Българско национално радио © 2022 Всички права са запазени

Николай Иванов:

Множество са участъците по магистралите ни с настилки на по 15-20 години

Снимка: БГНЕС

Проблемът с пътната безопасност е многопластов. Човешкият ми апел е със съставяне на новото Народно събрание пътната безопасност да бъде изведена като основен приоритет в мобилността. Множество са участъците по автомагистралите с настилки на по 15 и 20 години. Тава каза в предаването Нашият ден“ на БНР д-р ик.н. Николай Иванов, председател на УС на Българска браншова асоциация „Пътна безопасност“.

Моите проучвания в конкретния случай в инфраструктурата са, че магистралата е построена и е пусната в този участък от нея, т.нар. "лот нула" на АМ “Струма“, който по стечение на обстоятелствата е строен от македонска фирма. Пусната е в експлоатация 2007 г., октомври месец, с акт 15 и после разрешение за строеж. От 2007 г. не сме намерили като общество средства да преасфалтираме. Износващият пласт сам по себе си е с гаранционни срокове – 7-8-10 години – в зависимост от интензитета на движение.

Пътната безопасност не трябва да ни струва толкова скъпо като жертви. Годишно сме с два пъти повече жертви и тежко ранените по пътищата, отколкото са всички страни в Централна и Западна Европа.

Трябва да погледнем какво и как се прави. Това, че човекът по естествен път греши. Имаме да работим много по отношение на пътната безопасност.

Трябва да започнем от образованието, възпитанието и културата. По отношение на институциите, които трябва да бъдат водещи, проблемът трябва да бъде изведен на научно ниво.

Пътна безопасност е поддържането на инфраструктурата. Ако искаме да поддържаме и да осъвременим всички елементи на пътя, трябва да се научим, че това ще ни струва пари в обществото.

Трябва да приемем дали искаме да плащаме тази висока цена през жертви и пострадали, или желаем да поддържаме пътищата си по-добре. Изпращам апел към новото правителство – осигурете пари за пътно поддържане, сложете коня пред каруцата. Второто след осигуряване на финансови средства е планирането.

В другите страни в света в момента се говори за интелигентни градове и как МПС-ата и сградите комуникират по между си. В Швеция се говори за настилки, в които има специални влакна, а също и в гумите на автомобилите, за да може те, движейки се, да се зареждат. На какво ниво е светът, а ние още си говорим да има ли път от точка А до точка Б. И трябва ли този път да е безопасен.

Ако трябва да се увеличат пътните такси, винетни такси и ТОЛ. Нека да спрем да се трепем по този жесток начин."

Чуйте Николай Иванов в звуковия файл.


 
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

За 93% от българите езикът е основен елемент на националната идентичност

За 93% от българите езикът е основен елемент на националната ни идентичност.  Това показва първото в България широкомащабно представително изследване на отношението на съвременната българска езикова общност към въпросите на книжовния български език. То е осъществено от екип от три научни институции в рамките на две години – от 2017 до 2019 г. Базова..

публикувано на 24.01.22 в 14:10

Общинско Радио Разград – над 70 години ефир

Повече от 70 години Радио Разград е в душите и сърцата на своите слушатели. Началото е поставено през месец май 1945 г., когато е излъчено първото предаване на тогавашния Радиовъзел Разград, посредством два улични високоговорителя. Благодарение на добрата синхронизация с институциите в града Общинско радио Разград е спечелило авторитета на..

публикувано на 24.01.22 в 12:46
Георги Караманев

Георги Караманев: От журналистиката към програмирането и обратно

Георги Караманев е журналист, писател, програмист и създател на сайта „Дигитални истории“, два пъти носител на наградата в категория „Технологии“ от конкурса на Dir.bg за чиста журналистика Web Report ( 2019 и 2021 г.) Георги Караманев е главен герой в “Нашият ден“ Журналистиката “Тя ме избра. По-скоро казвам, че съм..

публикувано на 24.01.22 в 11:58
Хижа „Червената шапчица“  на Витоша

“Хижар“ вече официално е професия

“Хижар“ вече е професия в Националната класификация на професиите и длъжностите, но тепърва предстои работа на специалисти от Българския туристически съюз и Националната агенция за професионално образование и обучение по създаване на държавен стандарт за обучение по нея. До този момент хижарите бяха назначавани като салонни управители,..

публикувано на 24.01.22 в 09:05

От кого/какво зависи българските журналисти да работят спокойно

Въпреки че в последната седмица на миналата година Европейският парламент гласува доклад за борба със SLAPP делата и започва законодателни инициативи за защита на журналистите, SLAPP делата в България от първите седмици на 2022 г. стават все по-агресивни спрямо българските журналисти.  Защо е така и от кого/какво зависи българските журналисти да работят..

публикувано на 24.01.22 в 09:00
Подкасти от БНР