Както винаги, Косенко има ясна концепция за програмата:
През 18-и век италианската музика напълно завладява Европа, италианският стил е навсякъде, както и операта на италиански език. Затова и Хендел пише повечето си творби на италиански, дори когато работи в Лондон или Хамбург. И много по-късно се заражда идеята в Лондон да бъде създадена творба на английски, който все още не е смятан за подходящ език за операта. В тази програма на Les Ambassadeurs чистият италиански стил е представен от двама автори – Антонио Вивалди и Леонардо Лео – по-малко познат композитор от Неапол, който по времето на Перголези създава истински фойерверки за флейта, много красива и страстна музика. Освен това чуваме италианския стил според Хендел – изпълняваме една негова кантата, композирана в Италия и няколко арии от операта му „Тамерлано“, писана през 1724 за лондонска сцена. Контратенорът Карло Вистоли представя двама герои от операта – свирепия тиранин Тамерлано и лиричния Андронико – влюбения гръцки принц.
Изпълнихме тази опера в края на миналата седмица на фестивала в полския град Познан. Беше голямо вълнение за Les Ambassadeurs да свирим за първи път цяла опера – почти 4 часа, със солисти и доста голям инструментален състав. Но музиката е толкова красива, че публиката беше много ентусиазирана и внимателна до последната минута. След финалната сцена избухнаха аплаузи – фантастична атмосфера.
Не бива да пропускам, че в края на нашата програма в София представяме италианския стил и във френската музика – това е нещо специално, защото Франция се опитва много дълго да устои на италианската музикална инвазия, но накрая почти се предава. Италианската музика става толкова популярна сред французите по онова време, че композиторите трябва да пишат в този стил, за да задоволят търсенето. Избрали сме Жан-Мари Льоклер – Концерт за две цигулки и басо континуо, в която са съчетани пеещият италианския стил с френската елегантност. Льоклер е бил и професионален танцьор, затова му се удава. И накрая Концерт за флейта от Мишел Блаве – суперзвезда сред флейтистите на 18-и век, както бихме го определили сега. Той е първият, който извежда флейтата до виртуозен солистичен глас, а не просто сладкият съпровождащ звук, подходящ за по-деликатните мелодии. Концертът на Блаве съчетава италианския стил с екстравагантни виртуозни фигури.
Благодарение на това гостуване на Les Ambassadeurs българската публика се запозна с младия италиански контратенор Карло Вистоли - поредно блестящо присъствие на фестивалната сцена. Неговата кариера все по-често го отвежда до престижни международни проекти, но Карло твърди, че с Les Ambassadeurs чувства особена връзка. Тук той изпълни арии на двама от героите в операта "Тамерлано" на Хендел и солира в негова кантата.
Чуйте интервюто с Карло Вистоли и негово изпълнение от концерта в София в звуковите файлове.
Месец декември започна с „изтичане на информация“ в социалните медии за предстоящо закриване на Камерната опера в Благоевград. „Много моля хората, които непрекъснато пускат слухове и използват социалните мрежи като вид медия, да не създават изкуствено напрежение, където го няма. Няма да бъде закрита камерната опера, но трябва по някакъв начин да се..
Народният театър навлиза в своя 130-и сезон с много амбициозна програма на всичките си сцени. За предаването „Неделя 150“ по „ Хоризонт“ ръководителят на институцията Мариус Донкин каза: "Мисля си, че не само този сезон ще бъде български, но този наистина е такъв с „Опит за летене“ на Радичков, а и следващата седмица предстоят две премиери..
Тайно поетическо четене ще се проведе в неделя в рамките на Софийския международен литературен фестивал. Мястото и имената на поетите и музикантите, които ще се включат в четенето, са тайна. В предаването „Преди всички“ програмният директор на Фестивала Тодора Радева посочи, че който иска да се включи, трябва да се регистрира в страницата на..
Изтъкнатата българска пианистка Антонина Бонева осъществи нови записи по покана на "Музикална къща БНР". В Първо студио на Националното радио Бонева направи нова регистрация на четирите клавирни балади от Фредерик Шопен, изключително популярни и обичани от публиката, но твърде рядко изпълнявани в интеграл. В интервю за предаването "Алегро виваче" по..
„Джоконда е интересен образ, едно прелестно създание, певица и танцьорка, улична артистка. Много чист, много истински човек. И тя остава такъв човек, въпреки всички препятствия и предизвикателства, които се изпречват пред нея. Когато Джоконда разбира, че любовта й към Енцо Грималди не е споделена, защото той е влюбен в Лаура, тя взема съдбоносно..
Няколко пъти са се увеличили през тази година малките читатели в регионалната библиотека „ Димитър Талев“ в Благоевград. Истински рекорд е фактът, че за един ден в детския отдел са се записали над 700 деца. Още в репортажа на Кети Тренчева: Впечатляващият интерес на малките читатели към книгите е търсенето на иновативни форми от страна на ръководството..
Македонската опера и балет в Скопие гостува за първи път на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора със спектакъл на „Севилският бръснар“ . Оперният шедьовър на Джоакино Росини беше представен в нов прочит на австрийската режисьорка Урсула Хорнер . Тя е възпитаник на Университета по музика и сценични изкуства във Виена,..