Успешна премиера на „Тамерлан“ в Миланската Скала

Ла Скала - Милано


Септемврийският афиш на Ла Скала изкачи на сцената една по-малко представяна и позната на миланската публика опера - “Тамерлан” на Хендел.

С премиера преди 293 г. в King’s Theatre в Лондон, операта в три действия, създадена от композитора само за 20 дни, напълно оправда очакванията на присъстващите в Миланската Скала. Имахме удоволствието да проследим силното дирижиране на считания за един от най-добрите интерпретатори на барокова музика - Diego Fasolis. Швейцарският маестро получи заслужени аплодисменти за своето брилянтно дирижиране. Режисурата и сценографията отбелязаха дебюта в Ла Скала на Davide Livermore, който умело ни пренесе в 1917 г. Удиви ни влакът на сцената - неподвижен, но над него небето се движеше в обратна посока, както и войниците, и имахме усещането, че влакът настина лети по линията! Искрено съжалявам, че съм популярен само извън границите на Родината. Италия често забравя своите творци, споделя италианският режисьор и директор на  Palau de les Arts Reina Sofia във Валенсия Livermore. Овациите бяха и за великолепните костюми на Mariana Fracasso.

В ролята на Тамерлан бе американският изпълнител на барокова музика Bejun Mehta. Израснал в семейство на певци и музиканти и близък роднина на световноизвестния диригент Zubin Mehta, завършилият немска литература в Yale University контратенор ни покори с прецизност в изпълнението и получи високата оценка на публика и медии за своя дебют на миланска сцена. Бурни аплодисменти за обичания испански тенор, баритон и диригент Placido Domingo в ролята на Баязид. Контратенорът от Аржентина Franco Fagioli също получи одобрението на присъстващите за своята великолепна изява в ролята на Андронико. След участието си в “Сватбата на Фигаро”, в Ла Скала се завърна френският талант Marianne Crebassa. Силно сценично присъствие отличи изявата на мецосопранa в ролята на Ирене. Внушителна бе и изявата на Maria Grazia Schiavo, която бе Астерия. Останахме очаровани от изпълнението на Christian Senn, в ролята на Леоне. Завършил биология и продължил образованието си,този път музикално, в Академията за млади изпълнители на Миланската Скала, изключително цененият за своя бароков репертоар чилийски баритон ни покори със своето брилянтно изпълнение. Няколкоминутните аплодисменти след края на спектакъла и викове Браво потвърдиха успеха на новата постановка на Ла Скала и нейния звезден състав!




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Петко Бонев: Има доказани начини Камерна опера Благоевград да работи успешно

Месец декември започна с „изтичане на информация“ в социалните медии за предстоящо закриване на Камерната опера в Благоевград. „Много моля хората, които непрекъснато пускат слухове и използват социалните мрежи като вид медия, да не създават изкуствено напрежение, където го няма. Няма да бъде закрита камерната опера, но трябва по някакъв начин да се..

обновено на 24.12.18 в 17:27
Мариус Донкин (л), Диана Янкулова и Явор Стаматов (д)

Мариус Донкин: За единението трябва да намерим себе си в общността

Народният театър навлиза в своя 130-и сезон с много амбициозна програма на всичките си сцени.  За предаването „Неделя 150“ по „ Хоризонт“ ръководителят на институцията Мариус Донкин каза: "Мисля си, че не само този сезон ще бъде български, но този наистина е такъв с „Опит за летене“ на Радичков, а и следващата седмица предстоят две премиери..

публикувано на 16.12.18 в 14:01

Предстои тайно поетическо четене в рамките на Литературния фестивал

Тайно поетическо четене ще се проведе в неделя в рамките на Софийския международен литературен фестивал. Мястото и имената на поетите и музикантите, които ще се включат в четенето, са тайна. В предаването „Преди всички“ програмният директор на Фестивала Тодора Радева посочи, че който иска да се включи, трябва да се регистрира в страницата на..

публикувано на 14.12.18 в 10:14

Баладите на Шопен в нови записи на Антонина Бонева

Изтъкнатата българска пианистка Антонина Бонева осъществи нови записи по покана на "Музикална къща БНР". В Първо студио на Националното радио Бонева направи нова регистрация на четирите клавирни балади от Фредерик Шопен, изключително популярни и обичани от публиката, но твърде рядко изпълнявани в интеграл. В интервю за предаването "Алегро виваче" по..

публикувано на 14.12.18 в 09:58
Сцена от операта „Джоконда“

Габриела Георгиева: винаги съм усещала Джоконда много близка до сърцето си

„Джоконда е интересен образ, едно прелестно създание, певица и танцьорка, улична артистка. Много чист, много истински човек. И тя остава такъв човек, въпреки всички препятствия и предизвикателства, които се изпречват пред нея. Когато Джоконда разбира, че любовта й към Енцо Грималди не е споделена, защото той е влюбен в Лаура, тя взема съдбоносно..

публикувано на 13.12.18 в 18:25

Регионалната библиотека в Благоевград се радва на извънреден детски интерес

Няколко пъти са се увеличили през тази година малките читатели в регионалната библиотека „ Димитър Талев“ в Благоевград. Истински рекорд е фактът, че за един ден в детския отдел са се записали над 700 деца. Още в репортажа на Кети Тренчева: Впечатляващият интерес на малките читатели към книгите е търсенето на иновативни форми от страна на ръководството..

публикувано на 13.12.18 в 18:25

Гастрол на Македонската опера на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора

Македонската опера и балет в Скопие гостува за първи път на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора със спектакъл на „Севилският бръснар“ . Оперният шедьовър на Джоакино Росини беше представен в нов прочит на австрийската режисьорка Урсула Хорнер . Тя е възпитаник на Университета по музика и сценични изкуства във Виена,..

публикувано на 13.12.18 в 18:05