Срещата на художничката Дани Бо с акварелната техника е любов от пръв поглед. "Terra Култура" открива Даниела Бошнакова (Дани Бо) далеч от френетиката на София – в Бреша, Северна Италия. Повод за разговора е изложбата с акварели в пазарджишката галерия "Георги Машев", която може да бъде видяна до 24 април.
Поглеждайки около себе си сега, Бошнакова вижда слънце, цветя, зеленина и добре облечени хора – това са образи, които я зареждат творчески. "Нещата, които ме вдъхновяват, са позитивни. Когато има страдание, аз се затварям в себе си и не го изразявам на белия лист", споделя художничката.
Страстта на Бошнакова по акварела се заражда случайно в България, но именно в Италия процъфтява. Там, като начинаеща в областта, художничката се включва в различни международни уъркшопове, както и в курса на проф. Галициоли. Постепенно от любител Бошнакова се превръща в професионалист. Сега пътуването продължава, но в обратна посока – акварелите на Дани Бо идват в България. Досега художничката е имала две изложби у нас – в Дупница и настоящата в Пазарджик.
Бошнакова споделя още за своето вдъхновение: "Обичам да рисувам портрети, човешки фигури, да изразявам емоцията, усмивката, която дава едно лице. Обичам да рисувам деца. Това, което свързва портретите, пейзажите, натюрмортите, е нишката на радостта."
По думите на художничката доброто и злото съществуват и няма начин да бъде избегнато едното или другото, но трудните моменти ни помагат да оценим хубавите мигове. Пожеланието на Бошнакова в края на разговора е: "Срещайте се по-често с изкуството и обърнете внимание на акварела като техника, защото тя наистина носи магия в себе си."
Повече можете да чуете в звуковия файл:
Международният театрален фестивал "Дивадло" в Пилзен e един от най-престижните фестивали, посветени на театралното изкуство в Европа. Фестивалът представя най-доброто от чешкия театър и някои от най-значимите заглавия от международната сцена в различни форми и жанрове – драматичен, куклен и уличен театър, както и танц и мюзикъл. Театроведът..
Фестивалът за съвременен танц и пърформанс представя най значимите заглавия на световната сцена. С опита си и възможностите си световните и европейски имена с престижни награди, освен, че представят представления за широката публика, дават поле за дискусия със зрителите и създават и уоркшопи за професионалната танцова общност у нас. Сред предстоящите..
Ден на Института за литература при БАН с акцент върху научната периодика се състоя на 21 ноември. Научната периодика на Института включва списания и поредици, като издателският център "Боян Пенев" има важна роля. Научните издания на Института за литература към БАН, някои от които съществуват от много години, са четири – сп. "Литературна..
"Рисунка. Майстори" – така е наречен проектът на СБХ с куратор Явора Петрова. Тя кани 22-ма художници - майстори да участват със свои работи: "Поканих автори с биография в рисунката. Автори, които се изразяват чрез рисуването, които не обясняват своите мисли, а търсят образите за тях. Художници с уникален почерк, майстори в това, което правят във..
Краят на авторството, краят на кориците? Или вечно неизтребимите спори на живота ще си намерят нова почва някъде отвъд? Въпроси, които поставя книгата "Панспермия. Халюцинация за роман" от Полина Видас. Тяе магистър по литературна теория от Софийския университет и по психодрама към НБУ, психоаналитик и групов аналитик към Българско общество по..
В съботната вечер (23 ноември от 20 часа) ще си припомним три спектакъла на Софийската опера. Първият досег на българската публика с "Бохеми" е през..
В "Мрежата" гостува Ирина Морозовская, която е психотерапевт, известен бард, но най-вече одеситка. Проведох разговора си с нея на 19 ноември, ден след..
Фестивалът за съвременен танц и пърформанс представя най значимите заглавия на световната сцена. С опита си и възможностите си световните и европейски..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg