"Порги и Бес" в памет на Николаус Харнонкурт в Миланската Скала

Ла Скала - Милано

На 13-ти ноември имах шанса да присъствам на една великолепна и дългоочаквана премиера в Миланската Скала - операта "Порги и Бес" на Джордж Гершуин. След 20 години отсъствие в афиша творбата беше представена в оригиналната версия от 1935 г. На диригентския пулт беше маестро Алън Гилбърт - главният диригент на Нюйоркската филхармония, който ни очарова със своята удивителна енергия и брилянтно дирижиране. Овации получи и известният режисьор и сценограф Филип Харнонкурт, син на обичания маестро Николаус Харнонкурт, с когото музикалният свят се сбогува само преди месеци. Видеопрожекции с наситени цветове, както и включването на подвижни стени и стълби създадоха голяма динамика в спектакъла. Одобрение получи и изборът на костюми на Елизабет Аксеф в типичен за епохата стил.

В ролята на Порги имахме удоволствието да видим един великолепен Морис Робинсън. Започнал своето музикално образование сравнително късно, басът бързо се превръща в един от водещите гласове в Метрополитън. Запомнихме неговия силен и стабилен глас и превъзходното му изпълнение в известния дует “Bess, you is my woman now”. Кристин Луис ни очарова със своята Бес. Покорила публиката на Ла Скала с Аида през 2015 г. под диригентството на маестро Зубин Мета и този път Луис се отличи с ясна дикция и заслужи овациите на публиката независимо от отделни неточности в изпълнение на високите тонове. След силна изява на миланска сцена през 1996 г. баритонът Лестър Линч отново бе перфектен в ролята на Кроун. Силно сценично присъствие имаше и сопранът Мари Елизабет Уилямс в ролята на Серена, която получи аплодисменти за изпълнението на “My man's gone now”. С великолепния си тембър на гласа се отличи сопранът Angel Blue в ролята на Клара. Перфектно беше изпълнението й на “Summertime an' the livin' is easy”. Висока оценка на публика и медии заслужи и тенорът Чонси Пакър за своя Спортинг Лайф.

Овациите на избраната публика бяха и за операта на Гершуин, завърнала се на международната музикална сцена благодарение на диригенти като Лорин Маазел, Саймън Ратъл, Джон де Мейн и Николаус Харнонкурт. Може би неслучайно Гершуин подарява на вуйчото на маестро Харнонкурт, емигрирал в САЩ през 30-те години на миналия век, копие от партитурата. А тази последна за сезонa премиера в Ла Скала бе посветена на великия маестро, чиято диригентска палка завинаги остава на най-съкровеното за него място – сцената.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Петко Бонев: Има доказани начини Камерна опера Благоевград да работи успешно

Месец декември започна с „изтичане на информация“ в социалните медии за предстоящо закриване на Камерната опера в Благоевград. „Много моля хората, които непрекъснато пускат слухове и използват социалните мрежи като вид медия, да не създават изкуствено напрежение, където го няма. Няма да бъде закрита камерната опера, но трябва по някакъв начин да се..

обновено на 24.12.18 в 17:27
Мариус Донкин (л), Диана Янкулова и Явор Стаматов (д)

Мариус Донкин: За единението трябва да намерим себе си в общността

Народният театър навлиза в своя 130-и сезон с много амбициозна програма на всичките си сцени.  За предаването „Неделя 150“ по „ Хоризонт“ ръководителят на институцията Мариус Донкин каза: "Мисля си, че не само този сезон ще бъде български, но този наистина е такъв с „Опит за летене“ на Радичков, а и следващата седмица предстоят две премиери..

публикувано на 16.12.18 в 14:01

Предстои тайно поетическо четене в рамките на Литературния фестивал

Тайно поетическо четене ще се проведе в неделя в рамките на Софийския международен литературен фестивал. Мястото и имената на поетите и музикантите, които ще се включат в четенето, са тайна. В предаването „Преди всички“ програмният директор на Фестивала Тодора Радева посочи, че който иска да се включи, трябва да се регистрира в страницата на..

публикувано на 14.12.18 в 10:14

Баладите на Шопен в нови записи на Антонина Бонева

Изтъкнатата българска пианистка Антонина Бонева осъществи нови записи по покана на "Музикална къща БНР". В Първо студио на Националното радио Бонева направи нова регистрация на четирите клавирни балади от Фредерик Шопен, изключително популярни и обичани от публиката, но твърде рядко изпълнявани в интеграл. В интервю за предаването "Алегро виваче" по..

публикувано на 14.12.18 в 09:58
Сцена от операта „Джоконда“

Габриела Георгиева: винаги съм усещала Джоконда много близка до сърцето си

„Джоконда е интересен образ, едно прелестно създание, певица и танцьорка, улична артистка. Много чист, много истински човек. И тя остава такъв човек, въпреки всички препятствия и предизвикателства, които се изпречват пред нея. Когато Джоконда разбира, че любовта й към Енцо Грималди не е споделена, защото той е влюбен в Лаура, тя взема съдбоносно..

публикувано на 13.12.18 в 18:25

Регионалната библиотека в Благоевград се радва на извънреден детски интерес

Няколко пъти са се увеличили през тази година малките читатели в регионалната библиотека „ Димитър Талев“ в Благоевград. Истински рекорд е фактът, че за един ден в детския отдел са се записали над 700 деца. Още в репортажа на Кети Тренчева: Впечатляващият интерес на малките читатели към книгите е търсенето на иновативни форми от страна на ръководството..

публикувано на 13.12.18 в 18:25

Гастрол на Македонската опера на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора

Македонската опера и балет в Скопие гостува за първи път на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора със спектакъл на „Севилският бръснар“ . Оперният шедьовър на Джоакино Росини беше представен в нов прочит на австрийската режисьорка Урсула Хорнер . Тя е възпитаник на Университета по музика и сценични изкуства във Виена,..

публикувано на 13.12.18 в 18:05