"Астория" е пиеса на малко познатия у нас австрийски драматург от еврейски произход Юра Зойфер. Творчеството му става популярно във Виена в края на 20-те и началото на 30-те години на миналия век. Умира през 1939 година в концлагера Бухенвалд едва 27-годишен.
Пиесата "Астория" е писана през 1936 година, но се появи на българска сцена почти век по-късно, благодарение на театралното сдружение "Транзит".
В основата ѝ стои истински случай от 1936 година, когато в лондонски вестник излиза информация за новооткритото посолство на "държавата Астория", което обявява прием. Невярната информация е всъщност просто шега на кръг от дипломати. Но дълго време след това хората продължават да вярват, че такава държава действително съществува.
Отличаващата се с остър социален хумор история вдъхновява младата режисьорка Валерия Минева, която събира за постановката екип от млади независими творци.
В представлението участват актьорите: Калин Зафиров, Димитър Иванов-Мич, Вероника Йорданова Тодорова, Илияз Иляз, Росен Караджов, Ванина Попова, Карина Борисова и Игор Коробко.
Сценографията е дело на Михаела Трифонова, музика – Петя Габрова, грим – Маша Милкович и Аня Ивкович.
След броени дни спектакълът "Астория" тръгва на национално турне. Така от 29 март до 27 май актьорите ще гостуват на публиката в шест български града – Ямбол (29 март), Търговище (22 април), Шумен (23 април), Карлово (30 април), Казанлък (21 май) и Сливен (27 май).
Спектакълът е копродукция на Сдружение "Транзит" и Драматичния театър "Апостол Карамитев" в Димитровград, а турнето се осъществява с финансовата подкрепа на Националния фонд "Култура", програма "Разпространение".
Чуйте разговора на Рада Стойкова с режисьорката Валерия Минева.
Снимка – Сдружение "Транзит"
Сюжетът на романа "Лешникови градини" поставя сериозни и открити въпроси, без компромиси. Защото тъкмо със задаването на въпроси се открива нов свят, който трябва да бъде изследван от читателя. Свят, създаден от автора – в случая каза писателят, поет и преводач Хайри Хамдан. Самият той казва, че се пита постоянно защо героите му са взели..
Стратегии за прилагане при четене и изисквания за жанрове. Размисли за романа на Владимир Полеганов "Другият сън". Каква подготовка изисква четенето? Трябва ли читателят да е наясно с конвенциите на съответния жанр или с начините, по които работят литературните похвати, за да чете пълноценно? Какво "изискват" от нас литературните..
Архивите са живи в "Terra Култура", за да отбележат чрез хроника в звук 5 години без Стефан Данаилов . Ламбо, Мастера, майор Деянов, българския Ален Делон… Какво остава след човек, когато отпътува отвъд този свят? Може би винаги е подходящо да питаме мечтите на човека. Малкият Стефан е мечтаел да стане моряк. Съдбата обаче го кани..
Една много интересна фотографска изложба съчетава фотография, архитектура и разкази на хора, живеещи по покривите. Ще научите къде и докога можете да се срещнете с този естетически и социален портрет на социално бедни хора. Специален гост на предаването "ФотоФабрика – факт и фикция" е един от най-човеколюбивите съвременни артисти Валерий Пощаров,..
Международният театрален фестивал "Дивадло" в Пилзен e един от най-престижните фестивали, посветени на театралното изкуство в Европа. Фестивалът представя най-доброто от чешкия театър и някои от най-значимите заглавия от международната сцена в различни форми и жанрове – драматичен, куклен и уличен театър, както и танц и мюзикъл. Театроведът..
Международният театрален фестивал "Дивадло" в Пилзен e един от най-престижните фестивали, посветени на театралното изкуство в Европа. Фестивалът представя..
Как достъпът до точна и проверена информация влияе на социалното приобщаване и благосъстояние? Може ли да бъде причина за маргинализация и как..
Точка Илиева е артист на свободна практика с дълбок интерес към уличното изкуство, което използва като платформа за социални и екологични послания. Нейни..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg