Българско национално радио © 2022 Всички права са запазени

8 минути аплодисменти „на крака” за „Травиата” на Любка Биаджони цу Гутенберг

Снимка: архив
Много дами, сред които и вицепрезидентът Маргарита Попова, избрахме да прекараме празничната вечер на 8 март в столичната зала „България”. На сцената баронеса Любка Биаджони цу Гутенберг влезе не в една, а в две традиционно мъжки роли – на диригент и на режисьор-постановчик на операта „Травиата” на Верди. Пет години след като поставя за първи път опера по нетрадиционен начин на фестивала Херенкимзее в Германия, който организира заедно със съпруга си, Любка Биаджони показа своята „Травиата” и на българска сцена. В нея певците, оркестърът и диригентът бяха заедно на сцената в непосредствена близост до публиката. Дори певците се движеха сред публиката и така Жорж Жермон си навлече гнева на зрителка, помислила го за невъзпитан човек от публиката, който се разхожда по време на спектакъла.

За мен е изключително важно певците да са много естествени. От тях искам не просто да изпеят своята роля, а да я изживеят... Бих искала зрителите да съпреживеят всяка една история, която им разказваме, да познаят себе си в образите на сцената като в огледало, да се докоснат до тяхната съдба, до мечтите им, да усетят любовта им. Много бих искала поне за няколко часа хората в залата да забравят проблемите си, външния свят и да се потопят в музикалната приказка на „Травиата”. Накрая, когато напуснат залата, да отнесат у дома само положителни емоции, които да им помогнат в реалния живот. Това е моята мисия като музикант и винаги извличам в работата си с колегите музиканти, солисти, хор и всички, с които създаваме един спектакъл, най-положителното чувство от музиката и сюжета на пиесата – споделя Любка Биаджони.

Великолепна и завладяваща на сцената, Любка Биаджони, която, нека да напомня, беше възпитаничка на Георги Робев в Музикалната академия „Панчо Владигеров“, а след това е специализирала при Ленард Бърнстейн, Карл Остерайхер, Фердинанд Лайтнер, Валери Гергиев, Густав Кун и Иля Мусин, успя да постигне върхова форма на Софийската филхармония и Националния филхармоничен хор „Светослав Обретенов”. На дамския празник се насладихме и на великолепни мъжки гласове – на Антон Керемидчиев /в ролята на Жорж Жермон/ и на младия певец Михаил Михайлов /в ролята на Алфред/, чиято кариера тепърва ще следим с интерес. Заслужени 8-минутни аплодисменти „на крака“ за „Травиата” на Любка Биаджони цу Гутенберг!
По публикацията работи: Росица Кавалджиева