„Евгений Онегин” от киносезона на Метрополитън

| обновено на 10.05.17 в 18:14

Един от най-много очакваните спектакли от киносезон 2016/2017 на Метрополитън беше априлската прожекция на операта „Евгений Онегин” от Чайковски с голямата руска оперна звезда Анна Нетребко в ролята на Татяна. Да гледаш тази певица със съвършена музикалност, красив глас и изключителна артистичност в родния й репертоар обещаваше да бъде висша духовна наслада! Сядайки с такава нагласа в киносалона, в първо действие изпитахме известно разочарование. Но постепенно все повече ни завладяваше нейната огромна харизма и артистична зрялост. Анна Нетребко изгради много силно трето действие, в което и звучеше, и изглеждаше великолепно! В ролята на Евгений Онегин трябваше да гледаме още един „великан” – руския баритон Дмитрий Хворостовски, който за съжаление се оттегли от оперната сцена заради много тежко заболяване. Изпълнителският състав е бил много добре замислен. Още в първите минути ни „посрещнаха” два великолепни руски мецосопранови гласа – Елена Заремба в ролята на Ларина и Лариса Дядкова като Филипевна. Силно се представиха и Елена Максимова в ролята на Олга, и Алексей Долгов като Ленски. Въпреки че според режисьорското виждане той изгради героя си по-скоро като невротик, отколкото като романтик, младият руски тенор ни впечатли с красивия си глас. И макар и класическата постановка на режисьора Дебора Уорнър и художниците на сценографията и костюмите Том Пай и Клои Оболенски да даваше някои поводи за дискусии и критики по отношение на автентичността, все пак постигна силно драматично въздействие.

В преките прожекции от Метрополитън много ценни са и „погледите” зад кулисите в антрактите на спектаклите. В единия антракт научихме интересни факти от историята на театъра, например как преди 50 години от няколко случайни пръски мляко върху проекта за интериора на новата сграда точно преди представянето му пред Рокфелер се е родила идеята за модерните красиви полилеи в нея. А в другия антракт водещата Рене Флеминг разговаря с Анна Нетребко.

Как изграждаш героинята си Татяна – спонтанно или следвайки внимателно подготвен план?
Не, аз просто го чувствам! Ние познаваме тези стихове от съвсем малки деца. Това е удивителен, богат, красив език и аз мисля, че любителите на оперното изкуство наистина трябва да прочетат творбата на Пушкин. Така ще разберат много повече за героите и техните подбуди. Наистина моят руски произход много ми помага!

Ти пя за първи път в тази продукция на „Евгений Онегин“ в Метрополитън преди 4 години съвсем скоро след като прибави ролята на Татяна в репертоара си. Оттогава „палитрата“ ти се промени към по-драматични роли като Манон Леско и лейди Макбет. Доколко това влияе на интерпретацията ти на Татяна?
Татяна определено не би могла да има тези страховити ниски тонове като лейди Макбет и Манон Леско! Това е лирична партия, която има доста дълго и тежко последно действие. Това беше всъщност причината дълго време да не посягам към нея. Защото партията е разположена доста ниско като теситура. Но всичко е наред, наслаждавам се на красивата музика и си почивам, когато изпълнявам тази роля, много добра за гласа!

Анна Нетребко сподели и какво й предстои след Татяна в „Евгений Онегин“ – Тоска, Аида, Адриана Лекуврьор, Андре Шение, възкликна: Четири големи роли за една година, наистина трябва да отварям партитурите и да започвам да уча, много съм мързелива, извинете ме! и изчезна зад кулисите.

Беше анонсиран и последният спектакъл от киносезон 2016/2017 на Метрополитън, който ще бъде на 13-и май. Тогава в "Синема Сити" ще гледаме „Кавалерът на розата“ от Рихард Щраус с Рене Флеминг в ролята на Маршалката и Елина Гаранча като Октавиан.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Петко Бонев: Има доказани начини Камерна опера Благоевград да работи успешно

Месец декември започна с „изтичане на информация“ в социалните медии за предстоящо закриване на Камерната опера в Благоевград. „Много моля хората, които непрекъснато пускат слухове и използват социалните мрежи като вид медия, да не създават изкуствено напрежение, където го няма. Няма да бъде закрита камерната опера, но трябва по някакъв начин да се..

обновено на 24.12.18 в 17:27
Мариус Донкин (л), Диана Янкулова и Явор Стаматов (д)

Мариус Донкин: За единението трябва да намерим себе си в общността

Народният театър навлиза в своя 130-и сезон с много амбициозна програма на всичките си сцени.  За предаването „Неделя 150“ по „ Хоризонт“ ръководителят на институцията Мариус Донкин каза: "Мисля си, че не само този сезон ще бъде български, но този наистина е такъв с „Опит за летене“ на Радичков, а и следващата седмица предстоят две премиери..

публикувано на 16.12.18 в 14:01

Предстои тайно поетическо четене в рамките на Литературния фестивал

Тайно поетическо четене ще се проведе в неделя в рамките на Софийския международен литературен фестивал. Мястото и имената на поетите и музикантите, които ще се включат в четенето, са тайна. В предаването „Преди всички“ програмният директор на Фестивала Тодора Радева посочи, че който иска да се включи, трябва да се регистрира в страницата на..

публикувано на 14.12.18 в 10:14

Баладите на Шопен в нови записи на Антонина Бонева

Изтъкнатата българска пианистка Антонина Бонева осъществи нови записи по покана на "Музикална къща БНР". В Първо студио на Националното радио Бонева направи нова регистрация на четирите клавирни балади от Фредерик Шопен, изключително популярни и обичани от публиката, но твърде рядко изпълнявани в интеграл. В интервю за предаването "Алегро виваче" по..

публикувано на 14.12.18 в 09:58
Сцена от операта „Джоконда“

Габриела Георгиева: винаги съм усещала Джоконда много близка до сърцето си

„Джоконда е интересен образ, едно прелестно създание, певица и танцьорка, улична артистка. Много чист, много истински човек. И тя остава такъв човек, въпреки всички препятствия и предизвикателства, които се изпречват пред нея. Когато Джоконда разбира, че любовта й към Енцо Грималди не е споделена, защото той е влюбен в Лаура, тя взема съдбоносно..

публикувано на 13.12.18 в 18:25

Регионалната библиотека в Благоевград се радва на извънреден детски интерес

Няколко пъти са се увеличили през тази година малките читатели в регионалната библиотека „ Димитър Талев“ в Благоевград. Истински рекорд е фактът, че за един ден в детския отдел са се записали над 700 деца. Още в репортажа на Кети Тренчева: Впечатляващият интерес на малките читатели към книгите е търсенето на иновативни форми от страна на ръководството..

публикувано на 13.12.18 в 18:25

Гастрол на Македонската опера на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора

Македонската опера и балет в Скопие гостува за първи път на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора със спектакъл на „Севилският бръснар“ . Оперният шедьовър на Джоакино Росини беше представен в нов прочит на австрийската режисьорка Урсула Хорнер . Тя е възпитаник на Университета по музика и сценични изкуства във Виена,..

публикувано на 13.12.18 в 18:05