Театър "Ямамото" предстя в Русе пиеса от класическия театър Но

Снимка: Ася Пенчева


След изключително успешно турне в Румъния и участие в театралния фестивал в Сибиу, трупата на театър "Ямамото" ще представи в Русе пиеса от класическия театър Но - "Адачи-га-хара" или "Демонът на Адачи" в Голямата сцена на Доходното здание в Русе. Eдинственото представление на българска сцена, организирано със съдействието на посолството на Япония у нас, се играе от 19 ч.
Самата дума "Но" означава "умение" и "талант". Такива умения и талант, на каквито са се възхищавали самураите 700 години преди нас. Как това изкуство се е съхранило през времето разказва Петко Славов - японист и изследовател на японския театър Но.

С много консерватизъм, много учене, много постоянство. Японците, ако имат нещо в излишък, то е постоянство и дисциплина. Светът на но е много консервативен, След като Но е било под патронажа на самурайската класа, то се е превърнало в церемониално изкуство, и като такова не е имало възможност за импровизации и промени. Какво ние можем да им дадем, е другата крайност - освободеността. Може би истината е някъде по средата.

Всъщност благодарение на "българина с японска кръв", както го нарече създателят на трупата "Ямамото" и актьор от школата Кандзе Акихиро Ямамото, японският театър има своето място в най-съвременната техника - смарт устройствата.

Това е звук, който е записан от професионални музиканти, В Япония има много хора, които не са докосвали на живо тези инструменти, които използваме в Но. В музикалното образование в училищата в Япония изобщо дори не се споменава японската музика и се набляга предимно на западна музика.

И макар техниката да навлиза все по-агресивно и в класическия японски театър, все пак тази вечер публиката ще види пиеса, написана през 15-ти век. Разказът е за случайната среща на група планински аскети със самотна старица, криеща страшна тайна. Изпълнението е богато на множество вътрешни емоции, терзания и засяга етични проблеми, валидни и до днес. Действията на героите пък са специфични за този вид изкуство, като се редуват бавни, застинали моменти, и енергични епизоди, пресъздаващи като цяло цикъла на човешкия живот.

Не трябва да се забравя, че това изкуство се е зародило преди 700 години, и тогава ритъмът на живот на хората е бил съвсем различен. Сега хората са свикнали да гледат сериалите по телевизията, да има много екшън, динамика, докато животът на хората в древността е бил много по-спокоен. Това е един много добър шанс да се поставят на мястото на публиката отпреди 700 години.

Така поканата е ясна - след час в Доходното здание започва истинско театрално събитие. Театър Но, който връща времето назад.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Петко Бонев: Има доказани начини Камерна опера Благоевград да работи успешно

Месец декември започна с „изтичане на информация“ в социалните медии за предстоящо закриване на Камерната опера в Благоевград. „Много моля хората, които непрекъснато пускат слухове и използват социалните мрежи като вид медия, да не създават изкуствено напрежение, където го няма. Няма да бъде закрита камерната опера, но трябва по някакъв начин да се..

обновено на 24.12.18 в 17:27
Мариус Донкин (л), Диана Янкулова и Явор Стаматов (д)

Мариус Донкин: За единението трябва да намерим себе си в общността

Народният театър навлиза в своя 130-и сезон с много амбициозна програма на всичките си сцени.  За предаването „Неделя 150“ по „ Хоризонт“ ръководителят на институцията Мариус Донкин каза: "Мисля си, че не само този сезон ще бъде български, но този наистина е такъв с „Опит за летене“ на Радичков, а и следващата седмица предстоят две премиери..

публикувано на 16.12.18 в 14:01

Предстои тайно поетическо четене в рамките на Литературния фестивал

Тайно поетическо четене ще се проведе в неделя в рамките на Софийския международен литературен фестивал. Мястото и имената на поетите и музикантите, които ще се включат в четенето, са тайна. В предаването „Преди всички“ програмният директор на Фестивала Тодора Радева посочи, че който иска да се включи, трябва да се регистрира в страницата на..

публикувано на 14.12.18 в 10:14

Баладите на Шопен в нови записи на Антонина Бонева

Изтъкнатата българска пианистка Антонина Бонева осъществи нови записи по покана на "Музикална къща БНР". В Първо студио на Националното радио Бонева направи нова регистрация на четирите клавирни балади от Фредерик Шопен, изключително популярни и обичани от публиката, но твърде рядко изпълнявани в интеграл. В интервю за предаването "Алегро виваче" по..

публикувано на 14.12.18 в 09:58
Сцена от операта „Джоконда“

Габриела Георгиева: винаги съм усещала Джоконда много близка до сърцето си

„Джоконда е интересен образ, едно прелестно създание, певица и танцьорка, улична артистка. Много чист, много истински човек. И тя остава такъв човек, въпреки всички препятствия и предизвикателства, които се изпречват пред нея. Когато Джоконда разбира, че любовта й към Енцо Грималди не е споделена, защото той е влюбен в Лаура, тя взема съдбоносно..

публикувано на 13.12.18 в 18:25

Регионалната библиотека в Благоевград се радва на извънреден детски интерес

Няколко пъти са се увеличили през тази година малките читатели в регионалната библиотека „ Димитър Талев“ в Благоевград. Истински рекорд е фактът, че за един ден в детския отдел са се записали над 700 деца. Още в репортажа на Кети Тренчева: Впечатляващият интерес на малките читатели към книгите е търсенето на иновативни форми от страна на ръководството..

публикувано на 13.12.18 в 18:25

Гастрол на Македонската опера на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора

Македонската опера и балет в Скопие гостува за първи път на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора със спектакъл на „Севилският бръснар“ . Оперният шедьовър на Джоакино Росини беше представен в нов прочит на австрийската режисьорка Урсула Хорнер . Тя е възпитаник на Университета по музика и сценични изкуства във Виена,..

публикувано на 13.12.18 в 18:05