт с музей към БАН. Град Раковски е първото място, на което изложбата гостува, но се..
Плевенският драматично-куклен театър "Иван Радоев" гостува на софийската публика със спектакъла "Елате ни вижте" от Кирил Топалов. Пиесата е написана още през пролетта на 1989 година, но, по думите на автора, никой не е смеел да я постави тогава. През годините е поставяна в Силистренския театър от Стефан Стайчев (2000 г.) и в Пазарджишкия..
По случай 1 март (събота) Младежкият театър "Николай Бинев" е подготвил изненади и подаръци за своите най-малки зрители. Децата ще имат шанс да се срещнат с любими приказни герои и ще получат мартенички. Повече за празничния жест разказва в "Артефир" Милена Стратиева . Програмата за 1 март включва представлението "Пепеляшка" от 11 ч. и от..
Тази вечер в пловдивската опера ще има премиера на една от най-известните опрери на Моцарт "Дон Жуан". Екипът е международен и вече е поставял Дон Жуан, но на голямата открита сцена на Античния театър. Режисьор на операта е Михаил Знаниецки, а диригент Лучано Ди Мартино. Международната продукция преобразява сцената в луксозен курорт, в който..
Изборите в Германия приключиха и те имат своите добри и лоши страни. Със сигурност от тук нататък това, което ще се случва в Германия, от която се очаква..
След определението на Конституционния съд за преизчисление в национален мащаб на резултатите от произведените на 27 октомври 2024 г. избори за народни..
Какво представляват "бележките на общността" в социалните мрежи, защо Илон Мъск говори, че ще ги махне или ще промени начина им на действие, и има ли..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg