Излезе ново издание на „Реквием“ от Верди под диригентството на Зубин Мета

| обновено на 14.02.18 в 16:46

Можем само да благодарим на издателите, че на пазара сега се появи отново един от най-блестящите записи на  монументалната творба на Верди „Реквием“. Записът е осъществен преди 37  години в Ню Йорк. Реквиемът е изпълнен на 22-и октомври 1980 г. в Айвъри фишер хол под диригентството на Зубин Мета, а на 24, 25 и 27 същия месец е записан. Оттогава до днес този запис се смята за една от най-сполучливите  интерпретации на великата творба.

СнимкаС удоволствие слушах диска! Възхити ме преди всичко виждането на Зубин Мета върху творбата. Много емоционално, но и много стриктно звучеше, без излишна сантименталност, но и с много напрежение. За осъществяването на записа той разполага с един фантастичен оркестър, каквато е Ню Йоркската филхармония, която откликва на всеки изискван нюанс. Очарова ме хорът, непознат за мен - "Музика сакра хорус", ръководен от Ричард  Уестънбърг. Прекрасно пеене - спято и красиво, богато оцветено темброво, тънко нюансирано. Разбира се, в Реквиема трябва много да се говори за солистите, а те са познати майстори в областта на вокалното изкуство. Започвам с блестящия Пласидо Доминго - в прекрасна гласова форма, много артистичен, много стабилен, глас с неограничени възможности. Монсерат Кабайе използва всички присъщи на нея средства - гласът й е ангелски, красив, нежен. Във финала „Libera me“ е забележително нейното пианисимо! Всъщност нейната героиня е страдаща и примирена, спокойна, ангелски спокойна. Басовата партия с достойнство изпълнява дългогодишният солист на Метрополитън Паул Плишка, благородно и строго. Само мецосопранът Бианка Берини като че ли не е на висотата на това изпълнение, с тембъра си нейният глас се отделя, нарушава хармонията. Но въпреки това цялостно Реквиемът е прекрасно изпълнен.

Остава да добавя, че в приложената към диска книжка има пълни подробности за написването  на Реквиема от Верди. Някои факти са по-малко познати. Ето един от тях - след първото изпълнение на Реквиема в немски говорещите страни творбата се отрича. Критиците я намират за твърде оперна, с много външни ефекти. Даже големият немски диригент Ханс фон Бюлов обвинява Верди че е „най-големият  разрушител на италианския вкус“. Но само след няколко години Бюлов пише пламенно писмо на Верди, пълно с възторг пред неговото творчество и извинения за необмислените критики срещу Реквиема.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Петко Бонев: Има доказани начини Камерна опера Благоевград да работи успешно

Месец декември започна с „изтичане на информация“ в социалните медии за предстоящо закриване на Камерната опера в Благоевград. „Много моля хората, които непрекъснато пускат слухове и използват социалните мрежи като вид медия, да не създават изкуствено напрежение, където го няма. Няма да бъде закрита камерната опера, но трябва по някакъв начин да се..

обновено на 24.12.18 в 17:27
Мариус Донкин (л), Диана Янкулова и Явор Стаматов (д)

Мариус Донкин: За единението трябва да намерим себе си в общността

Народният театър навлиза в своя 130-и сезон с много амбициозна програма на всичките си сцени.  За предаването „Неделя 150“ по „ Хоризонт“ ръководителят на институцията Мариус Донкин каза: "Мисля си, че не само този сезон ще бъде български, но този наистина е такъв с „Опит за летене“ на Радичков, а и следващата седмица предстоят две премиери..

публикувано на 16.12.18 в 14:01

Предстои тайно поетическо четене в рамките на Литературния фестивал

Тайно поетическо четене ще се проведе в неделя в рамките на Софийския международен литературен фестивал. Мястото и имената на поетите и музикантите, които ще се включат в четенето, са тайна. В предаването „Преди всички“ програмният директор на Фестивала Тодора Радева посочи, че който иска да се включи, трябва да се регистрира в страницата на..

публикувано на 14.12.18 в 10:14

Баладите на Шопен в нови записи на Антонина Бонева

Изтъкнатата българска пианистка Антонина Бонева осъществи нови записи по покана на "Музикална къща БНР". В Първо студио на Националното радио Бонева направи нова регистрация на четирите клавирни балади от Фредерик Шопен, изключително популярни и обичани от публиката, но твърде рядко изпълнявани в интеграл. В интервю за предаването "Алегро виваче" по..

публикувано на 14.12.18 в 09:58
Сцена от операта „Джоконда“

Габриела Георгиева: винаги съм усещала Джоконда много близка до сърцето си

„Джоконда е интересен образ, едно прелестно създание, певица и танцьорка, улична артистка. Много чист, много истински човек. И тя остава такъв човек, въпреки всички препятствия и предизвикателства, които се изпречват пред нея. Когато Джоконда разбира, че любовта й към Енцо Грималди не е споделена, защото той е влюбен в Лаура, тя взема съдбоносно..

публикувано на 13.12.18 в 18:25

Регионалната библиотека в Благоевград се радва на извънреден детски интерес

Няколко пъти са се увеличили през тази година малките читатели в регионалната библиотека „ Димитър Талев“ в Благоевград. Истински рекорд е фактът, че за един ден в детския отдел са се записали над 700 деца. Още в репортажа на Кети Тренчева: Впечатляващият интерес на малките читатели към книгите е търсенето на иновативни форми от страна на ръководството..

публикувано на 13.12.18 в 18:25

Гастрол на Македонската опера на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора

Македонската опера и балет в Скопие гостува за първи път на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора със спектакъл на „Севилският бръснар“ . Оперният шедьовър на Джоакино Росини беше представен в нов прочит на австрийската режисьорка Урсула Хорнер . Тя е възпитаник на Университета по музика и сценични изкуства във Виена,..

публикувано на 13.12.18 в 18:05