Постановката, която изгради музикално Джеймс Ливайн през 2014 г. се връща отново на сцена. Тя е дело на британския режисьор сър Ричард Еър. След „Манон“ и „Кармен“, това е третата му постановка за Мет. Еър е известен най-вече с филмите си „Айрис“ и „Записки по един скандал“, за които е номиниран за „Оскар“. След дълга театрална и филмова кариера логично е британецът да експериментира с различните изкуства.
Декорът, костюмите и цялостната концепция на постановката са вдъхновени от френския филм „Правилата на играта“ на Жан Реноар, който пък от своя страна осъвременява Бомарше през 1938 г. Действието се развива в имение в Севиля преди Втората световна война. Режисьорът критикува начина на живот и разпада на цености на аристокрацията. Филмът предизвиква остри критики и неразбиране, заради което Реноар напуска Франция и заминава за Америка. Години по-късно „Правилата на играта“ ще стане най-коментираният и харесван негов филм, попада също и във вечната деясятка на най-добрите филми за всички времена. Използвани са кинематографични техники, които се оказват азбучни в киното десетилетия след това. Остава в историята и като образец за социална сатира.
Тази изключителна историческа препратка със своя интересен замисъл придава на оперната постановка на Еър многопластовост, модерност и достоверност, които така добре отиват на шедьовър като „Сватбата на Фигаро“. Не случайно постановката се прави за пореден път (освен на откриването на юбилейния 130-ти сезон на Метрополитън през 2014 г. тя е играна и през 2019 г.).
Alarma Punk Jazz & Club Pave представят днес Рамбо Амадеус! В студиото на "Нашият ден" колегата Цветан Цветанов представи концерта, който тази вечер слушателите на програма "Христо Ботев" ще имат шанса да чуят директно от клуб "Паве" под Столична библиотека. Точно 13 години след първия си концерт у нас през далечната 2012 година господин Антоние..
O т 24 до 26 април в Националната музикална академия (НМА) в София ще се проведат Академичните пролетни четения (за петнадесети път) – едно важно събитие за музикалния свят и не само. Тази година темата е Музика и памет . За да разкаже повече, в " Метроном..
А то значи ангелогласната певица Ася Пинчева от "Мерудия", "Космическите гласове на България" и "Оратница", мултиинструменталистът Георги Маринов - Хорхе – но основно диджериду и гайда, в "Оратница", "Тъпани и гайди" и "Дъ Груувин Пайпърс", и електронният гуру, диджей, продуцент и програматор Иван Шопов, прочут още като Балкански, Куух или Дръм Кид...
В Страстната седмица маестро Григор Паликаров ще отведе публиката с "Немски реквием" от Йоханес Брамс към върховно съпреживяване на Тайната вечеря, в която Христос отправя посланието си за всемирна любов и предсказва смъртта си. Концертът е връхната точка на 24-тия Великденски музикален фестивал в морската ни столица. Григор Паликаров каза в..
16 април Свири Германският симфоничен оркестър, Берлин с диригент Стефан Денев. 3.00 часа – Пол Дюка (1865-1935), Симфонично скерцо "Чиракът магьосник". 3.13 часа – Сергей Рахманинов (1873-1943), Концерт за пиано № 2 в до минор, оп. 18. Солист: Николай Лугански (пиано). 3.48 часа – Сергей Рахманинов (1873-1943), Етюд-картина, оп. 39 № 8. Изпълнява..
Между преводите и футбола – разговор в "Нашият ден" с Радослав Папазов , преводач от шведски и норвежки език и професионален футболен коментатор...
Преди 10 години на 22 април беше открита новата галерия "Стубел" с тринадесет картини от серията "Вертикали" изложбата на Атанас Парушев-Шока "Абстрактно"...
За три дни от днес до 26 април за четвърти път ще се проведат "Литературни срещи" на фондация "Прочети София". Темата е "Археология на паметта". Автори..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg