Започнала ярко кариерата си още на 17 години, днес, близо три десетилетия по-късно, Александрина Пендачанска има десетки натрупани роли в престижни театри по света, три номинации за наградата „Грами“ - две от тях за реализацията на операта „Милосърдието на Тит“ от Моцарт и една за „Агрипина“ от Хендел в партньорство с Фрайбургския бароков оркестър под диригентството на Рене Якобс. Приема нови предизвикателства - като работа над мецосопранови партии, например.
Сега домът на Александрина Пендачанска е в Париж, но в последните няколко години имаме шанса да я виждаме и на българска сцена. Появата й у нас винаги се превръща в събитие. Така беше и на 9 май тази година, в Деня на Европа, когато по нейна идея и с нейно участие беше изпълнено едно изключително и разтърсващо произведение – „Военен реквием“ от Бенджамин Бритън. Тогава на сцената се събраха 220 музиканти: Симфоничният оркестър, Смесеният и Детският хор на БНР заедно с оркестранти от Софийската филхармония и певци от Националния филхармоничен хор „Светослав Обретенов“ под диригентството на Росен Гергов.
В тази среща с Александрина Пендачанска говорим за преживяването „Военен реквием“ на софийска сцена и преди това на московска, заедно със солистите Матиас Гьорне и Ян Бостридж, и Лондонската филхармония под диригентството на Владимир Юровски. Тя разказва още за своите „лоши“ героини – жени, жадни за власт, които добре „пасват“ на тъмния тембър на гласа й. Говорим също за документалните филми на съпруга й, журналиста Найо Тицин, които „запечатват“ елитни продукции с нейно участие (“Лице в лице с Агрипина“, „Да обичаш Кармен“), както и за следващия й литературен проект, който ще последва романа й „Da Capo“.
Чуйте двете части на разговора с Александрина Пендачанска в предаването "На бис - българските музиканти" по "Хоризонт" в звуковите файлове.
Месец декември започна с „изтичане на информация“ в социалните медии за предстоящо закриване на Камерната опера в Благоевград. „Много моля хората, които непрекъснато пускат слухове и използват социалните мрежи като вид медия, да не създават изкуствено напрежение, където го няма. Няма да бъде закрита камерната опера, но трябва по някакъв начин да се..
Народният театър навлиза в своя 130-и сезон с много амбициозна програма на всичките си сцени. За предаването „Неделя 150“ по „ Хоризонт“ ръководителят на институцията Мариус Донкин каза: "Мисля си, че не само този сезон ще бъде български, но този наистина е такъв с „Опит за летене“ на Радичков, а и следващата седмица предстоят две премиери..
Тайно поетическо четене ще се проведе в неделя в рамките на Софийския международен литературен фестивал. Мястото и имената на поетите и музикантите, които ще се включат в четенето, са тайна. В предаването „Преди всички“ програмният директор на Фестивала Тодора Радева посочи, че който иска да се включи, трябва да се регистрира в страницата на..
Изтъкнатата българска пианистка Антонина Бонева осъществи нови записи по покана на "Музикална къща БНР". В Първо студио на Националното радио Бонева направи нова регистрация на четирите клавирни балади от Фредерик Шопен, изключително популярни и обичани от публиката, но твърде рядко изпълнявани в интеграл. В интервю за предаването "Алегро виваче" по..
„Джоконда е интересен образ, едно прелестно създание, певица и танцьорка, улична артистка. Много чист, много истински човек. И тя остава такъв човек, въпреки всички препятствия и предизвикателства, които се изпречват пред нея. Когато Джоконда разбира, че любовта й към Енцо Грималди не е споделена, защото той е влюбен в Лаура, тя взема съдбоносно..
Няколко пъти са се увеличили през тази година малките читатели в регионалната библиотека „ Димитър Талев“ в Благоевград. Истински рекорд е фактът, че за един ден в детския отдел са се записали над 700 деца. Още в репортажа на Кети Тренчева: Впечатляващият интерес на малките читатели към книгите е търсенето на иновативни форми от страна на ръководството..
Македонската опера и балет в Скопие гостува за първи път на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора със спектакъл на „Севилският бръснар“ . Оперният шедьовър на Джоакино Росини беше представен в нов прочит на австрийската режисьорка Урсула Хорнер . Тя е възпитаник на Университета по музика и сценични изкуства във Виена,..