С изложбата си, озаглавена "Мрежи от независими пространства", младият архитект Иван Бонев представя едноименното си изследване на токийските обществени пространства и прави паралел с независимите културни точки в големите български градове.
Изложбата може да бъде видяна до 13 април във "Swimming Pool", София, а всяка сряда в рамките на събитието ще има и срещи с представители на различни независими културни пространства. На 6 април това ще бъде Градската читалня.
Създателката на "Swimming Pool" Виктория Драганова и арх. Иван Бонев представят в "Какво се случва" изследването "Мрежи от независими пространства". То разказва за местата, които приютяват ежедневните споделени занимания на хората и описва слабо познати образи на градовете, в които живеем, като представя архитектура, поведение и управление на единични примери и мрежи от независими пространства.
"Идеята за де-институционализaция на споделени занимания и общи пространства се развива от философи, социолози и критици като Иван Илич, Анри Льофевр и Елинор Остром. Днес независимите пространства в градовете са практически израз на теоретични идеи от началото на ХХ век. Те са както спонтанни, така и целенасочено търсени…" – пише Иван Бонев в книгата си за Токио, с която започна изследването.
Същият подход и методология в последствие са използвани за подбор и анализ на пространствата в София и в други български градове. Така освен комплексна характеристика на самите пространства е възможна съпоставка между два контекста – големите градове в България и мегаполиса на Токио, Япония.
Самата изложба се заявява като work-in-progress – всеки посетител е свободен да добави на стените на галерията снимки и текстове, посветени на още културни пространства в страната.
Арх. Иван Бонев и Виктория Драганова за "Мрежи от независими пространства" – чуйте от звуковия файл.
Във фокуса на рубриката "Моментна снимка" са сценичните събития на януарския нюйоркски афиш. Разговорът се съсредоточава върху "Кабаре" – мюзикъл на Джо Мастъроф, Джон Кандър и Фред Еб. Постановката на Ребека Фрекнал в нюйоркския The August Wilson Theatre , трансформиран до неузнаваемост, върви под заглавието "Кабаре в клуба Кит Кат"...
"И все пак, въпреки цялата многотия от възможни модуси на превода, отвъд препирните за чуждото и родното, предаването на стила на писателя, неизбежния отпечатък, който преводачът оставя в текста, и останалите добре познати ни ябълки на раздора в караниците около превода, като че ли все по-често се налага да си задаваме въпроса не дали един превод е..
"Ретроспекции към публичната комуникация" – проф. Минка Златева гостува в "Артефир", за да представи своята книга, посветена на приноса на Факултета по журналистика и масова комуникация в българското висше образование. "След 1989 година промяната в обществения живот наложи промяна и в образованието, и в дисциплините, които преподаваме във..
Как Еверест – връх първоначално обявен за невъзможен за изкачване, след това принизен до просто самоубийствен, се превръща във възможност, от която хиляди хора могат да се възползват? Отговорът на този въпрос търси американският журналист и писател Уил Кокръл в своята книга " Еверест ООД". Авторът прави над 120 интервюта с професионални..
Продуцентката и актриса Деси Тенекеджиева , режисьорът и съсценарист Бен Чарлз Едуардс , изпълнителният продуцент и актьор Гари Стреч и операторът Денис Мадeн – създателите на новия българо-британски филм "Дяволски игри" – са в студиото на "Артефир". Става ясно, че драматичният трилър, който днес тръгва по кината у нас, е вдъхновен от..
Какви опасности за свободата на изразяване и демокрацията крият предложените за гласуване в НС през тази седмица проектозакон за "чуждестранните агенти"..
Какво е "соросоид" и наистина ли е застрашена демокрацията у нас и в Европа, коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" доц. Георги Лозанов ,..
Продуцентката и актриса Деси Тенекеджиева , режисьорът и съсценарист Бен Чарлз Едуардс , изпълнителният продуцент и актьор Гари Стреч и операторът..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg