"За мен фотографията принадлежи на хартиеното тяло, да я хванете с ръка, да усетите мириса на мастило и допира на хартия, иначе тя е просто капка в дигиталното море – казва Константин Радев, създател на новото списание за фотография "Фототека". Той е фотограф, куратор, завършил е в Лондон и е карал курсове в световноизвестната фотографска организация "Магнум фотос".
Мисията на изданието е да архивира и популяризира постиженията на българската художествена фотография и нейните автори, както и да насърчава нови проекти.
Пилотният брой на "Фототека" е посветен на първите снимки на фотографа Веселин Боришев, черно-бели кадри, заснети в средата на 90-те години.
"Идеята ми е да показвам фотографи в различен стадий на опита и работата им – утвърдени и прохождащи, няма жанрово ограничение. Снимките трябва да имат документална, художествена или историческа стойност. Вторият брой на списанието ще бъде посветен на пловдивския фотограф Милан Христев – казва Константин Радев. – За мен фотографията е универсален език, има български фотографи на световно ниво, които не са имали шанса да бъдат оценени от по-широката публика. Мечтая да се развие добра визуална култура тук."
Чуйте разговора с Константин Радев в "Какво се случва".
Дали и как изгнанието се отразява върху творчеството на известни композитори, които са преживели напускането на родината си? На този общ въпрос отговаря книгата "Изгнание и музика" на швейцарския писател, преводач, преподавател в Лозанския университет, философ и културолог Етиен Барилие. Авторът несъмнено е изключително ерудиран, книгата му е..
Във фокуса на рубриката "Моментна снимка" са сценичните събития на януарския нюйоркски афиш. Разговорът се съсредоточава върху "Кабаре" – мюзикъл на Джо Мастъроф, Джон Кандър и Фред Еб. Постановката на Ребека Фрекнал в нюйоркския The August Wilson Theatre , трансформиран до неузнаваемост, върви под заглавието "Кабаре в клуба Кит Кат"...
"И все пак, въпреки цялата многотия от възможни модуси на превода, отвъд препирните за чуждото и родното, предаването на стила на писателя, неизбежния отпечатък, който преводачът оставя в текста, и останалите добре познати ни ябълки на раздора в караниците около превода, като че ли все по-често се налага да си задаваме въпроса не дали един превод е..
"Ретроспекции към публичната комуникация" – проф. Минка Златева гостува в "Артефир", за да представи своята книга, посветена на приноса на Факултета по журналистика и масова комуникация в българското висше образование. "След 1989 година промяната в обществения живот наложи промяна и в образованието, и в дисциплините, които преподаваме във..
Как Еверест – връх първоначално обявен за невъзможен за изкачване, след това принизен до просто самоубийствен, се превръща във възможност, от която хиляди хора могат да се възползват? Отговорът на този въпрос търси американският журналист и писател Уил Кокръл в своята книга " Еверест ООД". Авторът прави над 120 интервюта с професионални..
Какви опасности за свободата на изразяване и демокрацията крият предложените за гласуване в НС през тази седмица проектозакон за "чуждестранните агенти"..
Какво е "соросоид" и наистина ли е застрашена демокрацията у нас и в Европа, коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" доц. Георги Лозанов ,..
"И все пак, въпреки цялата многотия от възможни модуси на превода, отвъд препирните за чуждото и родното, предаването на стила на писателя, неизбежния..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg