„Мога да кажа, че всичко, за което съм мечтал съм го направил и съм един щастлив човек. Цял живот съм работил това което съм желал“ – казва Борислав Иванов.
Спомня си, че още от детските си години е свързан с операта. Чичо му Димитър Младенов работи във Варненската опера.
„Той всекидневно ни разправяше как репетират. Всички плачеха. Тогава артистите вземаха много присърце работата си. Тогава операта беше новост за Варна. Първата постановка беше „Продадена невеста“, а втората „Мадам Бътерфлай“. Аз ходех на всяко представление. По-късно дойде Никола Николов, когото боготворях. А след това с него направихме много хубави спектакли.
Това са седемдесет години на пулта. Имал съм около четири хиляди и петстотин оперни представления, около хиляда и петстотин симфонични концерта. Това е цифра, която не зная дали човек може да си представи, защото зад тях стоят още хиляди репетиции и пътувания.
Скоро правих равносметка и само в Западен Берлин като генерален музикален директор за четиридесет години имам около седемстотин концерт в залата на филхармонията. Само в Испания съм имал около триста и осемдесет спектакъла с Пловдивската, Софийската, Варненската, Бургаската, Русенската опери и то в почти всички големи градове. Като самостоятелно гостуване съм дирижирал като започнеш от Ню Йорк, до Сеул и от Стокхолм до Кайро, Москва, всички столици на Европа, където съм гостувал по няколко пъти. С големи състави съм направил сто двадесет и девет международни турнета. Това са с по двеста, двеста и петдесет души на всяко турне. На всички тези пътувания са били около двадесет и хиляди български музиканти. Освен пътуванията всичко това е било свързано с още много труд – да подготвиш всички тези програми с репетиции, сценографии, костюми, организационни дейност, защото аз винаги съм бил директор, диригент и импресарио“.
В звуковия файл чуйте какво споделя Борислав Иванов.
"Винаги съм смятал, че един артист, примерно в класическата музика, трябва да е земен – казва Емануил Иванов. – Не бива да се самоиздигаме на пиедестал, не трябва да създаваме изкуствена дистанция между себе си и публиката и да се считаме за недосегаеми, само защото свирим или правим музика. Нямаме никакво право на това – трябва да сме близки..
Либрето: Виктор Жозеф Етиен и Иполит Луи Би (по едноименната драма на Фридрих Шилер) Първо изпълнение: 3 август 1829 г. в Париж. Действащи лица: • Вилхелм Тел – баритон • Мелхтал – бас • Арнолд, негов син – тенор • Валтер Фюрст – бас • Лайтхолд – бас • Геслер, австрийски императорски наместник в Швейцария – бас • Рудолф, негов адютант – тенор..
"През тази година стартираме третото издание на "Международния музикален фестивал за класическа музика и изкуства". Подчертавам изкуства и правя това уточнение, защото в предишните издания, фестивалът беше само с класическа музика. Сега разширяваме диапазона ,включвайки различни изкуства, като в бъдеще тенденцията е форумът да обединява всички..
Фънк вечер What the Funk представят на 24 април катедра “Поп и джаз изкуство” към Вокалния факултет на НМА “Проф. Панчо Владигеров” и Общинският културен институт “Надежда”. В концерта участват Джаз формация “София” и студентите от класа по пеене на ас. д-р Адриана Бенова и от класа по саксофон на хон. ас. Апостол Апостолов - Толи. Повече от..
По повод 40 години преподавателска дейност и още повече концертна, пианистката и клавирен педагог Антонина Бонева организира концерт. На сцената заедно с нея ще музицират настоящите и ученици Марина Мравова, Йоанна-Лора Василева, Мартин Цветков и Димитър Михайлов, които са лауреати на десетки награди от международни конкурси. "Реших да отбележа..
Георги Пенков-Джони не прилича на нищо друго в българската култура и същевременно е направил толкова много за нея, че е трудно делата му да бъдат..
В разговора с проф. Румен Кастелов акцентирахме върху многообразието, което предлага самата тема: новите стари автомобили, "придобивките" на века –..
Художникът Радослав Мъглов представя новите си творби в изложбата "Резервно око" в столичната галерия "Аросита". Кураторът Викенти Комитски споделя за..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg