Проблемът с пътната безопасност е многопластов. Човешкият ми апел е със съставяне на новото Народно събрание пътната безопасност да бъде изведена като основен приоритет в мобилността. Множество са участъците по автомагистралите с настилки на по 15 и 20 години. Тава каза в предаването Нашият ден“ на БНР д-р ик.н. Николай Иванов, председател на УС на Българска браншова асоциация „Пътна безопасност“.
Моите проучвания в конкретния случай в инфраструктурата са, че магистралата е построена и е пусната в този участък от нея, т.нар. "лот нула" на АМ “Струма“, който по стечение на обстоятелствата е строен от македонска фирма. Пусната е в експлоатация 2007 г., октомври месец, с акт 15 и после разрешение за строеж. От 2007 г. не сме намерили като общество средства да преасфалтираме. Износващият пласт сам по себе си е с гаранционни срокове – 7-8-10 години – в зависимост от интензитета на движение.
Пътната безопасност не трябва да ни струва толкова скъпо като жертви. Годишно сме с два пъти повече жертви и тежко ранените по пътищата, отколкото са всички страни в Централна и Западна Европа.
Трябва да погледнем какво и как се прави. Това, че човекът по естествен път греши. Имаме да работим много по отношение на пътната безопасност.
Трябва да започнем от образованието, възпитанието и културата. По отношение на институциите, които трябва да бъдат водещи, проблемът трябва да бъде изведен на научно ниво.
Пътна безопасност е поддържането на инфраструктурата. Ако искаме да поддържаме и да осъвременим всички елементи на пътя, трябва да се научим, че това ще ни струва пари в обществото.
Трябва да приемем дали искаме да плащаме тази висока цена през жертви и пострадали, или желаем да поддържаме пътищата си по-добре. Изпращам апел към новото правителство – осигурете пари за пътно поддържане, сложете коня пред каруцата. Второто след осигуряване на финансови средства е планирането.
В другите страни в света в момента се говори за интелигентни градове и как МПС-ата и сградите комуникират по между си. В Швеция се говори за настилки, в които има специални влакна, а също и в гумите на автомобилите, за да може те, движейки се, да се зареждат. На какво ниво е светът, а ние още си говорим да има ли път от точка А до точка Б. И трябва ли този път да е безопасен.
Ако трябва да се увеличат пътните такси, винетни такси и ТОЛ. Нека да спрем да се трепем по този жесток начин."
Чуйте Николай Иванов в звуковия файл.
Антирелигиозната пропаганда на радиото в годините на тоталитаризма в България. Как радиото изпълнява повелите на БКП за антирелигиозна пропаганда чрез своя ефир. Духовно-нравствената просвета на БПЦ чрез радиото Ще научим както от документални записи, така и с помощта на актьорски изпълнения на текстове, запазени в Държавната агенция..
Ден преди изборния ден в Германия – независим, професионален и разбираем разговор между водещия на предаването Антон Митов и Радослав Диков – бивш журналист, работил дълги години в Немска редакция на БНР, настоящ фейлетонист. Кой кой е в изборната надпревара - левите, десните, центъра. Алтернатива ли е партията "Алтернатива за Германия"?..
Кога политиците се вглеждат в критичните към тях медии и започват да ги посочват, гонят от пресконференции, хулят и пишат закони срещу тях, коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" Дарина Сарелска , проф. по "Медии и комуникации" от Университета в Тенеси и преподавателка в Американския университет в Благоевград. "Това, че медиите пречат и..
Село Момина клисура се намира в община Белово. Разположено е на двата бряга на река Марица в прохода Момина клисура, в подножието на Рила и Средна гора, и в него живеят около 800 човека. Има различни предположения за името на селото, идентично с това на пролома. По време на османската власт имало шест стражеви кули, които охранявали прохода и..
Само икономически ли са мотивите за решенията на американския президент Доналд Тръмп, коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" Евгений Кънев, икономист. "Имаме правителство на САЩ, което е съвсем различно от всичко, което сме виждали до момента. Дори и историческите аналогии с предходни периоди не са напълно адекватни, защото никога не се..
Само икономически ли са мотивите за решенията на американския президент Доналд Тръмп, коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" Евгений Кънев,..
Какво представляват окупираните украински територии и бригада "Азов" днес. Разказва от първо лице в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" Горица..
Наскоро на "Сцена Дерида" беше премиерата на документалния филм "Тетралогията на Талев" под режисурата на Калина Липовска. Той е изграден от две части –..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg