Българската национална телевизия, Българското национално радио и Българската телеграфна агенция обявиха съвместната инициатива под надслов "14 века България в Европа". На обща пресконференция генералните директори на трите обществени медии заявиха намерението си да работят заедно за реализирането на тази инициатива. Те се стремят да насочат вниманието към приноса на България в Европа и отговорността към историческата памет.
В рамките на инициативата ще бъдат отбелязвани значими за страната годишнини в периода 2024 – 2032 г., с акцент върху предстоящата през 2031 г. 1350-годишнина от основаването на Първата българска държава. Сред значимите дати, залегнали в календара на инициативата, са 200-годишнината от издаването на "Рибния буквар" на Петър Берон, 1170 години от създаването на първата българска писменост от светите братя Кирил и Методий, 1100 години от признаването на Българската патриаршия и др. Заключителните събития ще са свързани с 1400-годишнината от създаването на Стара Велика България и 270 години от написването на "История славянобългарска" от св. Паисий Хилендарски през 2032 година.
В интервю за предаването "Terra Култура" генералният директор на БНР Милен Митев сподели за значимостта на инициативата:
"Факт е, че информационният поток е много наситен и хората често обръщат внимание на това, което се случва днес, забравяйки за важните събития от миналото. Именно тук е ценността на програмата "Христо Ботев" и предавания като "Terra Култура", които ни карат да се спрем и да се замислим за историческия контекст."
Според Митев "България има своето място в Европа не само като географско и териториално пространство, но и като културен и духовен център". Той подчерта, че инициативата е започнала като идея на Българската национална телевизия, но скоро е "прегърната" от БНР и БТА.
"Не бива да се фокусираме само върху годишнината от основаването на българската държава, но и върху други значими дати и юбилеи, които ще отбележим до 2032 г.", добави той.
Генералният директор на БНР акцентира и върху важността на партньорствата с други медии, държавни институции, образователни и научни организации като БАН, които вече изразиха желание да работят съвместно с обществените медии.
"Обществените медии са тези, които трябва да започнат разговора за българската история и култура, като използват своите изразни средства, за да запознаят аудиторията с важните годишнини“, каза Митев.
На въпроса как би се обърнал към бъдещия ръководител на БНР, който ще бъде на този пост през 2031 г., той отговори:
"Към всеки следващ ръководител бих отправил посланието най-напред да оцени направеното до момента, преди да реши кое от него да остави и кое да промени. Историята е багаж, който понякога може да бъде тежък, но и много ценен."
Митев отбеляза, че в последните години БНР се е модернизирала не само технологично, но и като отношение към аудиторията. Важно е обществените медии да продължат да създават качествено съдържание и да достигат до своята аудитория чрез различни платформи, включително социалните мрежи и новите технологии. В тази връзка той спомена за предстоящото създаване на мобилно приложение на БНР и редизайн на сайта.
"Нашата цел е да бъдем навсякъде, за да може аудиторията да ни намери по удобен за нея начин. Заедно с това ще изграждаме технологична инфраструктура, с която колегите да работят ефективно", завърши той.
Инициативата "14 века България в Европа" е амбициозна и дългосрочна, като целта е да се създаде приемственост и последователност в работата на обществените медии, които да продължат да информират и образоват обществото за важните исторически събития и тяхното значение.
Чуйте разговора в звуковия файл.
На 4 февруари 2025 г. в столичната галерия "Теа Алба" ще бъде открита изложбата "Виждам" на художничката Стела Стефанова. В навечерието на вернисажа, който ще се състои между 15:00 и 18:30 часа , авторката разкри в ефира на Terra Култура своите мисли за изкуството, красотата и посланието на предстоящата експозиция. Според Стефанова, нейните картини..
Михаела де ла Русо, всъщност, е музикалният редактор на предаването Михаела Колева, която наскоро се завърна от кратко пътешествие в Аржентина. Как се стига до латиноамериканската страна? Здравеопазването в Аржентина и мъдрецът на Михаела. Конят – "естествен метод за превоз" и какво прави той, докато пиеш кафе. От Сан Хуан до Сан Луис – какво..
Да имаш деца – това е подарък от Бог и е прекрасна възможност да израстваш и в личен план. Няма друго нещо, което да може да помогне повече на един мъж и една жена да се изграждат повече, отколкото да имат деца, твърдят Йорданка и Ники Цветанови, създатели на бранда "Мама знае". Всяко дете има дарби, таланти и мисия, а вашата задача, като..
В рамките на рубриката "Зелените новатори на България" ви представяме Джейн Димитрова – един от съоснователите на FoodObox, първото българско мобилно приложение, което дава възможност на хората да намират висококачествена храна на достъпна цена. Идеята зад FoodObox е да свързва ресторанти, сладкарници, заведения за бързо хранене и пекарни, които..
На 3 февруари в пространството за съвременно изкуство и изследвания Swimming Pool от 18:30 ч. ще се състои публична лекция на тема "Фабриката днес: Пресечни точки между глобалната индустрия и локалния контекст в Индустриален парк Куклен". Гост в "Нашият ден" е Ина Вълканова , архитект и урбанист, създател на платформата "Градоскоп", насочена..
Преди дни депутатът Румен Петков попита "Кой го интересува ДС?", т.е. 35 години по-късно има ли смисъл да говорим за отминали неща. За кои "отминали неща"..
Тя е символ на установения морал и етикет, при това не само на държавно и политическо ниво, обвързана е със социални каузи от всякакъв вид. Винаги трябва..
Ако попаднете на белгийски битак, наречен брокант, ще забележите как ловците на антики най-внимателно ровичкат сред купищата ленени покривки и ръчно..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg