В рамките на рубриката "Разговорът" се задълбочихме в темата за анализа на архитектурните процеси – начин, по който те могат да бъдат разбирани от по-широката публика и да оформят градския дебат. С това се свързва и поредицата дискусии "ГРАД и КРИТИКА", в контекста на представянето на книгата "KICKED A BUILDING LATELY? Архитектурна критика след дигиталната революция". Първата среща "Град и критика" се проведе миналия четвъртък, утре предстои "Медии и критика", а на 19 март в Алма Алтер ще се обсъжда темата "Култура и критика".
За кого е предназначена книгата?
Арх. Анета Василева подчерта, че, макар формално да е насочена към хора, изкушени от застроената среда, темата е от значение за всеки, който живее в нея. "Кой не би бил привлечен от застроената среда? Ние всички сме неразделна част от нея – проблемите и възможностите, които тя носи, засягат всеки от нас", обясни тя.
На въпроса как архитектурната критика може да преведе сложните аспекти на архитектурата в разбираем език, Василева отбеляза, че книгата умишлено избягва тежкия академичен жаргон. "Започваме с теоретична част, която поставя основите на критиката в контекста на епохата след Втората световна война. Така се създава основата за анализ, който не само информира, но и насърчава корективния диалог", каза тя, като подчерта значимостта на качествената архитектурна критика като инструмент за социална промяна.
Златните години на архитектурната критика
Когато темата се насочи към историческите етапи в развитието на архитектурната критика, арх. Василева сподели, че периодът от 60-те до края на 80-те години може да се разглежда като особено благодатен. "Това беше време, когато критиците не просто анализираха архитектурата – те създаваха нови стилове и форми, изграждаха звезди и формираха общественото възприятие за застроената среда", заяви тя, отбелязвайки творческия и иновативен принос на този период.
Слушайте!
Въпросът "Вреден ли е смартфонът?" витае около нас непрекъснато. Всеки от нас е чувал изречението: "Хайде остави го този телефон!" От една страна, смартфонът е невероятно изобретение, което винаги позволява да поддържаме връзка със семейството и приятелите. В същото време разбираме, че това може да бъде вредно за здравето. Особено след..
Дискусията започва с изследването, което пише професор Александър Кьосев за "Чевенгур" на Андрей Платонов, използвайки единствения завършен роман на големия писател като ключ към особеностите на жанра "антиутопия". Разговорът с професор Кьосев, Владимир Полеганов, Зорница Гъркова и Николай Русев прераства в обсъждане на условността на границите между..
Обучението на деца със специални образователни потребности (СОП) е предизвикателство както за родителите, така и за учителите. Една от причините е липсата на достатъчно материали, които обучаващият да избере и да адаптира към потребностите на конкретния ученик. В мрежата се откриват сборници и материали, чиито високи цени авторите им оправдават с..
Честата употреба на думите "пея" и "песнопение" са факт на страниците на Свещеното Писание. От най-древни времена музиката и религията са свързани. Исторически не само в християнството, но във всички религии музиката се използва. Чрез нея се изразява както съкрушение и разкаяние така и вяра, възхищение от величието на силата Божия и благодарност към..
Благотворителен концерт-спектакъл – "Традиции от Родопите", ще се състои днес от 18 часа в Театрално-музикален център "Димитър Димов" в Кърджали. Инициативата е на ученици и учители от Средно училище "Йордан Йовков" в града и е в подкрепа на осмокласника Арджан Мехмед – за осигуряване на достъпна образователна среда. В концерта ще участват легендарната..
XVIII националната археологическа изложба "Българска археология 2024" се откри в чест на професионалния празник на археолога в Националния..
Националното училище по танцови изкуства ще отбележи 20 години специалност "Модерен танц" със спектакъл на 26 февруари в зала 2 на НДК "Азарян" от 19..
Ден на Европейската лаборатория по молекулярна биология (EMBL) в България ще се проведе на 27 февруари от 10 часа в аулата на СУ "Св. Климент..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg