Йонас Кауфман е подбрал изцяло френски репертоар от 19-и век - епохата, в която Париж се превръща в център на модерния свят през 19-и век, благодарение на мащабната реконструкция, която претърпява градът, проведена от барон Жорж Йожен Осман. През този период оперните театри на Париж са местата, в които „задължително е трябвало да се видят и да бъдеш видян“. С огромните си луксозни фоайета, оперните театри са осигурявали непрекъснати възможности за социализация и обществени събирания. Оперните продукции достигат огромно великолепие в пищността на декори и костюми, а зрителите стават свидетели на невиждани до този момент мащаби - например при премиерата на „Еврейката“ от Халеви на сцената излизат една дузина коне! По това време ръководствата на Парижката опера насърчават творческия обмен между културите на Франция и Германия. Немските композитори Майербер и Офенбах развиват кариерите си от Париж. Същевременно френски композитори са силно повлияни от немската литература, която служи за вдъхновение на произведенията им. Оперите „Вертер“ от Масне и „Проклятието на Фауст” от Ектор Берлиоз са сред най-популярните творби ; не случайно Кауфман подбира сцени от тези две произведения за новия си албум. Случвало се е често, новите оперни творби първо да се поставят в немските оперни театри и след успешен сезон в Германия да се състои премиерата в Парижката опера. Тази френско-немска връзка е изключително привлекателна за Кауфман. „Мисля, че „Хофмановите приказки “ на Офенбах са идеалната симбиоза между немската дълбочина и френското въображение. А Жул Масне успява да улови цялата психологическа сложност на Гьоте във „Вертер“. Така, че с този репертоар се чувствам като вкъщи“.
Така с албума си „L’Opera” Йонас Кауфман отдава почит на този величествен век в оперното изкуство, белязан с музикален блясък, разкош и елегантност. При подбора на репертоара за албума, немският тенор включва някои от най-значимите арии за тенори като “Rachel, quand du Seigneur” из операта "Еврейката" (1835) от Жак Фроментал Халеви , през две творби на Жорж Бизе - “La fleur que tu m’avais jetée” из операта "Кармен" (1875) и “Au fond du temple saint” от операта "Ловци на бисери" (1863), до “Ah! lève-toi, soleil!” из операта "Ромео и Жулиета" (1867) от Шарл Гуно дофиналната ария “Pourquoi me réveiller” от шедьовъра на Жул Масне - операта "Вертер" (1892). И още - Берлиоз, Лало, Офенбах - общо 14 арии и дуети.
Соня Йончева се появява на два пъти в албума в два дуета из прекрасната опера „Манон“ от Жул Масне.
Албумът (седми солов за Йонас Кауфман) е записан с Баварския държавен оркестър в Мюнхен под диригентството на Бертран де Били, един от най-добрите музикални експерти за периода.
Третият декемврийски Слънчев джаз+ започва с новия опус на детето-чудо, както нарекохме Джейкъб Колиър при първото му представяне през май 2015-а. Три години и две Грами та по-късно младият талант е отново композитор, мултиинструменталист, певец и електронен магьосник. Започнал работа в първите часове на 2018-а, Джейкъб Колиър оркестрира импресии,..
Последният ден от тази седмица е рожденият ден на големия немски композитор Лудвиг ван Бетовен. За пета поредна година "Кварто квартет" отбелязват този ден подобващо - с концерт! В сутрешното ни "Радиокафе" гостуваха двама от постоянните членове на състава, който се нарича квартет, но често става и квинтет, че дори и оркестър - това са създателят на..
Тази вечер, в четвъртък (някогашната традиционната концертна вечер за Софийската филхармония) ще се състои един специален в много отношения концерт. Две годишнини се отбелязват в една вечер - 100 години от рождението на големия американски композитор Ленард Бърнстейн и 90 години от рождението на едно голямо име в родната музика - Александър Танев..
Продължава приказката на 11-годишния изключително талантлив пианист Ивайло Василев, за когото ви разказахме само преди два дни в сутрешното ни Радиокафе . Той не само достигна до финала на ХIХ издание на Международния конкурс за млади инструменталисти (до 14 години) в Москва, но и спечели Първата награда при пианистите, оставяйки след себе си двама..
Слънчев джаз+ на 9 декември започва на концертна вълна. Импровизациите на Армел Дюпа в Първо студио на БНР и част от разговора ни с него, когато обръщаме внимание на един от първите ни кръстници - Мишел Петручани. Продължението е с многохилядния концерт на Ибраим Маалуф от 14.12.16 г. в Париж, току-що излязъл в троен албум. Във втората част..
Първият декемврийски Слънчев джаз+ води на разходка из времето и пространството. Един от "кръстниците" ни - тромпетистът Паоло Фрезу, почти едновременно издаде два албума - в трио около музиката на Чет Бейкър и с вокалния ансамбъл "А Филета" върху танците на нашата памет. С паметта на Средиземноморието са свързани и новите творби на Джанлуиджи..
Снощи в зала "Минск Арена" в столицата на Беларус се проведе 16-ото издание на Детския песенен конкурс на Евровизия. В препълнената 15-хилядна зала домакините бяха подготвили бляскаво шоу, което с всяка изминала година показва все по-високо ниво. Участваха деца от 20 страни. Освен от европейските държави, Израел и Австралия, тази година за първи път имаше..