Алиса Зиновиева: Оптимизмът и любопитството движат света!


Музикалните афиши тази пролет обещават на българските меломани две срещи с именития латвийски сопран Алиса Зиновиева. Възпитаничката на Академията за млади оперни певци на Миланската Скала с богата колекция от изяви на престижната сцена гостува у нас на 29-и март в концерта „Примите на операта” и на 21-и април в спектакъла на операта „Бал с маски” от Верди в зала 1 на НДК.

Предаването на програма „Хоризонт” за музикално-сценични изкуства „Каста дива” предлага на своята публика ексклузивна среща с Алиса Зиновиева. Ето как отговори тя на 10-те въпроса на „Каста дива”:

Бих Ви помолила да се върнем назад към обучението Ви в Академията за млади оперни певци към Миланската Скала с Лейла Генсер и Луис Алва. Какво беше най-важното, което научихте там?
Здравейте! Това беше заключителният етап на моето вокално обучение и усъвършенстване. Двете години в Академията на Миланската Скала ми донесоха много не само като певица, но и като личност! Подборът и изучаването на репертоара, уроците по вокална техника и интерпретация, актьорско майсторство и стилистика бяха моето ежедневие. Освен това ние посещавахме свободно репетициите, спектаклите и концертите в Миланската Скала и попивахме всичко като гъбки. Това беше много богат и наситен период в моя живот!
Имали сте шанса да пеете в партньорство с великия тенор Пласидо Доминго! Моля, разкажете ни повече за това!

Срещите ми с Пласидо Доминго бяха кратки, но оставиха незаличими следи в моята кариера! Първата беше през 2000 г., като зрител, по времето, когато учех в Академията Санта Чечилия в Рим. Доминго дирижираше продукцията на операта „Тоска” от Пучини, в която пееше Лучано Павароти. 10 години по-късно се запознах с него лично в продукцията на операта „Симон Боканегра” от Верди в Миланската Скала. Това бяха едни от първите спектакли, в които Пласидо Доминго пееше като баритон. Най-напред аз бях малко изненадана от неговия избор, но той беше много убедителен на сцената и публиката го приемаше много възторжено! Да пееш заедно с певец от такава величина е много голяма емоция! Пласидо Доминго е много галантен, внимателен към всички на сцената и това много помага на младите изпълнители. Аз се гордея, че съм пяла заедно с него в Миланската Скала и се надявам това отново да се случи!
Кои са другите партньорства /с певци, диригенти, режисьори/, които цените най-много във Вашата кариера досега?
Имала съм щастието да работя в Миланската Скала с много известни диригенти като Рикардо Мути, Даниел Баренбойм, Даниел Орен, с режисьори като Пиер Луиджи Пици и Греъм Вик, с когото имахме и майсторски клас. Много обичам да работя и с българския маестро Найден Тодоров, защото чудесно се разбираме един друг. Аз разбирам всеки негов жест, а той усеща всеки мой дъх!
Кои са любимите ви оперни роли?
Много е трудно да се отговори на този въпрос, защото всеки път, когато разучавам нова роля, все едно се ражда мое дете! Аида, Тоска, Манон Леско, Дездемона, Леонора, Лиза… – всички те са любими! Разбира се, има по-удобни и подходящи за гласа партии. И още – много обичам руските опери! Това е в кръвта ми! Затова Лиза, Татяна, Лейди Макбет на Шостакович биха ми били навярно най-силни.
В кои роли ще ви чуем на предстоящия концерт в София?
Тази пролет ще имам две срещи с българската публика. Първата ще бъде концертът „Примите на операта” на 29-и март в НДК в София, а втората ще бъде през април, когато ще пея в операта „Бал с маски” на Верди заедно с тенора Марио Маланини. Очаквам с ентусиазъм тези срещи, защото много обичам българската публика!
Каква е съвременната оперна „примадона”?
В миналото примадоната е била капризна особа, дива, а в днешно време това е, да кажем, супер жена, която успява да прави много неща добре. Тя е талантлива, комуникативна, позитивна, ярка, заобиколена от обожатели. Е, може и да покапризничи малко! Ще й простят, защото е примадона!
Вие сте артист – гражданин на света. Все пак – къде се чувствате „у дома” и къде – в любимия си театър?
Най-комфортно се чувствам в Миланската Скала. Там познавам всяко ъгълче. Познавам всички. Мога да дам максималното, когато съм на сцената. Въпреки че всяка изява в такъв театър е като за първи път, изпълнена с огромна емоция и адреналин!
Как протича един ден на Алиса Зиновиева?
Първото, което мога да кажа, е, че не ми стигат 24 часа! Много бих се радвала, ако бяха поне 30! Трабва да се успее с всичко! Аз съм певица, майка, жена, главен готвач, педагог, генератор и реализатор на идеи… Ставам рано сутрин, правя гимнастика, за да „заредя” батериите си, имам много активен ден, занимавам се с моята дъщеря, с музиката, с учениците и си лягам твърде късно, за да успея с всичко!
Оптимист ли сте за бъдещето на света, в който живеем?
Оптимизмът и любопитството движат света! Мога смело да кажа, че съм оптимист. И често ме наричат слънчева, с което се гордея! В днешния сложен свят има твърде много проблеми и негативизъм. Тези проблеми могат да бъдат разрешени тъкмо от позитивните хора, на които се крепи светът. На добрите и честните хора! И затова призовавам всички да правят колкото се може повече добро, да излъчват колкото се може повече позитивна енергия! Така нашият свят ще стане по-добър и радостен!
Какво е Вашето послание към българската публика?
Скъпи радио слушатели, уважавайте се и се обичайте един друг! Поставяйте си цели и ги постигайте успешно! А за да се заредите с позитивна енергия, заповядайте на нашия концерт „Примите на операта” на 29-и март в НДК в София! Очаквам Ви!

