Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Силата на жените чрез изкуството в изложбата "Контакт" на Елина Кешишева

Мориел Георгиева, Елина Кешишева, Велин Манов и Нора Христова
Снимка: Ани Петрова

Изложбата "Контакт" в галерия One на световно известния фотограф Елина Кешишева е вдъхновена и посветена на жени, преживели насилие. Заедно с фондация "Импрув" те призовават за промяна чрез свързване със света на другите.

Кешишева представя своя човешки и творчески интерес към темата за силата на жените и тяхното умение да преминават от слабо в силно състояние, предавайки тази сила чрез контакт с хората около себе си. Вместо модели, този път пред обектива на Кешишева застават жените, които са преминали през нелекия път на тази промяна.

Аналоговите фотографии в "Контакт" разкриват магически сцени. Като горски нимфи, жените танцуват, държат се за ръце и предават своята енергия чрез контакта една с друга.

Изложбата включва и въздействаща видеоинсталация от визуалния артист Виктор ПоповЕкспозицията цели да напомни, че промяната се ражда от контакта и допира до света на другия.

Изложбата продължава до 14 юли.

Велин Манов разисква в "Артефир" как изкуството спасява жените, преживели насилие, и как те намират своя път да продължат напред с фотографа Елина Кешишева, оперативния директор на фондация "Импрув" Нора Христова и Мориел Георгиева.

Подробностите чуйте в звуковия файл:


Снимка: Ани Петрова

По публикацията работи: Милена Очипалска


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

"Страст под брястовете" и фанатизмът да притежаваш

Драматичният театър в Търговище гостува на софийската публика с най-новия си спектакъл "Страст под брястовете" от Юджийн О’Нийл. Постановката по пиесата на големия американски драматург, позната на българската публика и под заглавието "Любов под брястовете", е на Денислав Янев. Според неговия режисьорски прочит "Страст под брястовете" не е просто..

публикувано на 02.10.24 в 13:05
Бистра Льошевалие, Ретроспектива, НГ „Квадрат 500“ – „След“, 2024

За мисията и политиката на Националната галерия

"Музей в ефира" се завърна в програма "Христо Ботев" на 23 септември с предаване, посветено на важните събития в художествения ни живот през изминалите летни месеци. А някои от тези събития бяха свързани с Националната галерия. Това някак се подразбира – или би трябвало да се подразбира, когато става дума за такава институция. Тя е музей с постоянна..

публикувано на 02.10.24 в 08:45

Носталгия по бунта

"С криле обърнати към Рая" е дебютната изложба на Георги П. Павлов, която може да се види в пространството на галерия "+359". Тя полемизира факта, че революционният, утопичният и бунтарският заряд на младежките субкултури от миналия век е загубен. "Тези субкултури все пак са успявали да влияят на обществото и да променят някакви неща, а днес..

публикувано на 01.10.24 в 17:10

"Портрети отвисоко" на Руфина Ву и Щефан Канъм

Фотографии и архитектурни планове на незаконни постройки по покривите на високите сгради в Хонконг показват в  проекта "Портрети отвисоко" Руфина Ву и Щефан Канъм. Експозицията е в столичната галерия "Синтезис".  Архитектурните планове са начертани от Руфина Ву, която е архитект, родена е в Хонконг и често превръща в изкуство собствените си наблюдения..

публикувано на 01.10.24 в 16:46

Боян Тончев и неговият "Безкраен свършек на света"

Боян Тончев е журналист, писател и сценарист. Той е възпитаник на Софийския университет, където е завършил философия. Работил е като сценарист в телевизионното предаване "Господари на ефира", бил е и редактор в "Дневник". В момента работи за "Свободна Европа". Автор е на сборниците с разкази "Безкраен свършек на света", "Животът като следобедна дрямка"..

публикувано на 01.10.24 в 16:06