За менторството в областта на изкуствата и защо практическото предаване на опит към по-млади колеги e толкова важно в "Нашият ден" разказва Христо Добринов, първа флейта в токийския симфоничен оркестър Yomiuri Nippon Symphony Orchestra. Причината да прелети огромното разстояние от Токио до София е неговият тридневен майсторски клас, организиран от Националното музикално училище "Любомир Пипков".
"Започнах да свиря на флейта на около 8 годишна възраст, но истинският интерес към флейтата започна на доста по-късна възраст. Благодарение на моята първа учителка Стиляна Ставрева, тя успя да изгради с много любов и търпение основните навици, без които никой не може да постави базата на развитието си в бъдеще", казва маестро Добринов.
И допълва, че едно дете на осем годишна възраст не е добре развито, за да изпълнява чисто физически, тези функции, които се изискват от човек да свири на флейта. Флейтата е най-нежният инструмент в класическия симфоничен оркестър. За свирене на флейта се изисква точно същия капацитет въздух, който се изисква да свирене на туба.
"Интерес към музикалния инструмент е едно, музикалност е друго и здрави нерви и желание за работа в дълъг период от време, това са съвсем различни аспекти, особено за едно начално развитие на децата, които ще започнат да се занимават професионално с музика“, споделя виртуозният флейтист.
Интеракцията с младото поколение флейтисти е, че се създава една атмосфера по времето на майсторския клас, която е много трудно да се случи в друга ситуация. Поради, това че може би 90% от хората, които са на това място, по това време, предимно се интересуват от свиренето на флейта.
"Останах доста приятно изненадан от цялостното ниво на учениците, които успяха да вземат участие в тридневния майсторски клас. От друга страна не съм изненадан, защото това е нормалният поток и посока в която винаги съм очаквал да се случи развитието на българската флейтова школа“, посочва маестрото.
Споделя, че той е от групата на флейтистите, които са преминали през школовката на Георги Спасов, един от основателите на модерната флейтова школа в България, тъй като той успя да предаде натрупания си опит в годините директно с неговото обучение с флейтисти от световна величина, като Пиер Рампал, Ален Марион и Орел Николе. Той успя да създаде едно ядро млади тогава колеги, които в момента предават своя преподавателски опит.
На 29 ноември ще бъде излъчена втората част на интервюто с флейтиста Христо Добринов в което, той разказва как е извървял своя път на кариерно развитие.
Повече да тайните за най-нежния инструмент, можете да чуете от Христо Добринов в звуковия файл.
Едно от изданията на предаването "Портрети" посветихме на един, бих казала, истински будител на народната музика в Граово. Това е Станчо Стоилов – стилен певец с оригинален авторски репертоар, педагог, прочут майстор на традиционни инструменти и акордьор. Името му свързваме и с първото музикално училище за фолклор у нас. През октомври 2024 г. се..
В последната събота за 2024 година, на 28 декември, Метрополитън опера отвори архивите си и така в прочутите съботни радиоматинета прозвуча празничен спектакъл от Коледа през 1982 г. Едно възхитителното ретро предаване от Ню Йорк ви поднасяме и ние на 4 януари от 20 часа : "Хензел и Гретел" от Енгелберт Хумпердинк . В любимата приказка,..
Музика: Енгелберт Хумпердинк Либрето: Аделхайд Ветте по приказката на братята Якоб Лудвиг Грим и Вилхелм Карл Грим Първо изпълнение: Ваймар, 23 декември 1893 г. Действащи лица: • Петер, майстор на метли – баритон • Гертруд, негова съпруга – мецосопран • Хензел, техен син – мецосопран • Гретел, тяхна дъщеря – сопран • Вещицата – тенор или..
В първия ден на годината от 23 ч. "Джаз+" ни връща във вечерта на концерта на Торд Густавсен в столичната зала "България". Само тук публикуваме пълния запис на разговора ни минути след саундчека:
Традиционният и чакан от публиката Празничен новогодишен концерт отново ще се проведе в първия ден от новата година в зала 1 на НДК, от 19.30 часа. На сцената със солистките застава Фестивалният симфоничен оркестър с диригент Емил Табаков в партньорство със Coфийcĸaта филхармония. Маестро Емил Табаков споделя, че не търси прилики с празничния..
За да можем да кажем, че киното ни предлага мотив да обичаме и питаме, а и да даваме, както дава йовковият Серафим, в "Кино с думи" гостува жената, която..
На 6 януари 2025 г. от 19.00 часа, в артфоайе "Антракт" при Камерна сцена, Народен театър "Иван Вазов", се открива изложбата " Артистът зад плаката –..
В днешната рубрика "Епизоди от живота" обръщаме внимание на една тревожна тенденция, свързана с празничната пиротехника, и нейното въздействие върху..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg