Премиера на операта „Орфей“ в рок-бароков вариант в Тел Авив

| обновено на 08.01.18 в 09:56

Барок опера и рок опера добре се римуват! Това бе невероятната комбинация на концертното изпълнение в Тел Авив на първата опера на Монтеверди „Орфей“, написана в далечната 1607 г и съчетана с рок-вариацията й от 2017.

За такава комбинация билетите бяха свършили още през лятото. Наложи се да ползвам протекции и то не от друг, а от самия Орфей! Обясних, че главният герой ми е земляк, а и в неговата родина хората са много музикални и го почитат и до днес. На концерта в Телавивския музей се бе събрала цялата интелектуална публика на Израел. Чувствах се както навремето, в зала „България“ в София. Интересно е, че по същото време имаше премиера в Националната опера на Израел, която се намира на същия площад, където е и музея.

Предизвикателството бе невероятно! Режисьорът на спектакъла Ейлам Ротем изпълняваше и ролята на вестителя Хермес, също така свиреше и на клавесин. Докато бе само музикант, той бе гологлав, а когато влизаше в ролята, си слагаше цилиндър. Сцената по принцип бе малка, а като се има предвид, че на нея бяха 2 оркестъра: „Барокада“ - от старинни инструменти, и съвременния за рок - „Get Quinta", съвсем се смали.Но се оказа, че със сполучливи режисьорски решения за изнасяне на певците във височина, на сцената имаше място и за танци. Специално искам да отбележа,че „адските“ рок-танци на дами с много оскъдни, но невероятно раздвижени костюми, направо нажежаваха публиката!Речитативите на Орфей (в ролята тенорът Данаил Донкълбум) и на Евридика (в ролята сопранът Ейнат Аронщейн) бяха контрастен акцент.

За публиката бе наистина интересно да сравниоперното пеене и начина на изпълнение в една съвременна рок-опера. Артистите, които иначе можем да слушаме в „Камерната опера“ на Тел Авив, на този концерт изпълняваха по няколко роли. Интересно решение е взел сценографът и автор на костюмите Дорон Слифр. Само с един сменен детайл в костюма си, те преминаваха от образ в образ. Може би това съчетание на барокова и рок опера даде полет и на едно леко отчуждено изпълнение, с много място за хумор, дори за гротеска в него. Половин хилядолетие след създаването й, операта на Монтеверди имаше своя дебют в Израел. Мисля, че и авторът би останал доволен от съвременното решение, без от него да пострада оригиналът.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Петко Бонев: Има доказани начини Камерна опера Благоевград да работи успешно

Месец декември започна с „изтичане на информация“ в социалните медии за предстоящо закриване на Камерната опера в Благоевград. „Много моля хората, които непрекъснато пускат слухове и използват социалните мрежи като вид медия, да не създават изкуствено напрежение, където го няма. Няма да бъде закрита камерната опера, но трябва по някакъв начин да се..

обновено на 24.12.18 в 17:27
Мариус Донкин (л), Диана Янкулова и Явор Стаматов (д)

Мариус Донкин: За единението трябва да намерим себе си в общността

Народният театър навлиза в своя 130-и сезон с много амбициозна програма на всичките си сцени.  За предаването „Неделя 150“ по „ Хоризонт“ ръководителят на институцията Мариус Донкин каза: "Мисля си, че не само този сезон ще бъде български, но този наистина е такъв с „Опит за летене“ на Радичков, а и следващата седмица предстоят две премиери..

публикувано на 16.12.18 в 14:01

Предстои тайно поетическо четене в рамките на Литературния фестивал

Тайно поетическо четене ще се проведе в неделя в рамките на Софийския международен литературен фестивал. Мястото и имената на поетите и музикантите, които ще се включат в четенето, са тайна. В предаването „Преди всички“ програмният директор на Фестивала Тодора Радева посочи, че който иска да се включи, трябва да се регистрира в страницата на..

публикувано на 14.12.18 в 10:14

Баладите на Шопен в нови записи на Антонина Бонева

Изтъкнатата българска пианистка Антонина Бонева осъществи нови записи по покана на "Музикална къща БНР". В Първо студио на Националното радио Бонева направи нова регистрация на четирите клавирни балади от Фредерик Шопен, изключително популярни и обичани от публиката, но твърде рядко изпълнявани в интеграл. В интервю за предаването "Алегро виваче" по..

публикувано на 14.12.18 в 09:58
Сцена от операта „Джоконда“

Габриела Георгиева: винаги съм усещала Джоконда много близка до сърцето си

„Джоконда е интересен образ, едно прелестно създание, певица и танцьорка, улична артистка. Много чист, много истински човек. И тя остава такъв човек, въпреки всички препятствия и предизвикателства, които се изпречват пред нея. Когато Джоконда разбира, че любовта й към Енцо Грималди не е споделена, защото той е влюбен в Лаура, тя взема съдбоносно..

публикувано на 13.12.18 в 18:25

Регионалната библиотека в Благоевград се радва на извънреден детски интерес

Няколко пъти са се увеличили през тази година малките читатели в регионалната библиотека „ Димитър Талев“ в Благоевград. Истински рекорд е фактът, че за един ден в детския отдел са се записали над 700 деца. Още в репортажа на Кети Тренчева: Впечатляващият интерес на малките читатели към книгите е търсенето на иновативни форми от страна на ръководството..

публикувано на 13.12.18 в 18:25

Гастрол на Македонската опера на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора

Македонската опера и балет в Скопие гостува за първи път на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора със спектакъл на „Севилският бръснар“ . Оперният шедьовър на Джоакино Росини беше представен в нов прочит на австрийската режисьорка Урсула Хорнер . Тя е възпитаник на Университета по музика и сценични изкуства във Виена,..

публикувано на 13.12.18 в 18:05