Флейтистът Христо Добринов от години реализира своя музикантски потенциал зад граница. В момента той е първа флейта в токийския симфоничен оркестър Yomiuri Nippon Symphony Orchestra. Роден е в София и започва да свири на флейта на около 8-годишна възраст. В "Нашият ден“ той разказва за невидимите страни на работата като музикант-оркестрант, за баланса на флейтите в един оркестър и за менторството и обучението на по-млади колеги музиканти.
"Това, което се случи в моя професионален и личен живот благодарение на флейтата и оркестровото музициране, на първо място е, че промениха живота ми в посока, за която съм благодарен всеки ден. От друга страна, малко след първите ми ангажименти, които бяха в Германия още на 19-годишна възраст, от този момент нататък бях обграден от хора с невероятен потенциал и талант, които по-късно се превърнаха в добри приятели и без които не бих си представял да се изградя като артист и най-вече като човек“, споделя маестро Добринов.
По щастливо стечение на обстоятелствата младият тогава Христо Добринов е поканен от своя близък приятел Мартин Пантелеев да участва в турне на престижната "Филхармония на нациите“. Това е частен симфоничен оркестър и е основан от Ленард Бърнстейн и Юстус Франц, като концертмайстор и втори диригент. Музикалната формация е базирана в Хамбург и се състои основно от млади музиканти от цяла Европа.
"Това нещо прерасна в един осемгодишен музикален празник. В началото започна с няколко отделни пътувания. За всичките тези години изсвирихме над 1300 концерта. С много пътувания в Германия и по света. С всичките прибирания в България между проектите, започнах да се изморявам. Освен това трябваше да прекъсна обучението си. И тогава реших да продължа обучението си в Консерваторията в Кьолн при един от доайените на флейтовото изкуство на XX век Робърт Уин“, припомня Христо Добринов.След прослушване попада в "Малоазийската филхармония“ в Куала Лумпур, за която споделя, че това е много изолирано от света на класическата музика място, а в същото време е подслонило един оркестър на световно ниво, в които свирят хора от 25 нации. Именно там маестро Добринов среща своята съпруга, която също е музикант и свири на виола.
"Буквално седмици след раждането на сина ни през 2016 г. беше обявен конкурс за соло флейта на Токийския симфоничен оркестър. Между сменянето на пелените и приспиването на сина ми успявах да се отдалеча в най-далечната стая на къщата и да се упражнявам“, допълва Христо Добринов.
Според него в оркестъра няма йерархия, има страшно много отговорности, които са от различно естество. Поради това, че всеки един инструмент има отделна функция и всеки един инструмент притежава качества, които са по-силно изразени или липсват при другите инструменти.В репертоара на Токийския симфоничен оркестър са включени произведения от XVI век до XXI век. През последните години маестро Добринов експериментира с различни видове инструменти, изработени от различни материали. Единият е изработен от метал, а другият е направен от дърво.
Целия разговор с флейтиста Христо Добринов можете да чуете в звуковия файл.В редакция "Хумор и сатира" посрещаме всяка следваща година с надежда за нещо по-добро и тази година отново не изневерихме на привичката си. Но надеждата си е надежда, а предаванията са по график и в неделя веднага след новините в 18 часа ви предлагаме да чуете: - Увод с песни от фестивала на хумористичната и сатиричната песен "Златният кос" по..
Преди близо 15 години Институтът за съвременно изкуство в София започна своята поредица от коледни изложби по идея на Яра Бубнова. От самото начало те се организират под мотото "Музейни сувенири от несъществуващия музей за съвременно изкуство в България" – и то продължава да е все така валидно и досега. Макар всяка година концепцията, кураторите..
Краят на една година и началото на следващата обикновено е повод за припомняне на по-важното, случило се през нея, и очакванията за новата. Каква беше изминалата 2024 в областта на визуалните изкуства? Кои изложби ще останат в паметта на зрителите и на специалистите? Има ли нови тенденции в работата на българските художници и в политиката..
В първите дни на Новата 2025 година можем да останем още малко в атмосферата на отминаващите празници със специалното коледно издание на спектакъла "Да оцелееш по Коледа". Представлението е stand up комедийно шоу на актрисата Здрава Каменова, с участието на Павел Терзийски. "Събрах няколко истории, повечето истински, около суетенето с подаръци,..
Радина Димитрова е синолог, преводач на китайска литература, професор по китайски език и китайско-испански превод от Автономния национален университет на Мексико. Живее в Мексико сити. Превежда предимно поезия от класически и съвременен китайски на испански, от испански на български. Сред авторите, които е превела, са Бей Дао, Бай Дзюи, Лан Лан, Ян..
В последната събота за 2024 година, на 28 декември, Метрополитън опера отвори архивите си и така в прочутите съботни радиоматинета прозвуча празничен..
Строителният инженер проф. Божидар Янев е ръководител на Инспектората по управление на мостовете на Ню Йорк в САЩ. Той е професор и преподавател в Инженерния..
В неделята пред Богоявление литургийното евангелско четиво от св. ев. Марк ни разказва как св. Йоан Кръстител кръщава на брега на река Йордан и призовава..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg