Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Отново за международния фестивал „Мартенски музикални дни“ – 2 част

Снимка: @marchmusicdays

Преди около месец „Неделен следобед“ представи записи от предишни издания на фестивала. Днес екипът на предаването избира няколко вокални концерта, а изпълнителите са обичани български оперни певци – Анна Томова-Синтова, Красимира Стоянова, Андреана Николова, Виолета Шаханова, Ина Кънчева, Орлин Анастасов, Камен Чанев, Мартин Цонев и Димитър Станчев.
Това са записи от по-ново време, а останалите са твърде много, за да могат да се изредят. Някои от музикантите гостували на фестивала са: дуо „Колаж“, Матиас Гьорне и Мария Принц, Пламен Бейков и Боряна Ламбрева, Пламен Бейков и Божена Петрова, Мартин Линдзи и ансамбъл „Решерш“, Кристина Далецка и Камерата Цюрих, Татяна Мелниченко и Пламена Мангова, Виолета Шаханова и Евгени Желязков, Орлин Анастасов и Никола Таков, Людмила Герова и камерен ансамбъл, Павел Герджиков и камерен ансамбъл, Павел Герджиков и Йовчо Крушев, Марияна Цветкова с Орлин Анастасов и Ина Стойкова, Илеана Селимска и Марио Ангелов.

В програмата на „Неделен следобед“ на 6 март са включени:
• Концерт на Софийската филхармония с диригент Емил Табаков и солист Анна Томова-Синтова, които ще изпълнят Четири последни песни за сопран и оркестър от Рихард Щраус, записът е от 31.03.1999 г.
• На 27 март 2002 г. в годината на Росини е бил представен концерт с творби на Росини с участието на Ина Кънчева, Камен Чанев, Димитър Станчев, СО на Пловдивската опера, хор „Дунавски звуци“, Русе, Диригент Михаил Ангелов.
• Орлин Анастасов със Софийската филхармония и дирегента Томаш Коутник представиха Песни и танци на смъртта на Мусоргски през 2005 г.
• Следващите ни гости са Красимира Стоянова и Мария Принц, които на 24.03.2005 г. са представили песни от Гуно, Доницети и Пучини.
• Виолета Шаханов, участва във фестивалните програми както в оперни спектакли на Русенската опера, така и в няколко камерни концерта. Ще чуете фрагмент от монооперата „Човешкият глас“ на Франсис Пуленк по текст на Жан Кокто изпълнена от Виолета Шаханова и Евгений Желязков на 31.03.2007г. Тази година госпожа Шаханова получи наградата на Русе „За цялостен принос към културата“, както и „Кристално огърлие“ от Съюза на българските музикални и танцови дейци.
• Още един русенец редовно се завръща за концерти и спектакли в родния си град. Мартин Цонев е участвал в концерт на 23 март 2015 г., на койно са изпълнени концертни арии и увертюра от опери на Моцарт.
• На 23.03.2015 г. Андреана Николова, ансамбъл „Музика Нова“ – София с диригент Драгомир Йосифов са изпълнили цикъла на Густав Малер „Песни на странстващия калфа“.


Фестивалът в Русе започва през 1961 г. Ето какво са казали няколко известни музиканти за фестивала:

„Фестивалът остави в мен най-прекрасни, дълбоки и трайни впечатления, както със своето ниво и богата съдържателна програма, така и със своята организация“ – Дмитрий Шостакович през 1965 г.

„Фестивалът е един от най-големите форуми на българската музикална култура“ – Парашкев Хаджиев през 1978 г.

„Впечатленията ми са отлични, той расте и се развива, за което може да мечтае всеки фестивал“ – акад. Марин Големинов през 1979 г.

„Ние се гордеем с международния фестивал „Мартенски музикални дни“, защото той привлича вниманието не само на нашата общественост, но и на изтъкнати музикални състави от други страни, които идват и участват в концертните програми с голямо желание и любов“ – Александър Райчев.

От 13 март до края на фестивала по програма „Христо Ботев“ ще бъдат излъчени директно концертите от фестивалната програма.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

"Залезът на боговете" в Брюксел – триумфален финал на Вагнеровата тетралогия в "Ла Моне"

С последната, четвърта част – "Залезът на боговете", завърши представянето на монументалната тетралогия "Пръстенът на нибелунга" на Рихард Вагнер в Кралския театър "Ла Моне" в Брюксел. Огромно начинание, започнало през ноември 2023 г. Продукцията ще остане в историята на операта и с факта, че тя бе реализирана сценично от двама режисьори...

публикувано на 16.02.25 в 08:05

Маскани звучи в Уексфорд

73 сезон на Оперния фестивал в Уексфорд, Ирландия се откри на 18 октомври 2024 г. със спектакъл на опера, определяна като "типично италианска" – "Маските" на Пиетро Маскани. В предаването ви предлагаме пълен запис от залата на Националния оперен театър в Уексфорд с участието на солисти и оркестъра на Уексфордския фестивал под диригентството на..

публикувано на 15.02.25 в 08:05

"Маските", опера в пролог и три действия от Пиетро Маскани

Музика: Пиетро Маскани Либрето: Луиджи Илика Премиера: 17 януари 1901 г. Пролог Актьорите и техният импресарио представят героите: • Бригела, пътуващ търговец; • д-р Грациано, юрист; • Коломбина, неговата прислужница (влюбена в Бригела); • Панталоне, богат жител; • дъщеря му Розаура (влюбена във Флориндо); • заекващия Тарталия; • капитан..

публикувано на 14.02.25 в 16:30

Жените в музиката

Три талантливи дами обединяват творческите си усилия, за да зарадват публиката с разнообразна програма. Надежда Цанова, Петромила Йакас и Вилиана Вълчева поставят музикален мост между България и Хърватска с концерт, озаглавен "Жените в музиката". "След първата професионална среща с Петромила решихме, че ще бъде интересно да се направи едно..

публикувано на 14.02.25 в 15:20

Програмата на Еврокласик ноктюрно от 16 до 28 февруари 2025 г.

16 февруари Изпълнения на ансамбъл La Venexiana с Габриеле Паломба – теорба и диригент. 3.00 часа – Клаудио Монтеверди (1567-1643), Di far semper gioire (Винаги да радва хората) из "Мадригали и канцонети", книга девета от 1651. 3.03 часа – Клаудио Монтеверди (1567-1643), Ohimè dov’è il mio ben (Уви, къде ми е доброто) из Седма книга с мадригали от..

публикувано на 14.02.25 в 09:18