8 минути аплодисменти „на крака” за „Травиата” на Любка Биаджони цу Гутенберг

Снимка: архив
Много дами, сред които и вицепрезидентът Маргарита Попова, избрахме да прекараме празничната вечер на 8 март в столичната зала „България”. На сцената баронеса Любка Биаджони цу Гутенберг влезе не в една, а в две традиционно мъжки роли – на диригент и на режисьор-постановчик на операта „Травиата” на Верди. Пет години след като поставя за първи път опера по нетрадиционен начин на фестивала Херенкимзее в Германия, който организира заедно със съпруга си, Любка Биаджони показа своята „Травиата” и на българска сцена. В нея певците, оркестърът и диригентът бяха заедно на сцената в непосредствена близост до публиката. Дори певците се движеха сред публиката и така Жорж Жермон си навлече гнева на зрителка, помислила го за невъзпитан човек от публиката, който се разхожда по време на спектакъла.

За мен е изключително важно певците да са много естествени. От тях искам не просто да изпеят своята роля, а да я изживеят... Бих искала зрителите да съпреживеят всяка една история, която им разказваме, да познаят себе си в образите на сцената като в огледало, да се докоснат до тяхната съдба, до мечтите им, да усетят любовта им. Много бих искала поне за няколко часа хората в залата да забравят проблемите си, външния свят и да се потопят в музикалната приказка на „Травиата”. Накрая, когато напуснат залата, да отнесат у дома само положителни емоции, които да им помогнат в реалния живот. Това е моята мисия като музикант и винаги извличам в работата си с колегите музиканти, солисти, хор и всички, с които създаваме един спектакъл, най-положителното чувство от музиката и сюжета на пиесата – споделя Любка Биаджони.

Великолепна и завладяваща на сцената, Любка Биаджони, която, нека да напомня, беше възпитаничка на Георги Робев в Музикалната академия „Панчо Владигеров“, а след това е специализирала при Ленард Бърнстейн, Карл Остерайхер, Фердинанд Лайтнер, Валери Гергиев, Густав Кун и Иля Мусин, успя да постигне върхова форма на Софийската филхармония и Националния филхармоничен хор „Светослав Обретенов”. На дамския празник се насладихме и на великолепни мъжки гласове – на Антон Керемидчиев /в ролята на Жорж Жермон/ и на младия певец Михаил Михайлов /в ролята на Алфред/, чиято кариера тепърва ще следим с интерес. Заслужени 8-минутни аплодисменти „на крака“ за „Травиата” на Любка Биаджони цу Гутенберг!
По публикацията работи: Росица Кавалджиева

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Петко Бонев: Има доказани начини Камерна опера Благоевград да работи успешно

Месец декември започна с „изтичане на информация“ в социалните медии за предстоящо закриване на Камерната опера в Благоевград. „Много моля хората, които непрекъснато пускат слухове и използват социалните мрежи като вид медия, да не създават изкуствено напрежение, където го няма. Няма да бъде закрита камерната опера, но трябва по някакъв начин да се..

обновено на 24.12.18 в 17:27
Мариус Донкин (л), Диана Янкулова и Явор Стаматов (д)

Мариус Донкин: За единението трябва да намерим себе си в общността

Народният театър навлиза в своя 130-и сезон с много амбициозна програма на всичките си сцени.  За предаването „Неделя 150“ по „ Хоризонт“ ръководителят на институцията Мариус Донкин каза: "Мисля си, че не само този сезон ще бъде български, но този наистина е такъв с „Опит за летене“ на Радичков, а и следващата седмица предстоят две премиери..

публикувано на 16.12.18 в 14:01

Предстои тайно поетическо четене в рамките на Литературния фестивал

Тайно поетическо четене ще се проведе в неделя в рамките на Софийския международен литературен фестивал. Мястото и имената на поетите и музикантите, които ще се включат в четенето, са тайна. В предаването „Преди всички“ програмният директор на Фестивала Тодора Радева посочи, че който иска да се включи, трябва да се регистрира в страницата на..

публикувано на 14.12.18 в 10:14

Баладите на Шопен в нови записи на Антонина Бонева

Изтъкнатата българска пианистка Антонина Бонева осъществи нови записи по покана на "Музикална къща БНР". В Първо студио на Националното радио Бонева направи нова регистрация на четирите клавирни балади от Фредерик Шопен, изключително популярни и обичани от публиката, но твърде рядко изпълнявани в интеграл. В интервю за предаването "Алегро виваче" по..

публикувано на 14.12.18 в 09:58
Сцена от операта „Джоконда“

Габриела Георгиева: винаги съм усещала Джоконда много близка до сърцето си

„Джоконда е интересен образ, едно прелестно създание, певица и танцьорка, улична артистка. Много чист, много истински човек. И тя остава такъв човек, въпреки всички препятствия и предизвикателства, които се изпречват пред нея. Когато Джоконда разбира, че любовта й към Енцо Грималди не е споделена, защото той е влюбен в Лаура, тя взема съдбоносно..

публикувано на 13.12.18 в 18:25

Регионалната библиотека в Благоевград се радва на извънреден детски интерес

Няколко пъти са се увеличили през тази година малките читатели в регионалната библиотека „ Димитър Талев“ в Благоевград. Истински рекорд е фактът, че за един ден в детския отдел са се записали над 700 деца. Още в репортажа на Кети Тренчева: Впечатляващият интерес на малките читатели към книгите е търсенето на иновативни форми от страна на ръководството..

публикувано на 13.12.18 в 18:25

Гастрол на Македонската опера на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора

Македонската опера и балет в Скопие гостува за първи път на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора със спектакъл на „Севилският бръснар“ . Оперният шедьовър на Джоакино Росини беше представен в нов прочит на австрийската режисьорка Урсула Хорнер . Тя е възпитаник на Университета по музика и сценични изкуства във Виена,..

публикувано на 13.12.18 в 18:05