 




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Петко Бонев: Има доказани начини Камерна опера Благоевград да работи успешно

Месец декември започна с „изтичане на информация“ в социалните медии за предстоящо закриване на Камерната опера в Благоевград. „Много моля хората, които непрекъснато пускат слухове и използват социалните мрежи като вид медия, да не създават изкуствено напрежение, където го няма. Няма да бъде закрита камерната опера, но трябва по някакъв начин да се..

обновено на 24.12.18 в 17:27
Мариус Донкин (л), Диана Янкулова и Явор Стаматов (д)

Мариус Донкин: За единението трябва да намерим себе си в общността

Народният театър навлиза в своя 130-и сезон с много амбициозна програма на всичките си сцени.  За предаването „Неделя 150“ по „ Хоризонт“ ръководителят на институцията Мариус Донкин каза: "Мисля си, че не само този сезон ще бъде български, но този наистина е такъв с „Опит за летене“ на Радичков, а и следващата седмица предстоят две премиери..

публикувано на 16.12.18 в 14:01

Предстои тайно поетическо четене в рамките на Литературния фестивал

Тайно поетическо четене ще се проведе в неделя в рамките на Софийския международен литературен фестивал. Мястото и имената на поетите и музикантите, които ще се включат в четенето, са тайна. В предаването „Преди всички“ програмният директор на Фестивала Тодора Радева посочи, че който иска да се включи, трябва да се регистрира в страницата на..

публикувано на 14.12.18 в 10:14

Баладите на Шопен в нови записи на Антонина Бонева

Изтъкнатата българска пианистка Антонина Бонева осъществи нови записи по покана на "Музикална къща БНР". В Първо студио на Националното радио Бонева направи нова регистрация на четирите клавирни балади от Фредерик Шопен, изключително популярни и обичани от публиката, но твърде рядко изпълнявани в интеграл. В интервю за предаването "Алегро виваче" по..

публикувано на 14.12.18 в 09:58
Сцена от операта „Джоконда“

Габриела Георгиева: винаги съм усещала Джоконда много близка до сърцето си

„Джоконда е интересен образ, едно прелестно създание, певица и танцьорка, улична артистка. Много чист, много истински човек. И тя остава такъв човек, въпреки всички препятствия и предизвикателства, които се изпречват пред нея. Когато Джоконда разбира, че любовта й към Енцо Грималди не е споделена, защото той е влюбен в Лаура, тя взема съдбоносно..

публикувано на 13.12.18 в 18:25

Регионалната библиотека в Благоевград се радва на извънреден детски интерес

Няколко пъти са се увеличили през тази година малките читатели в регионалната библиотека „ Димитър Талев“ в Благоевград. Истински рекорд е фактът, че за един ден в детския отдел са се записали над 700 деца. Още в репортажа на Кети Тренчева: Впечатляващият интерес на малките читатели към книгите е търсенето на иновативни форми от страна на ръководството..

публикувано на 13.12.18 в 18:25

Гастрол на Македонската опера на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора

Македонската опера и балет в Скопие гостува за първи път на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора със спектакъл на „Севилският бръснар“ . Оперният шедьовър на Джоакино Росини беше представен в нов прочит на австрийската режисьорка Урсула Хорнер . Тя е възпитаник на Университета по музика и сценични изкуства във Виена,..

публикувано на 13.12.18 в 18:05