„Пер Гюнт“ от Хенрик Ибсен е най-новото заглавие в репертоара на Театър „София“. Постановката по пиесата на големия норвежки драматург е дело на режисьорката Катя Петрова.
„Пиесата е написана 1867 година, а звучи все едно е написана за днес. През историята за Пер Гюнт поставяме темата за приспособяването, която вълнува целия свят. Пер Гюнт е свързан с консуматорския възглед за получаване и незабавно удовлетворение на всички потребности и желания – всичко да става „тук и сега“. И той се приспособява, в момента, в който срещне трудности, той ги заобикаля.
Той е герой на модерността, той по някакъв начин прилича и на всички тези хора, които се движат по света в днешно време – те търсят благополучие, искат да вземат дял от богатите развити общества. На края на живота си той трябва да отговаря за греховете си. И аз искам да провокирам всеки един от публиката да си даде отговор на въпросите, които се поставят.
Надяваме се спектакълът да влияе полифонично – и на сетивата, и на чувствата на зрителя, и той да излезе окрилен и вярващ, че човек може да се промени, ако желае“, сподели в „Артефир“ режисьорката Катя Петрова.
Целия разговор можете да чуете в звуковия файл.
Сценографията и костюмите са дело на Борис Далчев и Михаела Добрева, композитор – Христо Йоцов, звукови картини – Светлозар Георгиев, визуална среда и мапинг – Момчил Алексиев, хореография – Анна Пампулова.
„Пер Гюнт“ се осъществява по проект „Пер Гюнт пътува“ и сключен договор за безвъзмездна финансова помощ по Програма РА14 „Културно предприемачество, наследство и сътрудничество“, финансиран по Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство 2014-2021“; „Норвежки финансов механизъм“.
Премиерните представления са на 4 и 15 февруари.
Следващите редове са посветени на един динамичен етап в развитието на българската литература, а именно периода след 1989 г. Дали този етап е отговор на промените в обществото, което преживява трансформация от тоталитарен режим към демокрация? Какви са образите на “прехода“, които авторите формират? И защо романът играе ключова роля, като помага за..
Новият спектакъл на режисьора и хореограф Коста Каракашян е реализиран с финансовата подкрепа на Министерството на културата и е поставен в колаборация с драматурга и ко-режисьор Антония Георгиева. След представянето на общите им проекти “Кухня” и “Последният залез”, двамата продължават да създават нови преживявания и да провокират публиката...
Надежда Чипева е едно от най-силните присъствия в съвременната българска репортажна фотография. Камерата ѝ е запечатала героите и събитията – емблематични за годините на така наречения "Български преход". Снимки – Надежда Чипева
"Празна е стаята на удоволствието" е втората част от трилогията на Emergency Theater, в която творческият екип продължава да изследва аспектите на празнотата, които са като "гилотина“ за желаното удоволствие – този път в много интимен контекст. Представление-изследване, което има за цел да отвори публично крехки и неизречени болестотворни аспекти на..
След редица широко посетени прожекции в зала 1 на НДК 37-ото издание на Киномания продължава до 3 декември в София, в Пловдив и във Варна, както и в Neterra TV+. Предстои да гледаме филмите на Хаяо Миядзаки, Тайка Уайтити, Фернандо Труеба и Хавиер Марискал и много други. Във втория фестивален уикенд на тазгодишната Киномания на най-големия киноекран..
В Харманли се проведе първата международна научно-приложна конференция под надслов "Контакт на езици и култури. Българският език в контекста на..
Урок по доверие са две от изкуствата, към които зрителите все повече ще провокират интереса си – имърсив спектаклите и театърът на сетивата. Какво,..
На 29 ноември ще се проведе лекция и дискусия с мултидисциплинарения артист Юлиан Табаков в галерия "Топлоцентрала – Куб". Ще се предадат работни..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg