„Брависимо!” за Виторио Григоло в „Ромео и Жулиета” на Метрополитън

| обновено на 07.02.17 в 22:50


След „Набуко” от Верди с Пласидо Доминго, във втората за 2017 г. пряка прожекция от кино сезона на Метрополитън гледахме операта „Ромео и Жулиета“ от Гуно. Сигурно много от слушателите на БНР са проследили великолепната вокална изява на Диана Дамрау и Виторио Григоло в прякото аудио предаване по програма „Христо Ботев“. А зрителите в салона на "Синема Сити" имахме възможността да видим и сценичната реализация, копродукция с Миланската Скала – класическата постановка на Бартлет Шер с впечатляващите костюми на шесткратната носителка на награда „Тони“ Катрин Зубър, вдъхновени от филма на Фелини „Казанова“.

Отидох на спектакъла, както се казва „с голяма кошница“. Защото когато гледах преди време Диана Дамрау в „Лучия ди Ламермур“ на "Ковънт Гардън", тя остави незабравимо впечатление у мен – във вокално отношение не отстъпваше и дори превъзхождаше моя идеал Анна Нетребко. Виторио Григоло също ме впечатли в „Любовен еликсир“ на "Ковънт Гардън", въпреки че това е много трудно след като си гледал вече Роландо Вийасон като Неморино! Музиката на Гуно не е „хитова“, т.е. не може лесно да се запомни и да се запее, както музиката на Верди например, но е много красива и три часа отлитат с лекота. А вокалното изпълнение наистина беше на такава висота, че заслужи не само виковете „Браво!“ на публиката в Метрополитън след всяка ария на главните герои, но имаше и „Брависимо!“ за Виторио Григоло. Това, което бих отбелязала като критика, със съзнанието, че критикувам спектакъл от най-висока класа, беше твърде „пърхащото“ поведение на Жулиета. Вероятно то е избрано от режисьора, за да предаде крехката възраст на героинята, но несъобразено с близките планове при кинопрожекцията и възрастта на Диана Дамрау, по-скоро създаде дразнещо впечатление за несъответствие и неискреност. Малко повече спокойствие би допринесло, според мен, за значително по-пълноценна изява на тази великолепна певица!

Много, много ми хареса! Много добре направен спектакъл! И с тези "американски добавки", които ни се поднасят с радостни усмивки, с комплименти наляво и надясно, с това всички колко са невероятни! Не че не е вярно, но понеже така се поднася непрекъснато в един приповдигнат тон, то човек започва да го възприема с известна доза подозрение. Впечатлена съм от певците, от постановката, от работата, която е свършена! Така че започвам постепенно да споделям хвалбите на водещата! И вероятно ще дойда и на следващи спектакли от кино сезона на Метрополитън, сподели зрителка от публиката.

Следващата пряка прожекция от кино сезона на Метрополитън ще бъде на 25-и февруари, когато ще гледаме операта „Русалка“ от Дворжак с Кристине Ополайс в главната роля.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Петко Бонев: Има доказани начини Камерна опера Благоевград да работи успешно

Месец декември започна с „изтичане на информация“ в социалните медии за предстоящо закриване на Камерната опера в Благоевград. „Много моля хората, които непрекъснато пускат слухове и използват социалните мрежи като вид медия, да не създават изкуствено напрежение, където го няма. Няма да бъде закрита камерната опера, но трябва по някакъв начин да се..

обновено на 24.12.18 в 17:27
Мариус Донкин (л), Диана Янкулова и Явор Стаматов (д)

Мариус Донкин: За единението трябва да намерим себе си в общността

Народният театър навлиза в своя 130-и сезон с много амбициозна програма на всичките си сцени.  За предаването „Неделя 150“ по „ Хоризонт“ ръководителят на институцията Мариус Донкин каза: "Мисля си, че не само този сезон ще бъде български, но този наистина е такъв с „Опит за летене“ на Радичков, а и следващата седмица предстоят две премиери..

публикувано на 16.12.18 в 14:01

Предстои тайно поетическо четене в рамките на Литературния фестивал

Тайно поетическо четене ще се проведе в неделя в рамките на Софийския международен литературен фестивал. Мястото и имената на поетите и музикантите, които ще се включат в четенето, са тайна. В предаването „Преди всички“ програмният директор на Фестивала Тодора Радева посочи, че който иска да се включи, трябва да се регистрира в страницата на..

публикувано на 14.12.18 в 10:14

Баладите на Шопен в нови записи на Антонина Бонева

Изтъкнатата българска пианистка Антонина Бонева осъществи нови записи по покана на "Музикална къща БНР". В Първо студио на Националното радио Бонева направи нова регистрация на четирите клавирни балади от Фредерик Шопен, изключително популярни и обичани от публиката, но твърде рядко изпълнявани в интеграл. В интервю за предаването "Алегро виваче" по..

публикувано на 14.12.18 в 09:58
Сцена от операта „Джоконда“

Габриела Георгиева: винаги съм усещала Джоконда много близка до сърцето си

„Джоконда е интересен образ, едно прелестно създание, певица и танцьорка, улична артистка. Много чист, много истински човек. И тя остава такъв човек, въпреки всички препятствия и предизвикателства, които се изпречват пред нея. Когато Джоконда разбира, че любовта й към Енцо Грималди не е споделена, защото той е влюбен в Лаура, тя взема съдбоносно..

публикувано на 13.12.18 в 18:25

Регионалната библиотека в Благоевград се радва на извънреден детски интерес

Няколко пъти са се увеличили през тази година малките читатели в регионалната библиотека „ Димитър Талев“ в Благоевград. Истински рекорд е фактът, че за един ден в детския отдел са се записали над 700 деца. Още в репортажа на Кети Тренчева: Впечатляващият интерес на малките читатели към книгите е търсенето на иновативни форми от страна на ръководството..

публикувано на 13.12.18 в 18:25

Гастрол на Македонската опера на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора

Македонската опера и балет в Скопие гостува за първи път на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора със спектакъл на „Севилският бръснар“ . Оперният шедьовър на Джоакино Росини беше представен в нов прочит на австрийската режисьорка Урсула Хорнер . Тя е възпитаник на Университета по музика и сценични изкуства във Виена,..

публикувано на 13.12.18 в 18:05