С голям интерес се очакваше първото представяне на операта „Царска невеста” на Римски-Корсаков в Миланската Скала – копродукция с Берлинската държавна опера, постановка на добре познатия на миланската публика сценограф и режисьор Дмитрий Черняков.
След откриването на сезона с неговата “Травиата”, Черняков се завърна с абсолютно нов стил, модерен, може би прекалено модерен! Вместо в 16-и век в Русия Черняков ни пренесе на кръстопът - между радиотеатъра на Орсън Уелс по "Война на световете" на Хърбърт Уелс и “1984” на Джордж Оруел. Сцената наподобяваше телевизионна площадка, изпълнена с монитори, светлини, видеокамери. Съвременни бяха и костюмите, дело на Елена Зилсева.
Музикалната интерпретация, поднесена от маестро Даниел Баренбойм, завладя публиката на Ла Скала. Вълнуваща беше изявата на Анатоли Котчерга в ролята на Василий Собакин. Бурни аплодисменти получи младият и даровит руски сопран Олга Перетятко за интерпретацията на образа на Марфа. Мартин Кренцле отново ни очарова със своя мощен глас в ролята на Григорий Грязной. Избраната публика обаче очакваше най-трепетно да проследи изявата на знаменития български сопран АннаТомова-Синтова. След огромния успех, който пожъна с операта "Царска годеница" през месец октомври в Берлин, на сцената на Ла Скала се изкачи една изключително елегантна със своя лилав тоалет Домна Ивановна Сабурова. Отново завладяваща изява на един глас и артист от световна величина, отново бурни аплодисменти! Оценката на публика и медии, които нарекоха Анна Томова-Синтова "незалязващата", събуди в мен силна национална гордост!
Месец декември започна с „изтичане на информация“ в социалните медии за предстоящо закриване на Камерната опера в Благоевград. „Много моля хората, които непрекъснато пускат слухове и използват социалните мрежи като вид медия, да не създават изкуствено напрежение, където го няма. Няма да бъде закрита камерната опера, но трябва по някакъв начин да се..
Народният театър навлиза в своя 130-и сезон с много амбициозна програма на всичките си сцени. За предаването „Неделя 150“ по „ Хоризонт“ ръководителят на институцията Мариус Донкин каза: "Мисля си, че не само този сезон ще бъде български, но този наистина е такъв с „Опит за летене“ на Радичков, а и следващата седмица предстоят две премиери..
Тайно поетическо четене ще се проведе в неделя в рамките на Софийския международен литературен фестивал. Мястото и имената на поетите и музикантите, които ще се включат в четенето, са тайна. В предаването „Преди всички“ програмният директор на Фестивала Тодора Радева посочи, че който иска да се включи, трябва да се регистрира в страницата на..
Изтъкнатата българска пианистка Антонина Бонева осъществи нови записи по покана на "Музикална къща БНР". В Първо студио на Националното радио Бонева направи нова регистрация на четирите клавирни балади от Фредерик Шопен, изключително популярни и обичани от публиката, но твърде рядко изпълнявани в интеграл. В интервю за предаването "Алегро виваче" по..
„Джоконда е интересен образ, едно прелестно създание, певица и танцьорка, улична артистка. Много чист, много истински човек. И тя остава такъв човек, въпреки всички препятствия и предизвикателства, които се изпречват пред нея. Когато Джоконда разбира, че любовта й към Енцо Грималди не е споделена, защото той е влюбен в Лаура, тя взема съдбоносно..
Няколко пъти са се увеличили през тази година малките читатели в регионалната библиотека „ Димитър Талев“ в Благоевград. Истински рекорд е фактът, че за един ден в детския отдел са се записали над 700 деца. Още в репортажа на Кети Тренчева: Впечатляващият интерес на малките читатели към книгите е търсенето на иновативни форми от страна на ръководството..
Македонската опера и балет в Скопие гостува за първи път на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора със спектакъл на „Севилският бръснар“ . Оперният шедьовър на Джоакино Росини беше представен в нов прочит на австрийската режисьорка Урсула Хорнер . Тя е възпитаник на Университета по музика и сценични изкуства във Виена,..