Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Николай Иванов:

Множество са участъците по магистралите ни с настилки на по 15-20 години

Снимка: БГНЕС

Проблемът с пътната безопасност е многопластов. Човешкият ми апел е със съставяне на новото Народно събрание пътната безопасност да бъде изведена като основен приоритет в мобилността. Множество са участъците по автомагистралите с настилки на по 15 и 20 години. Тава каза в предаването Нашият ден“ на БНР д-р ик.н. Николай Иванов, председател на УС на Българска браншова асоциация „Пътна безопасност“.

Моите проучвания в конкретния случай в инфраструктурата са, че магистралата е построена и е пусната в този участък от нея, т.нар. "лот нула" на АМ “Струма“, който по стечение на обстоятелствата е строен от македонска фирма. Пусната е в експлоатация 2007 г., октомври месец, с акт 15 и после разрешение за строеж. От 2007 г. не сме намерили като общество средства да преасфалтираме. Износващият пласт сам по себе си е с гаранционни срокове – 7-8-10 години – в зависимост от интензитета на движение.

Пътната безопасност не трябва да ни струва толкова скъпо като жертви. Годишно сме с два пъти повече жертви и тежко ранените по пътищата, отколкото са всички страни в Централна и Западна Европа.

Трябва да погледнем какво и как се прави. Това, че човекът по естествен път греши. Имаме да работим много по отношение на пътната безопасност.

Трябва да започнем от образованието, възпитанието и културата. По отношение на институциите, които трябва да бъдат водещи, проблемът трябва да бъде изведен на научно ниво.

Пътна безопасност е поддържането на инфраструктурата. Ако искаме да поддържаме и да осъвременим всички елементи на пътя, трябва да се научим, че това ще ни струва пари в обществото.

Трябва да приемем дали искаме да плащаме тази висока цена през жертви и пострадали, или желаем да поддържаме пътищата си по-добре. Изпращам апел към новото правителство – осигурете пари за пътно поддържане, сложете коня пред каруцата. Второто след осигуряване на финансови средства е планирането.

В другите страни в света в момента се говори за интелигентни градове и как МПС-ата и сградите комуникират по между си. В Швеция се говори за настилки, в които има специални влакна, а също и в гумите на автомобилите, за да може те, движейки се, да се зареждат. На какво ниво е светът, а ние още си говорим да има ли път от точка А до точка Б. И трябва ли този път да е безопасен.

Ако трябва да се увеличат пътните такси, винетни такси и ТОЛ. Нека да спрем да се трепем по този жесток начин."

Чуйте Николай Иванов в звуковия файл.


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Адв. Александър Кашъмов

Адвокатите трябва да спират опитите за промяна на Конституцията

За адвокатурата, която празнува своя празник на 22 ноември , съдебната реформа, избора на нов главен прокурор, Висшия съдебен съвет, Закона за чуждестранните агенти и други законодателни инициативи – разговор в "Нашият ден" с адвокат Александър Кашъмов , правозащитник и активист, изпълнителен директор на Програма "Достъп до информация", резервен..

обновено на 21.11.24 в 11:45

Политика и психично здраве: нов поглед в списание "dВЕРСИЯ"

Въпросите за връзката между политика и психично здраве заемат централно място в новия, 16-и брой на списание "dВЕРСИЯ". Изданието разглежда какво означава да живееш с психично заболяване или да се грижиш за някого в подобна ситуация в съвременна България. То поставя под въпрос взаимодействието между индивидуалистичната култура, неолибералния..

обновено на 21.11.24 в 11:17

Архитектурната критика извън "ехо стаята": Разговор с арх. Анета Василева

В рубриката "Темата на деня" на предаването "Нашият ден" се проведе интересен разговор с архитект Анета Василева – преподавател в УАСГ и НБУ, архитектурен историк и критик. Повод за интервюто беше книгата ѝ Kicked A Building Lately? – Архитектурната критика след дигиталната революция . Арх. Василева сподели, че книгата предоставя възможност..

обновено на 21.11.24 в 10:46

Четвърти роман на тримата мъже зад името Кармен Мола

В рубриката "Епизоди от живота“ на предаването "Нашият ден" ни пренесоха в Испания, където се разгръща мистериозният свят на Кармен Мола и четвъртия ѝ роман "Мълчанието на майките". Но кой всъщност е Кармен Мола? И какво могат да очакват читателите, които за първи път разгръщат нейна книга? Преводачката на книгата, Анелия Петрунова, разказа в..

обновено на 21.11.24 в 09:36

"Магнит" – ново пространство за еко-социално общуване

Божана Славкова е поет, музикант и артист, отличен на големия международен поетичен конкурс Milli Dueli. В "Нашият ден" Славкова разказва за темите на деня, които я вълнуват, за каузата Green Peace, както и за новооткритото пространство за култура и екология "Магнит" "Магнит" е ново общностно младежко пространство, което се намира на..

публикувано на 21.11.24 в 09:12