Йонас Кауфман с оперетен албум

Снимка: jkaufmann.info

Големият тенор, който пее Вагнер и всички драматични оперни герои по световните оперни сцени, се обърна и към оперетата. Йонас Кауфман издаде компактдиск със заглавие „Du bist die welt fur mich”, посветен на виенската и немската оперета.

Темата на албума е Берлин в годините 1925/1935 - един период, богат на събития. Това е началото на „ренесанса” на Лехар /с Рихард Таубер в главната роля в „Паганини”/, световната премиера на „Страната на усмивките”, невероятния успех на новаторските оперети като „Цвете от Хавай“ и аранжиментите на фрагменти от класически оперети от Корнголд за Макс Райнхард. В този период Берлин е център на филмовата музика - ще цитирам само звуковите филми с Йозеф Шмидт и Ян Кепура, успехите на специално композираните творби за тенори на Роберт Щолц и Ханс Мей. Албумът е поклон пред композиторите, либретистите и певцитеот тази легендарна епоха. Повечето от тях са фигурирали в черния списък на нацистите, защото са били евреи като Роберт Щолц, и са ги мразели. Всъщност албумът не се ограничава само с оперетите, има и непознати неща - като прекрасните песни на Щолц и Кюнеке, композирани за Хелге Розвенге, които са много трудни за пеене. Във вокален план това се превърна в едно от най-големите предизвикателства за мен през последните години. Тези оперети могат да бъдат определени като музика, „лесна за слушане”, но никак не са лесни за изпълнение. И песните са с високо качество както като музика, така и като текст. Отчасти творбите са спомен от детството ми. Дядо ми е учил в Берлин по време на премиерите на повечето от тези оперети, а баба ми пееше тези песни, когато бях дете. След това съм  слушал знаменитите записи на Рихард Таубер и Фриц Вундерлих и много ги харесвах!

Изследванията, които направих във връзка с този албум, бяха също така впечатляващи, както и интерпретацията на песните. И още - радостта да използвам цялата палитра на гласа ми! За музиката на Абрахам и Бенацки е необходим лиричен поп сонг глас като на Петер Александер, за ариите на Пучини и Лехар се налага лирико спинтов глас, но за някои други е необходим истински хелден тенор. Но разбира се след „Зимен път” и всички трагични опери, тези песни са източник на радост и добро настроение. Между звукозаписните сеанси всички лица бяха озарени от усмивка и винаги имаше някой, който да тананика или пее тези чаровни мелодии.


Надявам се един ден да пея на сцената Принц Данило или Су Чонг! Тези две роли много обогатяват. Но първо ще пея Айнщайн от „Прилепът”. И още много роли от оперети фигурират  в списъка на моите желания
, сподели Йонас Кауфман за новия си албум на страниците на френското списание „Classica“. 





Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Петко Бонев: Има доказани начини Камерна опера Благоевград да работи успешно

Месец декември започна с „изтичане на информация“ в социалните медии за предстоящо закриване на Камерната опера в Благоевград. „Много моля хората, които непрекъснато пускат слухове и използват социалните мрежи като вид медия, да не създават изкуствено напрежение, където го няма. Няма да бъде закрита камерната опера, но трябва по някакъв начин да се..

обновено на 24.12.18 в 17:27
Мариус Донкин (л), Диана Янкулова и Явор Стаматов (д)

Мариус Донкин: За единението трябва да намерим себе си в общността

Народният театър навлиза в своя 130-и сезон с много амбициозна програма на всичките си сцени.  За предаването „Неделя 150“ по „ Хоризонт“ ръководителят на институцията Мариус Донкин каза: "Мисля си, че не само този сезон ще бъде български, но този наистина е такъв с „Опит за летене“ на Радичков, а и следващата седмица предстоят две премиери..

публикувано на 16.12.18 в 14:01

Предстои тайно поетическо четене в рамките на Литературния фестивал

Тайно поетическо четене ще се проведе в неделя в рамките на Софийския международен литературен фестивал. Мястото и имената на поетите и музикантите, които ще се включат в четенето, са тайна. В предаването „Преди всички“ програмният директор на Фестивала Тодора Радева посочи, че който иска да се включи, трябва да се регистрира в страницата на..

публикувано на 14.12.18 в 10:14

Баладите на Шопен в нови записи на Антонина Бонева

Изтъкнатата българска пианистка Антонина Бонева осъществи нови записи по покана на "Музикална къща БНР". В Първо студио на Националното радио Бонева направи нова регистрация на четирите клавирни балади от Фредерик Шопен, изключително популярни и обичани от публиката, но твърде рядко изпълнявани в интеграл. В интервю за предаването "Алегро виваче" по..

публикувано на 14.12.18 в 09:58
Сцена от операта „Джоконда“

Габриела Георгиева: винаги съм усещала Джоконда много близка до сърцето си

„Джоконда е интересен образ, едно прелестно създание, певица и танцьорка, улична артистка. Много чист, много истински човек. И тя остава такъв човек, въпреки всички препятствия и предизвикателства, които се изпречват пред нея. Когато Джоконда разбира, че любовта й към Енцо Грималди не е споделена, защото той е влюбен в Лаура, тя взема съдбоносно..

публикувано на 13.12.18 в 18:25

Регионалната библиотека в Благоевград се радва на извънреден детски интерес

Няколко пъти са се увеличили през тази година малките читатели в регионалната библиотека „ Димитър Талев“ в Благоевград. Истински рекорд е фактът, че за един ден в детския отдел са се записали над 700 деца. Още в репортажа на Кети Тренчева: Впечатляващият интерес на малките читатели към книгите е търсенето на иновативни форми от страна на ръководството..

публикувано на 13.12.18 в 18:25

Гастрол на Македонската опера на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора

Македонската опера и балет в Скопие гостува за първи път на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора със спектакъл на „Севилският бръснар“ . Оперният шедьовър на Джоакино Росини беше представен в нов прочит на австрийската режисьорка Урсула Хорнер . Тя е възпитаник на Университета по музика и сценични изкуства във Виена,..

публикувано на 13.12.18 в 18:05